Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-07-2010, 22:35
napoleonzuurtje
napoleonzuurtje is offline
hallo, ik heb een plaatjesbeugel
ik poets mn tanden 3x per dag, gebruik mondspoeling, drink geen cola, maar toch zijn er al 3 slotjes afgebroken in een jaar
nu is er alweer een afgebroken, en mn ouders en de ortho zijn het een beetje beu.
ik heb een paar vragen:
kan je een beugel zelf vastlijmen?:$
hoeveel kost vastlijmen?
heeft iemand nog tips, want ik gok dat dit niet de laatste keer zal zijn:$
Met citaat reageren
Oud 26-07-2010, 22:50
MiBe
MiBe is offline
Zou het maar niet proberen als ik jou was, laat het maar gewoon doen door iemand die daarvoor opgeleid is. Wordt waarschijnlijk vergoed door je verzekering.
Oud 26-07-2010, 23:02
napoleonzuurtje
maar, zou superlijm kunnen werken als ik het eronder doe en niet meer speeksel aanmaak?
Met citaat reageren
Oud 26-07-2010, 23:04
MiBe
MiBe is offline
Tsja als je het dan toch wil doen ga dan gelijk voor bisonkit, dan hoef je je nooit meer zorgen te maken dat hij los zal zitten.
Oud 26-07-2010, 23:09
napoleonzuurtje
:-P
Met citaat reageren
Oud 27-07-2010, 01:49
Macrador
Macrador is offline
Niet doen! Het is speciale lijm van de orthodontist. En jij hebt er echt nog niet veel kapot gemaakt . ik had er minstens 1 los om de 2 maand, minstens.
Het is normaal als je eet komt er spanning op en als het juist een moeilijke tand is dan gebeurt het wel eens dat er iets loskomt. Zelfs dat extra poetsen helpt niet het helpt alleen je tandvlees herstellen waardoor je je beugel minder lang moet dragen omdat je tanden makkelijk bewegen/vastzetten.
Als je orthodontist en ouders hier boos om zijn: je ouders moeten niet boos zijn jij kan er niets aan doen. Je orthodontist moet er zeker niet boos om zijn die moet weten dat het normaal is en/of hij/zij moet beter plakken.
Oud 27-07-2010, 09:10
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Je kan een beugel niet zelf vastlijmen.

En je moet maar aan je ouders en orthodontist duidelijk proberen maken dat je heus niet voor je lol die slotjes los laat gaan. Ja, voor je ouders is het irritant omdat het allemaal zo duur is, maar hallo, naar de orthodontist gaan is niet bepaald een pretje en je probeert echt goed voor je gebit te zorgen, dus het is niet alsof je het expres doet of zo, kun jij toch niets aan doen... En die ortho moet helemaal niet zeuren, het is zijn werk.
Oud 27-07-2010, 09:15
Hawahaai
Hawahaai is offline
Niet zelf vastlijmen, zoals een aantal anderen boven mij ook al getypt hebben. En probeer om zo min mogelijk spanning op je beugel te laten komen (dus niet een hap nemen in een appel, maar partjes snijden en die opeten, enz), dat kan (naast de prik, al meende ik dat ze tegenwoordig lijm hebben die daar tegen kan?) ook nog helpen voorkomen dat een slotje los gaat.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2010, 10:28
moyra
moyra is offline
zeker niet zelf lijmen! want de lijm kan je tanden aantasten.
een paar tips voor je beugel: eet niet al te plakkerige snoepen, frisdrank kan eigenlijk geen kwaad, als je appels eet doe zoals hierboven: een partjes snijden en vooral eet GEEN toverbollen, want zo is de hele bovenste rij van men beugel losgesprongen
Met citaat reageren
Oud 27-07-2010, 20:45
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Het lijkt er eerder op dat die ortho zijn vak niet goed uitoefent dan dat jij iets fout doet. Eet je toevallig appels? Dat kan heel funest zijn. Ook geen kauwgum of harde dingen.

Maar alsnog, ik vind het maar raar..
Met citaat reageren
Oud 28-07-2010, 08:20
napoleonzuurtje
nee, ik eet geen appels zonder ze te snijden.
ps. de letterlijke woorden van mijn ortho waren: met dat jong is toch altijd was mis
gevolgd door: ik word gek van dat kind
gevolgd door: hij moet maar eens beter op zijn beugel letten

(allemaal gehoord door mijn zusje die in de kamer ernaast zat )
Met citaat reageren
Oud 28-07-2010, 08:30
Verwijderd
Citaat:
ps. de letterlijke woorden van mijn ortho waren: met dat jong is toch altijd was mis

Is er geen andere ortho in de buurt waar je naar toe kunt gaan?
Met citaat reageren
Oud 28-07-2010, 09:52
Macrador
Macrador is offline
Citaat:

als je ortho dat zegt dan moet die maar zelfs eens beter beginnen plakken. Waarom wordt hij boos op jou als er iets van zijn werk kapot gaat terwijl je er niks aan kunt doen?
Oud 28-07-2010, 11:25
Iduna
Iduna is offline
Niet zelf gaan 'maken', dan maak je het alleen maar erger en een andere orthodontist zoeken.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2010, 16:23
Verwijderd
Welke slotjes op welke tanden zijn los? Als het de voor tanden zijn, moet je niet meer happen (zoals je in een appel doet)

Hoe moet je dan wel eten? Via je kiezen! In plaats van met je voortanden eten af te happen, doe je dat nu bij de zijkant, dus met de hoektanden en eerste kiezen.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2010, 16:21
napoleonzuurtje
1x voortand, de rest kiezen
Met citaat reageren
Oud 31-07-2010, 14:00
Sandertjuh
Sandertjuh is offline
;p, ik heb nu zelf zon 4maand een slotjesbeugel, 1x een slotje er af (kies) maar dat komt omdat ik hem er af beet. ik eet gewoon appels zonder ze te snijden, ik drink gewoon prik, ik kou kauwgom, mag eigenlijk niet van de orto maar kan niet zonder, en ik poets 1, soms 2x per dag mn tanden, en mn orto zegt dat het er perfect uit ziet.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2010, 19:58
xxceline
xxceline is offline
Wat een goed advies.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2010, 04:22
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
;p, ik heb nu zelf zon 4maand een slotjesbeugel, 1x een slotje er af (kies) maar dat komt omdat ik hem er af beet. ik eet gewoon appels zonder ze te snijden, ik drink gewoon prik, ik kou kauwgom, mag eigenlijk niet van de orto maar kan niet zonder, en ik poets 1, soms 2x per dag mn tanden, en mn orto zegt dat het er perfect uit ziet.
dat bedoel ik nu veel kinderen houden zich er echt niet aan. het enige wat ik deed was niet in appels en wortels etc bijten. Maar mijn orthodont zei niets over kauwgom, frisdrank ofzo
Oud 05-08-2010, 09:41
Sandertjuh
Sandertjuh is offline
Citaat:
dat bedoel ik nu veel kinderen houden zich er echt niet aan. het enige wat ik deed was niet in appels en wortels etc bijten. Maar mijn orthodont zei niets over kauwgom, frisdrank ofzo
ik mocht ook wel frisdrank maar hij zij ook niks over appels enzo, en ik ken genoeg mensen die ook wel kauwgom kauwen met een beugel .
Met citaat reageren
Oud 07-08-2010, 11:56
JustADreamer
JustADreamer is offline
Poets je tanden vooral ook niet te hard, is sowieso niet goed voor de glazuurlaag op je tanden, maar denk dat je slotjes het ook niet heel erg zullen waarderen. De tandpasta en de borstelhaartjes moeten het werk doen.

Regels voor berichten