Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-10-2010, 17:46
Verwijderd
Een diepte onderzoek en uiteindelijke reflectie op de gegeven zeitgeist beweging.
Ik vond dit persoonlijk een zeer interessante documentaire omdat het een non-commerciel perspectief geeft op het onderzoek (zeitgeist is natuurlijk al honderdduizenden keren bekeken)
Er worden aspecten onder de loep genomen Zoals theosofie, Mysticisme en oude ordes die vermeend waren alleen uitgestorven te zijn.

Graag hoor ik natuurlijk de meningen van anderen

http://www.youtube.com/watch?v=p_Wigtbu8kQ
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-10-2010, 07:08
Joostje
Joostje is offline
Ik kan niet echt een docu serieus nemen ddie de Bijbel als belangrijkste wetenschappelijke bron gebruikt.
Oud 18-10-2010, 09:02
Joostje
Joostje is offline
Trouwens, Richard Dawkins zit ook in het complot want ontkent het bestaan van Jezus en streeft naar een wereldwijde samenleving.
Oud 18-10-2010, 12:05
Verwijderd
Citaat:
Trouwens, Richard Dawkins zit ook in het complot want ontkent het bestaan van Jezus en streeft naar een wereldwijde samenleving.
Ik zie deze docu's ook uit een volledig objectief oogpunt
Het is alleen wel erg boeiend om te zien hoe veel prominenten in de wereld lid zijn van een geheime orde.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2010, 15:46
mepsteen
mepsteen is offline
Mijn eigen objectieve mening: BOLLOCKS
Oud 18-10-2010, 18:01
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik kan niet echt een docu serieus nemen ddie de Bijbel als belangrijkste wetenschappelijke bron gebruikt.
Kijk, deze post scheelt mij weer een youtube filmpje aanklikken.
Oud 18-10-2010, 18:15
mepsteen
mepsteen is offline
Damn, ik heb mezelf er dan toch maar aan gewaagd iets verder te kijken, en het is een en al achterlijke, gristelijke, en republikeinse propaganda.

Tering zeg, zelfs marxisme in verband brengen met satan
Oud 19-10-2010, 17:29
Verwijderd
Citaat:
Damn, ik heb mezelf er dan toch maar aan gewaagd iets verder te kijken, en het is een en al achterlijke, gristelijke, en republikeinse propaganda.

Tering zeg, zelfs marxisme in verband brengen met satan
Nou, als je verder kijkt dan klopt dat op bepaalde hoogte wel.
Vrijmetselaars waren er voor marxisten, het waren een uitvloeisel van de eerste humanisten uit de renaissance, alchemisten, arcanisten en seculairen die een orde van wetenschap en kennis vormde.
Uiteindelijk is het beeld van de organisatie verdraaid geworden, maar de code van vrijmetselaars is essentieel onveranderd gebleven, en die kunnen vertaald worden van de grondslag van het marxisme.
En satanisme is niet de vorm van satanisme zoals de kerk het schetst, maar de meer atheistische vorm van het concept, en dat lucifer een soort ideaal van vrije wil was die mensen moesten inspireren om zichzelf te ontwikkelen, die eveneens terug gevonden kan worden in de vrijmetselarij en zelfs in de ideaalste vorm van het marxisme/communisme (zoals je zag beschreef blavatsky het relatief goed) (ik ben ook op deze docu gekomen door onderzoek voor een werkstuk naar blavatsky )

Ik zeg eerder dat je door de theologische ''shit'' heen moet kijken en een beetje dieper in het maatschappelijke aspect van de zaak kijkt, hoe prominenten van de wereld tot mindere of meerdere maten zijn beinvloed (of gevormd) door esotherische ordes.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2010, 09:01
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Uiteindelijk is het beeld van de organisatie verdraaid geworden, maar de code van vrijmetselaars is essentieel onveranderd gebleven, en die kunnen vertaald worden van de grondslag van het marxisme.
huh?
Oud 20-10-2010, 19:41
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Citaat:
huh?
Laat 'geworden' weg, code heeft meerdere betekenissen dan alleen codeslot voor je mobiel, in "van de grondslag van het marxisme." moet je 'van' naar 'tot' veranderen.
Toch? Haastig getypt, ik doe het in teveel van mijn posts.
Ah anyway, ik heb het filmpje niet gezien, maar heb de comments gelezen, ik neem aan dat je op een "open minded (zie ander topic ergens)" manier kijkt, dat je er wel wat leuks in kunt zien?
Bij niet geheel verklaarbare dingen vind ik het altijd wel leuk om meerdere visies te zien. Misschien als ik eens de tijd ervoor heb, moet ik het ook maar kijken.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2010, 17:54
Verwijderd
Citaat:
huh?
De ''code'' of grondslag van de vrijmetselaars is persoonlijke verlichting, zij zijn vrij om de verlichting op hun eigen manier te zoeken, maar het is ook een onderdeel van die verlichting om anderen te helpen, te verzorgen.
En de staat/wereld zien zie als een bouwwerk wat niet afgemaakt is (vandaar ook de pyramide)
In die zin lijken vrijmetselaars heel erg op marxisten.

Citaat:
Laat 'geworden' weg, code heeft meerdere betekenissen dan alleen codeslot voor je mobiel, in "van de grondslag van het marxisme." moet je 'van' naar 'tot' veranderen.
Toch? Haastig getypt, ik doe het in teveel van mijn posts.
Ah anyway, ik heb het filmpje niet gezien, maar heb de comments gelezen, ik neem aan dat je op een "open minded (zie ander topic ergens)" manier kijkt, dat je er wel wat leuks in kunt zien?
Bij niet geheel verklaarbare dingen vind ik het altijd wel leuk om meerdere visies te zien. Misschien als ik eens de tijd ervoor heb, moet ik het ook maar kijken.
Jep, zelfde slechte gewoonte
Maar ik probeer naar alles waar ik naar kijk objectief te kijken, en daarom is het wel boeiend
Wanhopig aan wereldbeelden vastklampen is alleen iets voor fundamentalisten en idioten, want het konijnenhol kan wel eens veel dieper zijn dan dat je denkt
Met citaat reageren
Oud 22-10-2010, 17:22
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
De ''code'' of grondslag van de vrijmetselaars is persoonlijke verlichting, zij zijn vrij om de verlichting op hun eigen manier te zoeken, maar het is ook een onderdeel van die verlichting om anderen te helpen, te verzorgen.
Tja, met zo'n vage code kan iedereen wel een vrijmetselaar lijken. Liberalen vinden ook dat mensen vrij moeten zijn om zichzelf te kunnen ontplooien, en stellen eisen wat betreft de hulp qua ontplooiing aan anderen (onderwijsfinanciering). Protestanten willen ook dat mensen zelf religieus op zoek gaan (door zelf de bijbel te interpreteren), maar moedigen daarnaast naastenliefde aan. De knakker van de video wil ook dat mensen zelf op onderzoek uitgaan, maar is dan wel ook zo aardig om een video met zijn bevindingen ter leeringe ende vermaak te verspreiden.

De neiging om mensen enigzins vrij te laten in hun keuze is een algemeen menselijke (of in ieder geval een universeel postverlichtte), de neiging om anderen te helpen is de basis om ook maar enige vorm van samenleving te bouwen.

Verder zijn marxisten per definitie materialisten (in de zin dat ze de machtsverhoudingen gegrond zien in materiele verhoudingen. Marxistische verlichting is dan ook geen uitkomst van innerlijke verlichting, maar van een kladderatsch van het kapitalisch systeem.
Reageren

Regels voor berichten