Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-07-2010, 10:19
Verwijderd
Hey mensen,

Ik heb pas een nieuwe computer gekocht en ben op iets gestuit.
Me videokaart is een ATI Radeon HD4650 1024mb. De videokaart hoort dus 1024mb te zijn, maar waarom laat de computer dan zien dat er in totaal 2808mb videogeheugen is geinstalleerd . Dat klopt niet.

hier een foto

Ohja en nog een klein ding:
By system requirements lab, als ik battlefield bad company 2 kies voor het scannen van mijn pc om te kijken of me pc het aankan, dan is alles perfect behalve de videokaart.... Dat is ook iets vaags omdat er staat dat dat spel een 512mb videokaart nodig heeft om goed. Maar ik heb gewoon een 1024mb videokaart dus waarom laat het dan zien dat ik me videokaart moet upgraden .

en ja heb alle drivers geinstalleerd

Bedankt!

Laatst gewijzigd op 17-07-2010 om 10:33.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-07-2010, 14:05
rens..
rens.. is offline
Ik zou me niet zo veel zorgen maken, hij werkt toch nog perfect?
Je 2de puntje, videokaarten kan je niet rangschikken op werkgeheugen, dat is gewoon niet logisch. Het gaat om de chip die alles laat draaien, veel geheugen heb je pas nodig op hoge resoluties. Ik heb de systeemeisen even bekeken van bad company 2 maar daar voldoe je wel aan hoor. Je moet echt een pc hebben van een paar jaar oud wil je dat niet kunnen draaien. Op max settings is dan een heel anders verhaal hoor
Oud 17-07-2010, 18:37
Verwijderd
Citaat:
Ik zou me niet zo veel zorgen maken, hij werkt toch nog perfect?
Je 2de puntje, videokaarten kan je niet rangschikken op werkgeheugen, dat is gewoon niet logisch. Het gaat om de chip die alles laat draaien, veel geheugen heb je pas nodig op hoge resoluties. Ik heb de systeemeisen even bekeken van bad company 2 maar daar voldoe je wel aan hoor. Je moet echt een pc hebben van een paar jaar oud wil je dat niet kunnen draaien. Op max settings is dan een heel anders verhaal hoor
ok! thanks voor de info
Met citaat reageren
Oud 18-07-2010, 03:03
MiBe
MiBe is offline
Geheugen zegt overigens sowieso vrij weinig. De 4650 zal nooit van de volledige 1024mb geheugen gebruik kunnen maken door de beperkte bus van 128-bit. Je kunt wat dat betreft veel beter een 512mb kaart met een 256-bit bus nemen.
Oud 18-07-2010, 08:48
M@rco
M@rco is offline
Waarschijnlijk heeft de kaart HyperMemory, waardoor het (een deel van?) het systeemgeheugen ook als videogeheugen ziet.
Oud 02-08-2010, 09:48
YouTech
YouTech is offline
Klopt... bij een videokaart word tegenwoordig ook bijna altijd gebruik gemaakt van systeemgeheugen... hierdoor lijkt het een heel hoog getal maar dit valt wel mee. Ga maar eens als je hebt GTAI4 op wat hoge settings spelen > dat is echt een systeem killer spel
Reageren

Regels voor berichten