Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-07-2010, 16:06
x00
x00 is offline
Hoi allemaal,

Ik heb het afgelopen studiejaar mijn propedeuse aan de Universiteit gehaald en heb nu het plan dat ik zo snel mogelijk wil studeren aan een prestigieuze universiteit in Amerika. Omdat ik eerst wil 'testen' of ik het niveau wel aankan, zou ik eerst graag een minor volgen aan bijvoorbeeld Harvard of Yale. Ik heb een vrij algemene minor in gedachte, namelijk rechten. Aangezien ik niet bekend ben met studeren in het buitenland (en het op internet nogal vaag beschreven vind allemaal), wil ik om jullie hulp vragen. Waar moet ik beginnen en wat zijn de mogelijkheden?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-07-2010, 07:29
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Waar je moet beginnen, waarschijnlijk zal je niveau Engels getoetst moeten worden en zal je daarnaast nog verscheidene toelatingstesten moeten doen.
Bij mijn weten zijn er niet bijzonder veel beurzen beschikbaar, en gaan deze naar de uitzonderlijk getalenteerde studenten, als je dus aan een Ivy League Universiteit wil studeren zal je daar al snel duizenden euro's aan kwijt raken. Dus een financiële backup kan geen kwaad.

Natuurlijk kan het ook geen kwaad een minor te zoeken die daadwerkelijk aansluiting heeft bij je studieprogramma. Als je later op een vacature gaat reageren voor laboratorium/ onderzoekswerk dan is een fancy minor leuk, maar totaal niet relevant.
Oud 18-07-2010, 10:15
Martiño
Martiño is offline
Engels op een goed niveau beheersen is wel een belangrijk punt.

Daarnaast zou ik eens goed overleggen met een decaan en kijken of die jou kan helpen met informatie. Er zijn namelijk ook in Nederland beurzen beschikbaar voor studenten die in het buitenland willen studeren. Sommige universiteiten en hogescholen hebben ook uitwisselingsprogramma's met buitenlandse universiteiten (ga eens na hoe dat zit), en er zijn instanties die zich bezighouden met studenten die in het buitenland willen studeren, bijvoorbeeld Nuffic (www.nuffic.nl).

Je stelt jezelf in ieder geval een ambitieus doel, maar er is natuurlijk maar een kleine kans dat je het haalt. Hoewel dat natuurlijk geen reden is om het te proberen kan het geen kwaad om ook eens naar andere opties te kijken. Oxford en Cambridge zijn bijvoorbeeld ook erg prestigieus, maar misschien wat makkelijker te behalen. En sowieso zijn er een hele hoop universiteiten die ook erg goed zijn, maar minder bekend. Nederlandse universiteiten genieten internationaal ook behoorlijk wat aanzien.
Bedenk sowieso dat het onderwijsstelsel van land tot land verschilt, dus zoek even goed uit wat je uiteindelijk aan die jaren in het buitenland hebt.
Reageren

Regels voor berichten