Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-07-2010, 07:24
Love Triangle
Love Triangle is offline
Hai,

Zit een beetje op internet te kijken voor een huurhuis, want we willen graag weg uit ons oude (dit) huurhuis.
Nu kom ik een hele mooie tegen op internet, alleen vragen ze 3 maanden borg! Het is via een makelaar aangeboden, mag dit? Is dit normaal/legaal?

Want 3x725 = 2175.

Lijkt me erg veel geld...
Advertentie
Oud 31-07-2010, 08:05
Verwijderd
Er zijn geen regels in de wet vastgelegd over de hoogte van de borg. Het schijnt zo te zijn dat rechters doorgaan maximaal 2 maanden aanhouden.

Laatst gewijzigd op 31-07-2010 om 08:10.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2010, 01:09
Verwijderd
Nee, dit is volkomen normaal. Bovendien zeg je zelf: ze vragen 3 maanden borg. Daar valt altijd over te onderhandelen.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2010, 11:13
Verwijderd
De woningbouwvereniging hier vraagt 1 maand borg en 2 maanden huur vooruit. Is net zo veel geld, alleen heb je dan de huur voor de eerste twee maanden dus al betaald. Weet je zeker dat het niet zoiets is?
Met citaat reageren
Oud 02-08-2010, 08:04
Martiño
Martiño is offline
Het kan, maar het is wel veel. 1 maand borg is gebruikelijk. Je kunt gewoon onderhandelen en zeggen dat je niet meer dan een of twee maanden borg wil betalen. Als de verhuurder dat huis echt wil verhuren (en als je het op een nette manier brengt) is dat denk ik geen probleem.

Eventueel kun je aanbieden om van je huidige verhuurder een huurdersverklaring te vragen waar in staat dat jij altijd netjes de huur op tijd hebt betaald, zodat de verhuurder ook ziet dat je bij je vorige huurder iig betrouwbaar was en dat waarschijnlijk nog bent.
Oud 02-08-2010, 16:06
Adore
Adore is offline
Citaat:
Eventueel kun je aanbieden om van je huidige verhuurder een huurdersverklaring te vragen waar in staat dat jij altijd netjes de huur op tijd hebt betaald, zodat de verhuurder ook ziet dat je bij je vorige huurder iig betrouwbaar was en dat waarschijnlijk nog bent.
Dat is altijd een slimme zet! Of ze er wat mee doen is punt twee, maar ze weten dan beter 'wat voor vlees ze in de kuip hebben'.

Ik heb dat van mijn huidige woningbouwvereniging moeten doen om in aanmerking te komen voor de woning. Hierdoor heb ik geen borg of huur vooruit hoeven betalen. Op de dag van tekenen en het ingaan van mijn contract heb ik op kantoor de resterende maand huur overgemaakt.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2010, 06:58
wila42
wila42 is offline
Dat komt ook een beetje door alle wanbetalers, dat ze de 3maanden vragen.
Men moet er wel een betaalbewijs van krijgen.
Bij problemen is dit bewijs uitermate handig.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten