Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-08-2010, 10:12
Stanley
Stanley is offline
Beste forumbezoekers...
Ik heb een probleem met mijn videokaart in mijn PC (denk ik)
ik zit momenteel op het werk en kan dus niet hele gedetailleerde informatie geven over mijn PC en kaart

Het probleem is als volgt: wanneer ik een game wil spelen op mijn pc komen er op het beeldscherm allerlei strepen/lijnen te staan. Ik kan de game verder wel vloeiend spelen alleen als er beweging op het scherm is veranderen de strepen/lijnen ook mee.

Dit heb ik het eerst gemerkt bij Heroes of Might and Magic V, daar heb ik dan ook het meeste ervaring mee wat betreft oplossingen die ik geprobeerd heb... De settings omlaag zetten werkte niet, dus ik denk niet dat het probleem is dat mijn videokaart het niet aan kan.

Bij andere games had ik dit probleem nog niet gehad (heb niet heel veel games gespeeld) totdat ik Starcraft II heb proberen te spelen. Hierbij kreeg ik eenzelfde soort strepen op het beeldscherm te zien en tevens gaf mijn beeldscherm eerst een No Signal melding, om vervolgens na 5 seconde weer verder te gaan. Nadat dit een aantal keer gebeurd is kreeg ik weer een No Signal melding en sprong het scherm niet meer aan.
Ik dacht dat het probleem misschien kon liggen aan het feit dat ik ook een plasma-tv aan mijn computer heb gekoppeld, maar na het verwijderen van de HDMI-kabel bleef het probleem bestaan.

Heb al wat gezocht op internet, maar aangezien ik op het werk zit kan ik er nog niet echt mee aan de slag.

Wat denken jullie... is het een driver-probleem? Een overhittingsprobleem? Een kapotte videokaart? Iets anders?

Bij voorbaat dank!
Stanley
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-08-2010, 14:06
Stanley
Stanley is offline
Ben inmiddels thuis van het werk, dus bij deze de specs van mijn PC:

monitor: Acer X233H
videokaart: Radeon x1900

als er verder nog dingen nodig zijn, vraag maar, dan zoek ik het even op
Met citaat reageren
Oud 05-08-2010, 14:27
M@rco
M@rco is offline
Je zou even kunnen controleren of de koeling op je videokaart het nog wel goed doet, om uit te kunnen sluiten dat er sprake is van oververhitting!
Oud 05-08-2010, 20:28
Stanley
Stanley is offline
Ik heb toen ik thuis was RivaTuner gedownload. Een vriend van me zei dat ik het daarmee kon vinden. Ik had echter wat haast en ik kon het zo gauw niet gevonden krijgen en moest ook vrij snel weer gaan.

Ik weet niet of het voor een oververhittingsprobleem ook gebruikelijk is dat het meteen bij het opstarten al te zien is... het lijkt mij dat die kaart over een tijdsperiode oververhit en daarna het niet meer trekt.

Ik heb ook geprobeerd een screenshot met printscreen te maken in-game, maar wanneer ik dat deed kwamen de strepen enzo niet op de printscreen terecht.

Hopelijk dat dit meer een idee geeft wat voor probleem het is, want ik weet niet of jullie je er veel bij voor kunnen stellen wat er op mijn beeldscherm te zien is...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten