Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-07-2010, 19:40
Verwijderd
hai iedereen,
ik ben 13 jaar en ik wil graag een vakantiebaan.. maar als ik naar winkels ga, vinden ze me allemaal te jong. Bij ons in de buurt zit niet echt akkerbouw en een oppasbaantje heb ik ook al geprobeert, maar niemand reageert. Weet iemand misschien in Eersel een winkel die iemand van 13 jaar wil aannemen? en graag geen krantjes gooien want dat is echt zooooo saai.
Ik weet het, ikben kieskeurig, maar misschein weet iemand wel iets.
doeii
xxxx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-07-2010, 08:17
Tamara
Tamara is offline
Hoi,

Ik ken geen banen in de buurt bij jou, maar ik weet wel dat het in heel Nederland moeilijk is om als 13-jarige in een winkel te gaan werken. Je mag alleen onder begeleiding werken, geen zwaar werk doen en het is niet toegestaan om achter de kassa te werken. Als je wel wilt oppassen, kun je misschien ook een advertentie ophangen bij een kinderdagverblijf in de buurt. En laat iedereen in je omgeving weten dat je een baan zoekt!
Oud 08-07-2010, 10:49
Verwijderd
Een handige manier om oppaswerk te zoeken is ook om bij elk gezin met jonge kinderen in je straat aan te bellen om te vertellen dat je graag wil oppassen! Dat is veel persoonlijker en werkt daardoor beter dan een briefje in de supermarkt. In de vakantie hebben veel mensen wel meer oppas dan normaal nodig.
Verder kun je natuurlijk ook mensen aanbieden om hun auto te wassen voor vijf euro of hun gras te maaien voor een euro, dat soort dingen.

Sta je al ingeschreven bij uitzendbureaus? Dat kun je altijd doen, het is ook handig om dat vast gedaan te hebben, dan hoef je volgend jaar alleen maar in mei even te bellen om te vertellen dat je weer vakantiewerk zoekt. Die hebben misschien ook wel wat voor je
Met citaat reageren
Oud 10-07-2010, 15:11
Verwijderd
Citaat:
Sta je al ingeschreven bij uitzendbureaus? Dat kun je altijd doen, het is ook handig om dat vast gedaan te hebben, dan hoef je volgend jaar alleen maar in mei even te bellen om te vertellen dat je weer vakantiewerk zoekt. Die hebben misschien ook wel wat voor je
Uitzendbureau's op je 13e? Ben je wel wijs?
Met citaat reageren
Oud 10-07-2010, 15:12
Verwijderd
Citaat:
Uitzendbureau's op je 13e? Ben je wel wijs?
Wat is het probleem daarmee? Het is best lastig om een bijbaantje te vinden op die leeftijd. En je krijgt dan toch minimumloon, of het nu via een uitzendbureau is of niet.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2010, 18:48
Verwijderd
Bedankt iedereen voor advies...
maar mag je op je 13de al naar een uitzendbureau..
Zijn die niet voor oudere mensen??
nouja.. ik zal wel kijken.
Meer tips zijn altijd welkom!!
Met citaat reageren
Oud 12-07-2010, 14:02
dianaotten
dianaotten is offline
Ik weet niet hoe ver je weg woont bij de tuinbouw kassen.. ik moest daarvoor 3 kwartier fietsen.. maar ik had toen wel 1 jaar vakantie werk..toen ik 13 was..
Met citaat reageren
Oud 15-07-2010, 08:11
Verwijderd
geak, ik ben ook een meisje van 13 en heb hetzelfde probleem.
ik ben dus totaal niet het oppastype,
ik loop nu wel folders, levert niet veel op maar in de vakanties krijg je extra bonus dus dan wel,
als je al op de middelbare school zit kun je proberen om de laatste twee weken van de zomervakantie naar een basisschool te gaan en te vragen of ze nog overblijfhulp zoeken, bij mijn oude basisschool hebben ze altijd mensen te kort en het levert €10,00 per keer op, ze doen er ook niet moeilijk over de leeftijd die je hebt,
mss eens een idee om naar een basisschool bij jou in de buurt te gaan en het eens te vragen, het enige wat je dan hoeft te doen is drinken uitdelen aan die kinderen, en opletten bij het buitenspelen dat er niemand ruzie krijgt en dat ze niet vallen,

heb je geen familie/vrienden die op vakantie gaan??
dan kun je voorstellen om eens per twee dagen ofzo naar dat huis te gaan en de post uit de brievenbus te halen/planten watergeven enzovoort. of bijvoorbeeld een hond uitlaten ofzo, ik weet het t klinkt heel standaard maar het werkt wel
Met citaat reageren
Oud 05-08-2010, 01:07
Verwijderd
Citaat:
Wat is het probleem daarmee? Het is best lastig om een bijbaantje te vinden op die leeftijd. En je krijgt dan toch minimumloon, of het nu via een uitzendbureau is of niet.
Mensen die via een uitzendbureau bij mij zouden komen solliciteren, zouden bij voorbaat al worden afgewezen. Deze mensen willen niet werken. Die laten het uitzendbureau voor hen werken en bovendien hebben deze mensen liever een uitkering dan een baan (anders schrijf je je niet in bij een uitzendbureau. Als je geld nodig hebt, en wil werken, dan doe je het zelf, bij een uitzendbureau ben je een nummer)

Mensen die op pad gaan, brieven schrijven, langskomen, etc. Die willen werken. Die ondernemen actief iets om aan een baan te komen en laten niet het uitzendbureau voor hen zoeken.

ps. Voor minimumloon ga ik niet werken, omdat ik GEEN MINIMAAL werk aflever.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2010, 04:04
Verwijderd
Wat een geklets Commando. Ik werk al jaren voor een uitzendbureau in de zorg, ik werk 4 tot 5 avonden per week. Ik werk voor een klein uitzendbureau waar ik geen nummer ben, maar ik heb ook een tijd voor randstad gewerkt en daar werd ik ook persoonlijk benaderd door een klein team.

Het gaat mij om de vrijheid, ik heb geen behoefte om elke dag naar dezelfde plek te gaan en elke dag dezelfde koppen te zien en te verschijnen op dagen en tijden waar ik weinig over te zeggen heb. Ik deel mijn eigen dagen en tijden in.
We hebben niet allemaal de behoefte om een flitsende carriere te hebben waar je bakken met geld binnenhaalt. Ik kan mijn natje en droogje van mijn werk betalen en dat vind ik prima zo.
Jouw stelling dat mensen zoals ik liever een uitkering zouden hebben slaat gewoonweg nergens op, ik werk keihard voor mijn centen.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2010, 09:01
Verwijderd
Citaat:
Mensen die via een uitzendbureau bij mij zouden komen solliciteren, zouden bij voorbaat al worden afgewezen. Deze mensen willen niet werken. Die laten het uitzendbureau voor hen werken en bovendien hebben deze mensen liever een uitkering dan een baan (anders schrijf je je niet in bij een uitzendbureau. Als je geld nodig hebt, en wil werken, dan doe je het zelf, bij een uitzendbureau ben je een nummer)

Mensen die op pad gaan, brieven schrijven, langskomen, etc. Die willen werken. Die ondernemen actief iets om aan een baan te komen en laten niet het uitzendbureau voor hen zoeken.

ps. Voor minimumloon ga ik niet werken, omdat ik GEEN MINIMAAL werk aflever.
Ik weet niet of je de openingspost ook gelezen hebtm maar de vraag dit topic is niet "wat zou jij doen als je een bedrijf had, welke ongefundeerde vooroordelen heb jij en welk werk zou jij bereid zijn om te doen". De vraag is "wat zijn de manieren waarop een dertienjarige aan een bijbaantje zou kunnen komen". En dan is een uitzendbureau een manier, en is jouw gebral niet relevant.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2010, 22:49
deadlytown
deadlytown is offline
Ik vind het maar apart normaal willen ze altijd jongere personen in dienst nemen omdat het goed koper is,
Met citaat reageren
Oud 09-08-2010, 12:28
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Ik vind het maar apart normaal willen ze altijd jongere personen in dienst nemen omdat het goed koper is,
Ze zitten ook met de wetgeving, je mag gewoon heel weinig als je zó jong bent, dus ben je meteen minder interessant voor een werkgever. Als je 15 wordt mag je veel meer en dán ben je interessant voor winkels.
Oud 10-08-2010, 01:34
deadlytown
deadlytown is offline
Citaat:
Ze zitten ook met de wetgeving, je mag gewoon heel weinig als je zó jong bent, dus ben je meteen minder interessant voor een werkgever. Als je 15 wordt mag je veel meer en dán ben je interessant voor winkels.

maar dan beginnen ze je te duur te vinden
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten