Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-06-2010, 11:16
Verwijderd
Hoe is jullie relatie met jullie buren? Zeg je elkaar goeiedag, maak je een praatje, houden jullie buurtfeesten?

Zelf woon ik in een huis met 3 appartementen boven elkaar. Onder mij woont een ouder koppel en beneden een oudere vrouw. We maken praatjes als we elkaar tegenkomen en het koppel heeft ook al eens aangeboden om voor mij naar de apotheek te gaan. Nu ben ik door mijn enkel gegaan en rijden ze mij naar de dokter. Ik vind het geweldig dat ze dat voor mij willen doen. Vooral omdat mijn ouders ver weg wonen en op het moment mijn grootouders op vakantie zijn en de vriendin met rijbewijs een ziek kind thuis heeft.

Hoe gaat dat bij jullie, in nood, kun je dan terecht bij je buren? Of wonen jullie samen en heb je een partner waar je op kunt rekenen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-06-2010, 11:33
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik woon samen met mijn vriend in een flat (6 verdiepingen). Ik zeg gedag en maak een praatje met de meeste buren van onze verdieping. Van andere verdiepingen ken ik slechts een paar mensen waar ik een praatje mee maak als ik ze tegenkom, maar ik zeg wel altijd iedereen gedag.
De buren die aan de ene kant direct naast ons wonen, spreken we ooit op het balkon. De andere buren spreek ik alleen als ik overlast van hen heb (helaas de laatste tijd regelmatig). Toen (aan beide kanten) de vorige buren er nog woonden, gingen we daar een paar keer per jaar op de koffie. Zij zorgden ook voor onze planten en post als we op vakantie waren. Nu moeten we daar nog een van de mensen van onze verdieping voor gaan vragen.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2010, 12:19
Verwijderd
ik heb in de wijde omtrek geen buren. Dus die spreek ik ook niet.

vind het wel prima zo.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2010, 15:44
Ivo
Ivo is offline
Ik woon in een gebouw met 42 appartementen. Mijn buren zeg ik altijd wel gedag, meestal blijft het daarbij. Met een enkeling maak ik ook af en toe een praatje.
Tot zorgen voor post en plantjes tijdens mijn vakantie is het nog niet gekomen, maar dat komt mede omdat mijn ouders hier vlakbij wonen en dat dus kunnen doen zonder dat het veel moeite kost.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2010, 16:51
Balance
Balance is offline
Ik woon op een hoek.
Mijn buren zijn twee oudere, gelovige mensen. Ze zijn heel aardig en zij hebben een sleutel van mijn huis voor als dat eens nodig is. Maar verder dan gedag zeggen en een bezoekje toen ik er net woonde, doen we niet, daar heb ik ook geen behoefte aan.

Grenzend aan mijn tuin begint een nieuw blokje huizen. Daar zit sinds een paar dagen een meid in. Ze zijn nog aan het klussen en hebben dat gister tot 01.30 uur gedaan, inclusief de luidspelende radio en het mee blèrren met de radio. Ik hoop dat het een uitzondering is (klussen + zaterdagavond) en dat het niet haar normale doen is. Verder zijn het, afgaand op hun manier van praten, een beetje asociale mensen volgens mij. Ik ga er vanuit dat ik met hen niet veel contact zal hebben.

Dan heb ik ook nog overburen. Zij hebben me met het WK uitgenodigd buiten met hen een wedstrijd te kijken. Was erg leuk, de hele buurt kwam en al die mensen zeggen mij sindsdien gedag. Dat zijn dus wel aardige mensen, maar verder nog geen contact gehad.

Ik woon er trouwens pas 7 maanden.
Oud 27-06-2010, 19:09
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik woon in een gigantisch flatgebouw, dus ik kom voortdurend mensen tegen in de lift, die ik meestal wel gedag zeg. De meeste mensen van mijn verdieping ken ik wel van gezicht, met sommige heb ik wel eens kort gepraat, maar meer dan dat niet echt. Wel gaat een van hen als we op vakantie gaan op ons plantje passen. Ik vind het eigenlijk wel prima zo, heb niet speciaal behoefte aan veel contact met mijn buren, ben vooral erg blij dat ik van niemand overlast heb
Oud 28-06-2010, 00:08
AzN
AzN is offline
Volgens mij heb ik hele leuke buren! Alleen jammer dat we nooit verder komen dan 'hoi' .
Oud 29-06-2010, 13:20
ganralph
ganralph is offline
In ons vorige huis heel goed contact gehad met de directe buren. Eentje kwam bijna dagelijks bij ons mee eten (was alleenstaand). Hadden elkaars sleutel en die was er ook om een kopje suiker te lenen als de ander niet thuis was. (Dus niet alleen voor noodgevallen, maar in totaal vertrouwen.)

Eind vorig jaar verhuisd en na een paar weken een borrel gegeven voor de buren. Sindsdien kunnen we met iedereen (die er toen was) iig een praatje over het weer maken Met de directe buren zelfs erg goed contact; lelijke erfafscheiding tussen de tuinen verwijderd, dus we delen nu één grote tuin

Vind het altijd zo triest als mensen na maanden dood worden gevonden en dat de buren ze niet eens gemist hadden...
Met citaat reageren
Oud 30-06-2010, 11:09
Adore
Adore is offline
Ik woon in een complex met 30 appartementen (15 een kant, 15 overkant) over drie verdiepingen verdeeld. Tussenin een binnenplaats. Dit is eind vorig jaar opgeleverd, dus we zijn allemaal tegelijk nieuw.
Pas is een barbecue georganiseerd en dat is heel gezellig geweest. Nu weet ik ook beter wie ik in het trappenhuis gedag zeg (want dat doen we allemaal wel trouw).
Mijn buurjongen kende ik wel van begin af aan al, omdat we elkaar tegenkwamen tijdens een kijkdag. Sindsdien hebben we contact en met enige regelmaat staan we voor de deur te kletsen, bellen of sms'en we. Ik kan bij hem aankloppen als er wat is en andersom geldt dat ook. Ik mag zelfs zijn tuinstoelenset lenen.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2010, 15:46
Volk
Volk is offline
Mijn bovenbuur is mijn moeder, dus daar haal ik altijd mijn extra kopjes melk en die vindt het ook niet erg om af en toe een boodschapje te doen en andersom doe wij dat ook voor haar. Onze onderburen wonen een jaar in Nedeland en alleen de vrouw heeft de moeite genomen een beetje nederlands te leren. Dus het blijft bij groeten. Onze horizontale buren hebben we af en toe wel heel korte gesprekjes mee.

Ik woon ook samen en op mijn vriend kan ik ook rekenen.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2010, 18:17
Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Ik woon op kamers en met mijn 9 huisgenoten heb ik over het algemeen een goede band. Meestal maken we een praatje in de keuken, eens in de zoveel tijd een uitstapje. We leven niet echt samen maar zeker niet langs elkaar heen wat heel fijn is. Met de overige buren in onze flat heb ik weinig contact. Ik zeg wel gedag, af en toe een kort praatje bij de lift maar that's it.
Oud 20-07-2010, 13:25
Verwijderd
de buren op de galerij zeggen we wel altijd hoi tegen en we hebben vrienden boven en beneden wonen dus met koppen suiker komt t goed en bij t nieuwe huis praten we al best veel met de buren
Met citaat reageren
Oud 20-07-2010, 16:08
Martiño
Martiño is offline
Ik heb een tijdje in de bewonerscommissie van mijn gebouw gezeten dus ik ken mijn medebewoners wel ja, maar met mijn buren heb ik ironisch genoeg nooit contact. Mijn linkerburen zijn pools en verder dan "hoi" gaat het niet echt, mijn voormalige rechterburen waren nooit thuis, het huis is een paar weken na de oplevering direct in de verkoop gegaan en stond feitelijk leeg. Sinds deze week zit er een nieuwe eigenaar in, en ze is zich komen voorstellen enzo (toen heb ik haar maar verteld dat ik over twee weken weer weg ben). Het meeste contact heb ik met mijn overbuurvrouw, af en toe een beetje bijpraten en iets drinken.
Oud 20-07-2010, 20:19
Vanilia
Vanilia is offline
Ik woon in een rijtjeshuis, met de naaste buren aan de rechterkant heb ik zeer goed contact, als we op vakantie gaan willen ze voor de kat zorgen, als we weg moeten en de hond moet uitgelaten worden willen zij dat doen. Andersom werkt het ook zo. Laatst is mijn vriend naar binnen geklommen via het raam van de slaapkamer omdat de buurvrouw buiten gesloten was! Mijn vriend en ik wonen samen en heb dus ook steun aan hem. De buren aan de linkerkant hebben we ook goed contact mee, fietspompje lenen, praten over gemeenschappelijke hobby's en over auto's praten! Zelfs al eens een biertje mee gedronken! Ik ga deze buren ook echt missen aangezien we binnen nu en 2/3 maanden gaan verhuizen!
Oud 21-07-2010, 23:34
Verwijderd
Mijn onderbuurvrouw heeft geblondeerd haar en een pitbull. En ze zit de hele dag op het balkon te roken. Maar we begrijpen elkaar heel goed: als mijn muziek te hard staat, doet ze haar muziek even heel hard en dan zet ik 'm zachter. En andersom.

Mijn bovenburen... hmm ik heb ze nog niet gezien. Meestal geen last van, maar soms draaien ze echt keihard gospelmuziek. Volgens mij als ze seks hebben. En zingen ze mee. Maar dat doet mijn onderbuurvrouw ook; heel slecht, ook nog eens, maar wel met leuke liedjes gelukkig (Black Velvet ). Dus dan zing ik ook hard mee, ook met de gospel trouwens

Maar goed ik spreek ze dus verder nooit en heb soms last van ze en zij naar ik aanneem ook van mij. Er woont wel een jongen op mijn galerie die ik ken van een paar jaar geleden (zij het dan niet goed), hij heeft ook voor mij gestemd toen ik in het buitenland was. Maar verder woon ik er nog maar net, dus ik kan er niet heel veel zinnigs over zeggen. Er woont ook een schreeuwerige Antilliaan ergens onder mij die telkens vergeet dat hij me al ontmoet heeft (omdat ik soms wel, soms niet een bril op heb ) en mij, net als alle vrouwen, lekker complimentjes geeft enzo en vraagt of ik bang ben voor zijn hond of voor hem. En een voetbalfanpapa met een heeeel schattig kindje en een moeder die mij altijd vuil aankijkt, volgens mij denkt ze dat ik een vrijgezelle dame ben die haar man van haar komt stelen omdat ik met hem praat over het WK
Met citaat reageren
Oud 23-07-2010, 13:07
Verwijderd
Ik woon nu twee jaar in een straat met nieuwbouwhuizen; voor we hier kwamen wonen, werd er een kopersavond georganiseerd en daar hebben we de meeste buren al ontmoet. Verder zien we vrijwel iedereen regelmatig bij de VvE-vergaderingen (we delen een binnenplaats met z'n 20'en, daaraan grenzen alle tuinen). Allemaal goed contact mee. Onze directe buren rechts zijn erg aardig, daar maak ik vaak een praatje mee. Buren links zijn een beetje raar en zeuren nogal, maar ook die zeg ik altijd gedag

Oh, en binnenkort een bbq met alle bewoners van de 20 huizen En ook nog een bruiloft van een van de buren. Dus leuk contact

Laatst gewijzigd op 23-07-2010 om 18:51. Reden: twee posts samenvoeging, ging niet op m'n telefoon ;)
Met citaat reageren
Oud 23-07-2010, 13:42
Verwijderd
ik woon in een buurt, met een speeltuin in het midden, iedereen rond de speeltuin kent elkaar eigenlijk wel, behalve eentje, die is nooit thuis en ik en mijn leeftijdsgenoten uit deze buurt willen die man ook niet kennen, het schijnt dat hij voor ajax is.
met mijn andere buren kan ik best goed opschieten.
ik was lange tijd vriendinnen met mijn buurmeisje en nog een meisje bij mij uit de straat,we waren altijd met 3 bij elkaar,en ik zat ook lang bij mijn buurmeisje in de klas, tot dat andere meisje naar de middelbare ging is dat zo gebleven.
tegenover mij woont nog een tweeling jongens, met de een kon ik wel opschieten de ander spreek ik nooit,
en er wonen nog 3 meisjes in mijn buurt van mijn leeftijd, maar een ervan(degene waar ik t best mee op kon schieten)is verhuisd, en de andere 2 van dat groepje van 3 zijn kakkertjes.

wij hebben zeg maar 2 groepen kinderen de ''vroegere hangers'' en de kleutertjes.
met vroegere hangers bedoel ik niet echt hangjeugd ofzow, we waren best netjes en kletsen gewoon gezellig en veel, maar gewoon degene die n paar jaar geleden altijd in die speeltuin waren, de kleutertjes zijn de kinderen die er nu spelen.
soms mis ik het contact met mijn vroegere hangmaatjes wel eens, maar de eerste zijn het huis al uit, naar de andere kant van nederland, en ik denk dat er nog velen zullen volgen, als ik dadelijk 18 ben ik ook

Laatst gewijzigd op 06-09-2010 om 17:12.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten