Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Als het engelen vleugels zijn, ligt de betekenis denk ik nogal voor de hand:
Engelen worden in katholieke kunst met vleugels afgebeeld, omdat de redenering toen was dat de hemel boven ons in de lucht zit, en je dus vleugels moet hebben om er te komen. En ook omdat de ideeën en voorstellingen rond cherubijnen en serafijnen gedeeltelijk uit andere religies zijn overgenomen, die al afbeeldingen kenden van gevleugelde (half)goden. Als je vleugels cadeau krijgt, lijkt het mij een gebaar van: "ik voel me hemels door u" Als het gewone vogel vleugels zijn, dan zou het een symbool van vrijheid moeten zijn. De arend (of adelaar, wat je het liefst hoort) is van oorsprong zelfs een verwijzing naar de Romeinse god Jupiter. vandaar dus de voorliefde van nogal wat keizerrijken en later ook Amerika en Nazi-Duitsland om een arend met gespreide vleugels als symbool van macht en permanentie te gebruiken. ![]() http://www.digiden.nl/ Hier staan er heel wat symbolen, maar engelen zitten er wel niet bij ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Woorden die (niet) klinken als waar het voor staat flyaway | 9 | 10-02-2010 12:34 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Compleetste bijbel Missy1234567890 | 47 | 30-06-2006 09:33 | |
Lifestyle |
rappers met kettingen Bumpie | 40 | 06-07-2005 12:33 | |
Lifestyle |
Sierrrraden Spanish rose..* | 59 | 18-01-2005 12:26 | |
Liefde & Relatie |
Kettinkjes met naam, wie doet daaraan? miekmuis | 133 | 13-01-2004 18:04 | |
Lifestyle |
studs-armband/ketting enz. sinsere | 32 | 10-12-2002 16:42 |