Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-07-2010, 15:07
Ratatouille
Ratatouille is offline
Omdat ik terug ben van vakantie en ik een gedicht geschreven heb tijdens mijn vakantie wil ik die met jullie delen

De jongen van glas.

Tergend langzaam liep hij,
de jongen voor me, met zijn
bedachtzame achterhoofd.

Meer had ik niet gezien, meer
had hij niet laten zien, maar
ik droomde van hem.

Zijn donkerbruine achterhoofd,
gebruind door de zon en het
leven. Zijn krullerige haar en
het lieve kuiltje in zijn nek.

Waarom stond hij niet stil,
in plaats van zijn langzame
ganzenpas. Ik wilde hem
van voren zien.

Zijn helderblauwe ogen, zijn
witte tanden misschien, zijn
kuiltjes in zijn wangen als
hij lacht.

Ik wilde hem aanraken, maar
een muur van glas scheidde
mij van hem.

De jongen van glas,
noemde ik hem in stilte.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-07-2010, 12:19
Verwijderd
Waarom heeft dit gedicht nog nul reacties!? dacht ik toen ik het las. Maar toen ik bedacht dat ik een - zinnige - reactie ging geven, zag ik in dat het misschien wel kwam omdat er weinig over te zeggen valt. Wat mij betreft hoort dit niet bij het beste wat je ooit geschreven hebt, maar ook niet bij het slechtste. Ik denk niet dat dit een gedicht is dat ik me over twee weken nog herinner, maar ik vond het prettig om te lezen. Behalve dan dat 'tergend', want dat vind ik een verschrikkelijk woord. Terrrrrrrrrrrrrrgend. Bwaah. Maar ik zou niet kunnen zeggen waar het hem nou precies in zit... tsja... ik weet het gewoon niet. Het ritme is niet opvallend goed, maar er zijn ook geniale gedichten met een vergelijkbaar ritme.
Misschien is het dat er weinig bijzondere woordspelingen en stijlfiguren enzo inzitten. Dat maakt het een beetje... saai. Het is ook wat te lang, denk ik.

Maar toch vind ik het een beetje raar dat er nog nul reacties op waren, want het is zeker geen prutgedicht. Al komen er op prutgedichten vaak juist wél veel reacties, omdat gal spuien nou eenmaal erg makkelijk is. Net als heel veel lof zingen.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2010, 10:49
Ratatouille
Ratatouille is offline
Hihi, bedankt voor je interessante reactie-over-reacties-en-mijn-gedicht-reactie. Ik begrijp dat je het een beetje saai vind, want eerlijk gezegd als ik het nu nalees vind ik het zelf ook een beetje lang.
Op tergend heb ik niks te zeggen, dat paste voor mij gewoon het beste erin
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten