Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-05-2007, 00:48
Southtown
Southtown is offline
Oké, ik heb dus een enorm probleem, sociaal dan.

Ik ben iemand die gemakkelijk zweet (oksels, voorhoofd, rug...) en elke ochtend kom ik bezweet op school toe door naar school te fietsen, zo'n 4 km met de laatste km bergop. Ik ben de enige die er erg last van heeft, ook op redelijk warme zomerdagen zweet ik na zonsondergang nog.

Het kan me in principe niet veel schelen, maar het is alles behalve aangenaam om bezweet toe te komen op school en andere plaatsen en dat dan te moeten afvegen met papieren zakdoekjes...

Hoe kan ik ervoor zorgen dat mn lichaam minder transipireert?

Nee, serieus. Het is niet plezant om bezweet in de klas te zitten (en zelfs je kleren nat zijn, vooral de rug omdat de boekentas nog wat extra hitte creëert op je rug) terwijl je beseft dat iederene het vies vind.

Bedankt op voorhand!
Oud 26-05-2007, 08:15
Verwijderd
Ik hoor veel mensen over Vichy anti transpirant, Odorex dry of Axitrans, wat gewoon bij de drogist te halen is, anders zou je talkpoeder (menthol) kunnen gebruiken, maar ik weet niet of dat zo lekker is voor onder je kleding.
Als je er echt erg veel last van hebt zou je even op sudor.nl kunnen kijken.
Oud 26-05-2007, 09:09
tuttebel
tuttebel is offline
wat je ook kunt doen, een ander tshirt in je tas stoppen, en op de wc even afkoelen, even je oksels met een verfrissingsdoekje wassen en deo'en, en dan dan andere shirt aandoen.

geen oplossing maar wel een manier om t te verbergen.
Oud 26-05-2007, 09:48
Stefanie
Stefanie is offline
Volgens mij is er niet een oplossing om een zwetende rug te voorkomen, als je een stuk (hard) moet fietsen. Oksels daarentegen kun je bespuiten met deodorant anti-transpirant (voor zover het helpt).

Ik zou ook een nieuw t-shirt meenemen en even je gezicht nat maken met koud water, zodat je weer even opfrist voordat je het lokaal in gaat. Ook zou je kunnen proberen om je tas achterop te doen, minder hard te fietsen of nog luchtigere kleding aan te doen, katoen bijvoorbeeld.
Oud 26-05-2007, 12:04
adon1s
adon1s is offline
Sowieso je tas niet op je rug dragen. Heb zelf ook vaak dat ik snel begin te zweten. Na 10 min begint het bij mij al en als ik dan ergens binnenstap waar t nog warmer is dan buiten wordt t nog erger. Doe nu als ik gefietst heb dat ik een min. buiten blijf staan.
Oud 26-05-2007, 13:07
Southtown
Southtown is offline
Bedankt voor de reacties en de tips!

M'n boekentas is niet echt het probleem, het zorgt enkel voor wat extra zweten op m'n rug. Zonder de boekentas zweet ik ook nogal.

Ik heb ook een anonieme tip gekregen om SyNeo 5 te gebruiken

Tuttebel, je tip is een goed idee voor op school. Probleempje is de toiletten heel weinig privacy geven: een groot glazen raam waardoor de hele speelplaats alles ziet buiten wat er in de toilethokjes is. Bovendien heb ik niet overal de luxe om extra kledij mee te nemen.

Tevens heb ik dit forum gevonden: overmatigzweten.nl.
Iemand gaf deze tip:
Citaat:
Klopt het, dat er aluminium chloride in de Syneo zit? Ik dacht het wel. Ik denk dat je dan beter een recept van de huisarts kan vragen voor aluminium chloride creme 20 %. De apotheker maakt het dan apart voor je aan en je krijgt het vergoed. Bij mij helpt dit erg goed. 's Winters 1 keer per dag op smeren en 's zomers twee keer.
Ik gebruik daarom geen botox onder mijn oksels.
Ik ga vanaf nu dan proberen lichte kledij te dragen om naar school te fietsen en die dan wisselen na aankomst (T-shirt toch) en wat nats in mn gezicht en ove rm'n lijf te gooien. Ik ga toch wel even bij de dokter voor de special producten; ik heb al slechte ervaringen met dingen zoals Roacutane.
Oud 26-05-2007, 13:10
Verwijderd
Bij de drogist en apotheek zijn verschillende middeltjes verkrijgbaar die het zweten tegenhouden. Deze zijn niet bedoeld om op je hele lichaam te smeren maar kunnen wel op je oksels. Tas onder je snelbinders doen helpt ook echt voor je rug. En niet te dik aankleden op de fiets. Op je rug kun je ook talkpoeder doen, hoewel, dat moet je dan misschien door iemand anders laten doen als je er niet bij kunt. Dat gaat dan wel een beetje tegen de binnenkant van je kleren plakken.
Oud 28-05-2007, 13:27
Verwijderd
Ik heb het zelf nog nooit gebruikt maar er bestaat nu een soort kussentjes die vocht op nemen die kan je in je shirt plakken bij je oksels en dan heb je geen zweetvlekken in je shirt
Oud 04-08-2010, 16:22
nikdewaard
nikdewaard is offline
Een beetje laat maar voor mij werken die okselpads goed.
Ik heb ze via zweetprobleempjes.nl besteld. Works like a charm
Oud 04-08-2010, 18:12
Balance
Balance is offline
Oud topic.

Regels voor berichten