Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-08-2010, 23:35
koeienzijncool
koeienzijncool is offline
Hee mensen,
vraagje: Zijn der misschien mensen die ervaring(en) hebben met de pil halen? Want ik vind het een beetje raar om tegen mijn moeder te zeggen dat ik die graag wil.
Graag serieuze antwoorden terug.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2010, 23:55
Macrador
Macrador is offline
Ik denk dat het hetzelfde is al condooms halen. Het is misschien raar de eerste keer maar het is normaal en goed dat je het doet. Het is beter dan het niet doen omdat je je een beetje schaamt en dan ongewenst zwanger wordt.
Vertel je moeder serieus waarom je het wilt en anders je dokter ( in België toch). Je moeder zal he wel begrijpen ze heeft het waarschijnlijk zelf genomen.

Good luck
Oud 04-08-2010, 00:02
koeienzijncool
Citaat:
Ik denk dat het hetzelfde is al condooms halen. Het is misschien raar de eerste keer maar het is normaal en goed dat je het doet. Het is beter dan het niet doen omdat je je een beetje schaamt en dan ongewenst zwanger wordt.
Vertel je moeder serieus waarom je het wilt en anders je dokter ( in België toch). Je moeder zal he wel begrijpen ze heeft het waarschijnlijk zelf genomen.

Good luck
Nouu, kijk et probleem is dat ik zelf nooit condooms haal Want dat doen men pa & ma hahahah! Ja ik kan ook gewoon zeggen voor de andere redenen die de pil kunnen hebben?
Met citaat reageren
Oud 04-08-2010, 00:07
Lente
Lente is offline
ik snap niet dat je niet gewoon tegen je ouders zegt dat je naar de dokter gaat omdat je de pil wil, zeker omdat ze condooms voor je kopen en dus weten dat je seks hebt
Met citaat reageren
Oud 04-08-2010, 00:09
koeienzijncool
nouu. dat weten ze niet zeker, want ze staan zegmaar in de voorraadkast voor mijn broer en mij. maar wie ze gebruikt weten ze dus niet
Met citaat reageren
Oud 04-08-2010, 06:08
Verwijderd
Maar dan nog betekent dat, dat je ouders er niet mee zitten of hun kinderen seks hebben zo lang ze dat maar veilig doen. Anders zouden ze echt geen condooms voor jullie klaar zetten!

Dus je zegt gewoon 's avonds als je even alleen bent met je moeder: "ik wil graag de pil gaan gebruiken". En dan maak je een afspraak met je huisarts. Of je maakt eerst een afspraak met je huisarts, gaat daarnaartoe, krijgt de pil, en zegt dan tegen je moeder "ik ben sinds kort aan de pil". In elk geval kun je die afspraak wel zelf maken, als je oud genoeg bent om seks te hebben ben je ook oud genoeg om dat te doen .
Het geheim moeten houden is niet prettig en ik denk dat het met jouw ouders ook echt niet nodig is.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2010, 09:49
Lotte^^
Lotte^^ is offline
Ik zei tegen mijn moeder dat ik aan de pil wou, omdat ik dan de pil door kon slikken als dat een keer beter uitkwam ofzo. Dus om mijn ongesteldheid te regelen.
Ik weet niet of ze het geloofde of niet, al is dat ook wel een groot voordeel van de pil, maar ze deed er iig niet moeilijk over.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2010, 21:42
made for him
made for him is offline
ik heb gewoon gezegd, en dan als reden dat ik het zo vervelend vond dat ik zo onregelmatig ongesteld was, maar ook om m'n puistjes te verminderen die ik soms ineens wel veel heb. Maar nu zijn die redenen niet meer van toepassing en dus voor iets anders.
Om te beginnen kun je dat dus gewoon zeggen. Maar als je ouders zelfs al condooms voor jullie halen, dan hoeft dit waarschijnlijk ook niet zo'n groot probleem te zijn.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten