Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-07-2010, 14:08
JanDeVries
JanDeVries is offline
Want na al die tips weten we nu wel een keertje hoe je het AAN moet maken, maar hoe maak je het ook weer UIT?

Beëindig je een relatie van 3 jaar rustig met een 'sry het is uit, ttyl'-sms, laat je die one night stand die te lang is blijven hangen subtiel weten dat je eigenlijk een vriend(in) hebt, of ga je voor zijn/haar ogen met zijn/haar beste vriend(in)/broer/zus zoenen? 'Het ligt niet aan jou, het ligt aan mij, ik hoop dat we vrienden kunnen blijven?' Vertel!
Oud 31-07-2010, 14:16
Verwijderd
Eerlijk vertellen hoe het zit is het fijnste uiteindelijk. Tenminste, voor mij. Het ligt er ook aan hoe het natuurlijk gelopen is allemaal. Als je al maanden achter elkaar veel ruzie hebt, dan maak je het anders uit dan in een andere situatie.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2010, 17:24
marrel
marrel is offline
Ik praat het het liefst tegenover elkaar uit. Makkelijk ist niet en zalt ook nooit worden of het nou na een maand of 3 jaar is maar een smsje/telefoontje vind ik zo veel vragen over laten wat het verwerken ook alleen maar moeilijker maakt.
Oud 01-08-2010, 17:39
Volk
Volk is offline
In de buitenlucht eerlijk vertellen waarom het uit is.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2010, 13:23
Verwijderd
De vorige keer (relatie van 4 jaar) ben ik vertrokken zonder iets te zeggen.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2010, 14:52
WolterB
WolterB is offline
Gedumpt worden liever niet natuurlijk

Maar als het zo mocht zijn, dan het liefst face to face, zelfs als dat veel reistijd of wat dan ook kost. Anders blijf je met een klotegevoel zitten omdat je dingen niet goed af kunt sluiten. En een neutrale plek is dan natuurlijk ideaal of in ieder geval een plek waar ik kan weggaan

En uitmaken doe ik het leifst op dezelfde manier. Wanneer er echt geen mogelijkheid is om elkaar te zien om wat voor reden dan ook, dan moet het maar anders, maar liever niet.

En eerlijk zijn, tijd nemen ervoor en de mogelijkheid om vragen te kunnen beantwoorden en het verhaal te doen, niet eromheen blijven draaien en dat soort ongein.
Oud 02-08-2010, 20:23
Akhlys
Akhlys is offline
Dumpen of gedumpt worden heb ik het liefste face2face.. De laatste keer dat ik via sms gedumpt ben was ik woedend, niet omdat het uit was maar omdat het via sms was. Als je besluit om het uit te maken, heb dan ook het lef om het recht in iemands gezicht te zeggen.
Oud 02-08-2010, 20:59
Verwijderd
Citaat:
De laatste keer dat ik via sms gedumpt ben was ik woedend, niet omdat het uit was maar omdat het via sms was.
Je bent kwaad omdat het uit is en als er dan een voor de hand liggende reden is om die woede op te projecteren dan doe je dat, begrijpelijk

Als je het logisch vond dat de relatie beëindigd werd, zou het immers ook prima per sms kunnen. Als je het niet logisch vond dat de relatie beëindigd werd, zou je woedend zijn wegens het verbreken.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2010, 21:59
Verwijderd
Citaat:
Je bent kwaad omdat het uit is en als er dan een voor de hand liggende reden is om die woede op te projecteren dan doe je dat, begrijpelijk

Als je het logisch vond dat de relatie beëindigd werd, zou het immers ook prima per sms kunnen. Als je het niet logisch vond dat de relatie beëindigd werd, zou je woedend zijn wegens het verbreken.
Dat is onzin, zo zwartwit is het natuurlijk nooit.

OT: Ik heb en ben altijd gedumpt met veel tranen van beide kanten! Prft. Ik heb aan beiden écht een hekel. Bij mijn laatste vriendje wisten we van tevoren al dat het niet ging duren, maar je raakt toch aan elkaar gehecht en bij bedacht bij het uitmaken opeens dat hij het misschien tóch wel vond kunnen Dus ik moest voet bij stuk houden en eerlijk zijn, wat gelukkig wel goed ging omdat we altijd al eerlijk waren geweest tijdens de relatie. Maar het was wel heel kut; hij was die avond helemaal vrolijk, had zin in onze avond samen, en toen kwam ik dus meedelen dat ik er toch écht mee wilde stoppen. Alleen daar moest ik al om huilen toen
Bah, toen heb ik besloten dat ik het nóóit meer uit wil maken Gatver, zo erg.

En de laatste keer dat ik gedumpt was... hmm, toen was ik heel nuchter. Hij kwam met zijn twijfels en had ook nog gevoelens voor iemand anders gekregen, en toen zei ik eigenlijk zelf van, nou goed, dan is het uit, en dat vocht hij niet aan. Ik heb eigenlijk niet gehuild tot híj begon te huilen, hij snapte niet dat ik het zo koel kon opnemen. Ik zat mascara op te smeren Maar ik was de hele tijd zó bang geweest dat het uit zou gaan, dat het eigenlijk minder erg was toen het ook echt gebeurde en bijna een opluchting.

Niet dat ik van gedumpt worden houd, omdat dat gevoel langer aanhoudt, je er langer moeite mee hebt dat het uit is omdat het niet van jou uit kwam - langer liefdesverdriet, dus, maar puur de actie van het dumpen of gedumpt worden zelf, dan word ik bijna nog liever gedumpt geloof ik, zo'n hekel heb ik aan het uitmaken
Met citaat reageren
Oud 03-08-2010, 06:31
Verwijderd
Citaat:
Dat is onzin, zo zwartwit is het natuurlijk nooit.
Dat laatste klopt, maar dat wil nog niet zeggen dat het meteen onzin is. Hij is op zijn minst om allebei de redenen woedend. Alleen maar kwaad vanwege uitmaken per sms en totaal niet vanwege het uitmaken zelf, dat geloof ik niet.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2010, 08:51
Koekenpan
Koekenpan is offline
Het liefste dump ik niemand en word ik nooit gedumpt, het doet allebei
hartstikke veel zeer, maar wat ik ook hartverscheurend vind is als de relatie voorbij is
dat het nog steeds pijn doet als er een nieuw vriendje of vriendinnetje in zijn of haar leven
is.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2010, 09:56
Verwijderd
Citaat:
Dat laatste klopt, maar dat wil nog niet zeggen dat het meteen onzin is. Hij is op zijn minst om allebei de redenen woedend. Alleen maar kwaad vanwege uitmaken per sms en totaal niet vanwege het uitmaken zelf, dat geloof ik niet.
Mwah nou als mijn laatste vriendje míj had gedumpt ipv ik hem, maar hij had dat per sms gedaan, dan was ik vooral ook om dat laatste boos geworden. Want ook al wilde ik het óók uitmaken, dan nog wilde ik dat wel op een normale manier doen en er samen over kunnen praten (en niet lullen over vrouwen die altijd willen praten en mannen die dat niet willen als een relatie over is, hij was een sph-jongen die het nóg meer wilde dan ik ).
Met citaat reageren
Oud 04-08-2010, 12:00
Akhlys
Akhlys is offline
Citaat:
Nee, ik was niet boos omdat het uit was, want het liep al niet lekker. Dus wat dat betreft kon het me eigenlijk weinig schelen. Maar het feit dat ik haar 's ochtends nog heb gezien, dat ze me zelfs nog een kus gaf toen ik wegging, dat vind ik gewoon schijnheilig en achterbaks en daar maak ik me boos over. Als ze het lef had gehad om het die ochtend al recht in m'n gezicht te zeggen, was er niks aan de hand geweest
Oud 08-08-2010, 12:16
Fruitsap
Fruitsap is offline
Mij maakt het niet zoveel uit. Sms, telefoon, msn, face2face -> It still hurts. Als ze maar gewoon zeggen waarom ze het gedaan maken.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2010, 22:29
Verwijderd
Citaat:
Dumpen of gedumpt worden heb ik het liefste face2face.. De laatste keer dat ik via sms gedumpt ben was ik woedend, niet omdat het uit was maar omdat het via sms was. Als je besluit om het uit te maken, heb dan ook het lef om het recht in iemands gezicht te zeggen.
K zou ook liefst f2f gedumpt worden, dan kan je nog eens vechten
Met citaat reageren
Oud 09-08-2010, 16:39
Verwijderd
gewoon vertellen en dan met een goede reden, en niet ik vind je niet meer leuk maar ook waarom dan kan ik dr wat mee
Met citaat reageren
Oud 09-08-2010, 16:49
Verwijderd
Niet dumpen of gedumpt worden als het enigsinds kan
Met citaat reageren
Oud 09-08-2010, 19:11
strawberry1996
strawberry1996 is offline
natuurlijk word niemand graag gedumt,
maar als je dan iemand dumpt
zeg het dan wel recht in zijn/haar gezicht want als je het via briefje/sms/e-mail or whatever doet kan het nogal laf over komen.
en ook eerlijk de reden vertellen waarom je het gaarg wilt uitmaken
Met citaat reageren
Oud 10-08-2010, 11:03
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik zou ook wel liever face to face willen, hoewel dat ook wel heel erg moeilijk is, moeilijker voor degene die het uitmaakt omdat je dan toch hetzelfde lieve vertrouwde gezicht voor je ziet en de ander geen idee heeft wat er komen gaat enzo... Ik kan me goed voorstellen dat uitmakers liever via msn ofzo het uitmaken, maar nouja. Je moet wel de ballen hebben om de ander er even voor op te zoeken, ik neem aan dat die ander dat ook nog wel waard is.
Natuurlijk gewoon eerlijk zeggen wat er is, hoeveel moeite het ook kost om uit te leggen enzo.
Als ik gedumpt wordt zou ik dat liefst hebben bij mij thuis ofzo. Niet dat ik midden in Utrecht zit, ik gedumpt wordt en vervolgens jankend terug naar huis moet. Kan me bij minder betekenisvolle relaties wel voorstellen dat je daarvoor in het openbaar afspreekt, zodat de ander minder geneigd is een scène te maken als je daar niet echt op zit te wachten.

Maar ik ben nog nooit gedumpt en heb nog nooit hoeven dumpen en dat hoop ik nog even zo te kunnen houden.
Reageren

Regels voor berichten