Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-07-2010, 21:30
Maxmale
Maxmale is offline
hallo mensen,

Ik heb over het algemeen altijd een probleem met gesprekken met mensen die ik leuk vind.
Dan weet ik bv niet wat ik moet zeggen en is het helemaal stil. Dat is heel erg naar want dan maak je volgens mij ook een slechte indruk op die persoon. Waardoor zij je ook nog is minder leuk gaat vinden. Dan was mijn vraag dus om een paar tips te geven om zo'n stilte te voorkomen of op te vullen.

hartelijk bedankt,
max (14)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-07-2010, 21:39
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Zij zegt zelf ook niets
Met citaat reageren
Oud 12-07-2010, 22:02
Akhlys
Akhlys is offline
Koetjes en kalfjes, complimentjes (met mate), hobby's/interesses, beetje over jezelf en uitbreiden op dingen die je gemeen hebt.. Zolang je er maar geen vragenuurtje van maakt kan er weinig mis gaan.
Oud 13-07-2010, 08:43
Verwijderd
ik ben zelf een meisje van 13, dus ik denk dat dat wel ongeveer hetzelfde is(een jaartje maakt nou ook weer niet zo gek veel verschil)
ik heb zelf altijd de gekke gewoonte alleen maar over mezelf te willen vertellen, tot ergenis van jongens, dus vraag gewoon eens of ze nog wat drinken wil ofzo, dan ga je dat halen en dan verzint zij ondertussen vast ook wel iets leuks om over te praten, of geef ze een compliment dat vinden ze altijd leuk
en natuurlijk ook sppr belangrijk, vraag naar haar nummer, dan vallen er geen stiltes maar dan vergeet je die ene belangrijke vraag ook zeker niet te stellen
ik heb ook vaak van die stiltes, weet zelf ook niet zo goed wat ik ermee aan moet, maar dat van dat mobiele nummer werkt wel, dan vragen jongens vaak weer zo van ja wil je me bellen ofzow?en waarvoor dan?en dan komt er vanzelf weer een gesprek op gang
Met citaat reageren
Oud 14-07-2010, 20:42
Maxmale
Maxmale is offline
nog meer tips please,
ik heb ze echt nodig!
Met citaat reageren
Oud 14-07-2010, 21:15
Rysair
Rysair is offline
Citaat:
Koetjes en kalfjes, complimentjes (met mate), hobby's/interesses, beetje over jezelf en uitbreiden op dingen die je gemeen hebt.. Zolang je er maar geen vragenuurtje van maakt kan er weinig mis gaan.
dit. meer kan ik niet zeggen, je kan het overal over hebben. wat je vandaag gedaan hebt, maar ook over de toekomst of weet ik veel.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2010, 02:23
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Citaat:
hallo mensen,

Ik heb over het algemeen altijd een probleem met gesprekken met mensen die ik leuk vind.
Dan weet ik bv niet wat ik moet zeggen en is het helemaal stil. Dat is heel erg naar want dan maak je volgens mij ook een slechte indruk op die persoon. Waardoor zij je ook nog is minder leuk gaat vinden. Dan was mijn vraag dus om een paar tips te geven om zo'n stilte te voorkomen of op te vullen.

hartelijk bedankt,
max (14)
Ik heb zelf ook nog steeds moeite met deze situatie. Als het echt goed zit volgt gespreksstof vanzelf, als het echt goed zit zijn stiltes niet pijnlijk. Er zit best een verschil tussen leuk vinden en echt leuk vinden. Tot je een echt leuk meisje tegenkomt zal je jezelf gewoon ertoe moeten zetten te oefenen met smalltalk, hoe nutteloos het ook lijkt. Je bent nu 14, dus je hebt nog alle tijd om te oefenen, de probleemanalyse is er in ieder geval lekker vroeg
Oud 15-07-2010, 09:30
Lotte^^
Lotte^^ is offline
Als je bijvoorbeeld iemand leuk vind, kan je die meevragen naar de bios, dan hoef je ondertussen al niet te praten, en naar afloop kun je het hebben over de film en andere films.
Verder kun je het altijd hebben over de plek waar jullie op dat moment zijn. (dat is sowieso een overeenkomst) bijvoorbeeld op school, iets wat er in de les is gebeurd ofzo, of hoe de les was etc.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2010, 11:11
veer2110
veer2110 is offline
daar heb ik nou niet zo veel last van. vaak als ik met een vriend zit te kletsen (op msn of irl maakt niet echt uit) gaat het 3 x nergens over. we hebben allebij van die droge humor dus daar komen altijd rare gesprekken uit voort.
als het stil valt kun je vragen of diegene wat drinken wil of of ze mee naar je kamer of naar buiten gaat ofzo.
gwn om de stilte te verbreken en iets te doen.
maar als zij niets terug zegt weet zij ook niet hoe ze "ermee om moet gaan" of hoe ze een gesprek met beginnen.
als je die persoon leuk vind, en zij jouw ook, vind ik de stilte persoonlijk dan niet pijnlijk.
succes (:
Met citaat reageren
Oud 28-07-2010, 14:10
slimshady745
slimshady745 is offline
als ik met een vriendin van me praat gaan we altijd allemaal verhalen verzinnen enzo gewoon onzin dan gaan we daar helemaal in op moet je btw wel veel fantasie voor hebbe XD
Met citaat reageren
Oud 28-07-2010, 14:13
Verwijderd
Ergens in mijn hersens is een kamertje met alleen maar stomme feitjes voor dat soort momenten. Zwaluwen die nooit op de grond komen, vlinders die nooit eten, pinguins die honderden kilometers afleggen... de truc is om het vrolijk over te brengen, zonder uebernerdachtig over te komen.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2010, 21:51
Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Vraag haar vooral dingen, zoals wat ze in haar vrije tijd doet, wat voor een familie ze heeft, of ze plannen heeft voor na de middelbare.. wat ze gaat doen in de vakantie (of heeft gedaan), er zijn zat onderwerpen.

Een stilte hoeft helemaal niet erg te zijn. Als je elkaar diep in de ogen kijkt tijdens een moment van stilte is dat het mooiste wat er is.
Oud 29-07-2010, 23:35
made for him
made for him is offline
Gelukkig heb ik eigenlijk nooit pijnlijke stiltes en idd sommige stiltes kunnen juist fijn zijn met de persoon die je leuk vindt.
Trouwens als je eenmaal over iets begint loopt een gesprek vaak van zelf, je valt wel van het ene onderwerp in het andere, tenminste zolang je doorpraat en niet te veel nadenkt bij alles wat je zegt.
Het kan over van alles gaan school, familie, werk, uitgaan, vrienden/vriendinnen, eten & drinken XD, hobby's, vakantie, de plaats waar je woont (als dat verschillend is) etc.
Maar onzin verhalen zijn ook leuk hoor
Met citaat reageren
Oud 01-08-2010, 13:39
bakfietsje2
bakfietsje2 is offline
heb het gewoon over de meest nutteloze dingen...
tosti/pizza recepten
of doelloze vragen
als je toch niks te zeggen hebt vind ik dat nog wel leuk om te doen
Met citaat reageren
Oud 01-08-2010, 14:26
TH1JS
TH1JS is offline
Vertel gewoon wat dingen die je hebt meegemaakt. Belangrijkste is hoe je het brengt, je moet het enthousiast doen, zonder te veel details, en eventueel wat emoties erbij betrekken (maar niet melig worden). En zorg voor een "punchline" op het einde van een verhaal, da's altijd een leuke afsluiter.

Je moet er maar eens op oefenen enkele saaie dingen zo boeiend mogelijk te brengen. Ik ken bij wijze van spreken mensen die boeinder hun boodschappenlijstje kunnen opzeggen dan iemand anders met zijn spannendste en grappigste verhaal.

Als je hier wat op getraind bent, maakt het niet meer uit wat je zegt eigenlijk. Ze zal dan sowieso geboeid zijn.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2010, 15:17
Verwijderd
Soms is een stilte inderdaad niet verkeerd, dan kan het juist fijn zijn.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2010, 12:29
H1
H1 is offline
Weet niet of je hier wat aan hebt, maar bij mij hielp het altijd om de persoon die ik leuk vond in gedachten als ''gewone" vriend te zien en hem dan ook zo te behandelen (wel blijven flirten natuurlijk (A)) Op de één of andere manier ging ik dan veel relaxer met hem om, leerde hij me kennen zoals ik was en liep alles vanzelf goed misschien kan je dat bij haar proberen
Met citaat reageren
Oud 14-08-2010, 15:27
TH1JS
TH1JS is offline
Citaat:
Weet niet of je hier wat aan hebt, maar bij mij hielp het altijd om de persoon die ik leuk vond in gedachten als ''gewone" vriend te zien en hem dan ook zo te behandelen (wel blijven flirten natuurlijk (A)) Op de één of andere manier ging ik dan veel relaxer met hem om, leerde hij me kennen zoals ik was en liep alles vanzelf goed misschien kan je dat bij haar proberen
Maw, laat zien dat je je comfortabel voelt in de situatie, als je dat niet bent, gaat ze het merken en dat werkt afstotend
Met citaat reageren
Oud 18-08-2010, 22:26
iKverVeelMe
iKverVeelMe is offline
Je moet gewoon proberen te beginnen, als een gesprek eenmaal loopt dan blijft ie wel lopen.
En veel vragen stellen meisjes praten graag over zichzelf.
Als het tog stil valt zou ik romantish kijken ofzo.
Heb ik zelf eingelijk nooit last van, want ik praat mensen de oren van het hoofd.
Goeie vragen zijn:
*Doe je aan sport?
*Waneer ben je Jarig?
*Wat was engels tog kut he? (kan alleen als ze bij je in de klas zit)
*Welk niveua doe je?
*Welke school?
Je kan ook zeggen dat je vind dat ze mooie schoenen heeft ofzo?, waar ze die gekocht heeft?
Of ze van winkelen houd, echt van alles is mogelijk.
je hebt vast wel iets te vragen, want ik kan me neit voorstellen dat als je haar leuk vind je niks wilt weten van haar.
En niet verlegen zijn, want vragen zijn nooit stom.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten