Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-07-2014, 12:48
Verwijderd
Je zit in de drukke passagierscabine van een neerstortende Boeing 777. Je hebt nog hooguit een kwartier te leven. Hoe spendeer je die?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-07-2014, 13:27
Carn
Carn is offline
oeh, een kwartier is best lang dan nog; trage crash Als het mogelijk is bel ik nog wat mensen. En plaats nog een Facebook update.
Oud 19-07-2014, 14:15
Turk February
Turk February is offline
Ik zou naar de wc gaan. Als je doodgaat terwijl je moet plassen, komt je geest nooit meer van dat gevoel af.
Oud 19-07-2014, 14:56
Verwijderd
Mijn moeder+vader bellen.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2014, 15:10
Schrödinger
Schrödinger is offline
Ik zet de airplane mode van mijn telefoon uit. Dan maakt het toch niet meer uit.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2014, 15:12
Verwijderd
Hyperventileren, denk ik
Met citaat reageren
Oud 19-07-2014, 15:16
Verwijderd
Hysterisch krijsen en panikeren.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2014, 16:31
Noedelhap
Noedelhap is offline
Ik zou nog wat proberen te slapen. Elk kwartiertje is mooi meegenomen.
Oud 19-07-2014, 16:49
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Dat en janken
Oud 19-07-2014, 16:54
Verwijderd
Citaat:
En janken, inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2014, 16:55
Verwijderd
Ik wil langere antwoorden.

Ik zou vrij snel berusting vinden in de onontkomelijkheid van de situatie, denk ik, al kun je dat natuurlijk moeilijk voorspellen. Daarna zou ik graag weg willen, dus ik zou proberen om uit het vliegtuig te springen. Lekker solitair sterven na een vrije val lijkt me veel fijner dan wachten op de dood in een hysterische mensenmassa.

Misschien zou ik voor 't springen nog een briefje maken voor de reddingsdiensten, met 'hoi ik ben uit het vliegtuig gesprongen dus als jullie mijn lijk niet zo 1-2-3 kunnen vinden kan dat kloppen, kusjes'. Eventueel zou ik ook nog enkele afscheidswoorden opschrijven gericht aan mijn naasten, zodat zij meer closure hebben, maar ik weet niet of ik zin zou hebben om rekening te houden met andermans emotionele shit als ik zelf op sterven sta. Het schrijven zou ik bij voorkeur met watervaste stift op de plastic rugleuning van de stoel voor de mijne doen en misschien ook met pen of stift op mijn huid; dan raakt het niet kwijt.

Aan bellen had ik nog niet gedacht, maar ik zou eigenlijk niemand willen spreken. Ik denk dat mensen me dan heel lang aan de telefoon willen houden. Ik ging er ook vanuit dat je op grote hoogte geen bereik hebt. Maar als het een optie is zou ik het waarschijnlijk wel alsnog doen, want dan heb ik geen gekut met briefjes. Ik zou heel kort met Turk bellen en verder met niemand.

Bij het springen zou ik niet aarzelen. Onderweg naar beneden zou ik lachen, want ik houd van hoogtes.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2014, 17:09
Verwijderd
Dat laatste kan trouwens niet want volgens mij kun je helemaal niet goed ademen tijdens zo'n val, maar goed. Ik zou in elk geval wel tevreden zijn met de adrenaline en 't uitzicht.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2014, 18:54
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Dat laatste kan trouwens niet want volgens mij kun je helemaal niet goed ademen tijdens zo'n val, maar goed. Ik zou in elk geval wel tevreden zijn met de adrenaline en 't uitzicht.
Zuurstofmaskers, lekker veel inademen, word je high van en dan is het allemaal een stuk draaglijker.
Oud 19-07-2014, 19:34
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Even flinke paniek, dan vrij snel rustig denk ik. Een paar mensen krijgen een berichtje. Niet precies met wat er aan de hand is, maar dat ik van ze hou. Vervolgens duik ik met m'n hoofd tussen m'n knieeen want ik las laatst dat maar liefst 50% van de mensen een crash na kunnen vertellen. Voor para's optie voel ik dus niet zo veel, een kans van 1 op 2 om te kunnen vertellen dat ik een vliegtuigcrash overleefd heb vind ik best gunstig
Met citaat reageren
Oud 19-07-2014, 19:35
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Al ligt het natuurlijk wel een beetje aan de omstandigheden, als het dak eraf vliegt (echt gebeurd, trauma voor life sinds ik dat zag op discovery ), of de vleugels afbreken op 10 km hoogte vermoed ik dat de kans een stuk kleiner is
Met citaat reageren
Oud 19-07-2014, 19:43
bloodyb
bloodyb is offline
Aloha Airlines 737 cabriolet.. Daar hebben bijna alle passagiers het overleefd. Als er een vleugel of de complete staart er af wordt gerukt ga je tollend of in een duikvlucht tegen het plafond geplakt naar beneden en doe je helemaal niks meer.
Oud 19-07-2014, 19:46
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Oh top, zonder dak blijf ik ook zitten dan er is ook een Boeing 747 geland (na twee uur zweefvliegen) zonder ook maar een werkende motor dus ik zie het wel rooskleurig in!

Edit: op 7,5 km hoogte vloog het dak eraf dus. KIJK DAN

Alleen een stewardess werd het vliegtuig uitgezogen, de rest heeft 't allemaal gered.

Laatst gewijzigd op 19-07-2014 om 20:04.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2014, 19:49
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Wat een held van een piloot ben je dan trouwens, oh 4 motoren uitgevallen, maak ik er wel een zweefvliegtuig van. Ik twijfel nu trouwens of ie niet vervolgens tegen een berg vloog en niet iedereen alsnog dood was

Edit: Gevonden, oke het was geen twee uur maar 16 minuten, maar TOCH, iedereen overleefde http://nl.wikipedia.org/wiki/British_Airways-vlucht_9

Laatst gewijzigd op 19-07-2014 om 20:13.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2014, 19:51
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Dit is een andere waar motoren uitvielen (en niet allemaal) maar als ik hier in zou zitten zou ik niet echt relaxed zijn denk ik

Met citaat reageren
Oud 19-07-2014, 19:52
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Ik vind vliegen eigenlijk al helemaal niet chill (claustrofobie) en dit soort dingen opzoeken maakt het niet echt beter, maar het is een guilty pleasure
Met citaat reageren
Oud 19-07-2014, 19:56
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Noodlanding op de snelweg ook, wtf.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2014, 20:05
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Welkom in Sannes-facinatie-voor-vliegtuigongelukken-topic
Met citaat reageren
Oud 19-07-2014, 20:08
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Aeroflot-vlucht 593 was een Airbus A310-304 van de Russische luchtvaartmaatschappij Aeroflot (RAL), die op 23 maart 1994 neerstortte tijdens een vlucht van Moskou naar Hongkong. Het toestel stortte neer op een heuvel in Siberië. Alle inzittenden kwamen om. De cockpitvoicerecorder onthulde later dat de piloot zijn 15 jaar oude zoon, Eldar Kudrinsky, een stuk had laten vliegen.

Met citaat reageren
Oud 19-07-2014, 21:25
Verwijderd
Lekker wijf met dikke tieten zoeken en nog eens goed van bil gaan natuurlijk. Of nee, schrap "lekker".
Met citaat reageren
Oud 19-07-2014, 21:50
bloodyb
bloodyb is offline
Er was ook een gevalletje met een Canadese 767 die door een "foutje" op ong. 1/3 van de vlucht zonder peut kwam te zitten. Die is toen op een verlaten militaire luchthaven geland waar ze aan het autoracen waren.
Oud 19-07-2014, 23:55
diabolobeest
diabolobeest is offline
Citaat:
Je zit in de drukke passagierscabine van een neerstortende Boeing 777. Je hebt nog hooguit een kwartier te leven. Hoe spendeer je die?
Doe toch nie zo moeilijk mensen gewoon parachute pakken en wegwezen
Met citaat reageren
Oud 20-07-2014, 00:02
bloodyb
bloodyb is offline
Het is niet zo aardig tegenover de piloten om een parachute als handbagage mee te nemen.
Oud 20-07-2014, 02:49
Verwijderd
Citaat:
Oh top, zonder dak blijf ik ook zitten dan er is ook een Boeing 747 geland (na twee uur zweefvliegen) zonder ook maar een werkende motor dus ik zie het wel rooskleurig in!

Edit: op 7,5 km hoogte vloog het dak eraf dus. KIJK DAN

[afbeelding]

Alleen een stewardess werd het vliegtuig uitgezogen, de rest heeft 't allemaal gered.
Yes, Aloha Flight 243

Maar sowieso is je overlevingskans bij een vliegtuigongeval zo'n 96%, dus als er gewoon een motor uitvalt of er iets anders misgaat zou ik niet in paniek raken maar me voorbereiden op een leuk adrenalineritje. Bij dit topic bedoelde ik een vliegtuigramp waarbij je zekerheid hebt dat je doodgaat.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2014, 06:19
Verwijderd
Dat is geen 747 Ik zou roken en rond 300 meter uit het vliegtuig springen met mijn stoelkussen als het boven water zou zijn.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2014, 11:45
Hazel
Hazel is offline
Ik zou denk ik ook hysterisch worden en nog iemand proberen te bellen.

Hoe lang zou het eigenlijk nog duren, zo'n crash?
Oud 20-07-2014, 13:16
bloodyb
bloodyb is offline
Dat hangt er van af wat er gebeurt. Als je op kruishoogte van ca 10 km vliegt en de motoren vallen uit kan je nog zo'n 20 ā 30 min. zweven. Als je de staart of een vleugel verliest dwarrel je in een min. of 4 naar beneden.
Reageren

Regels voor berichten