Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-07-2010, 11:35
Verwijderd
haai,
zit ff met n best groot probleem
ik ben 13 en heb nog nooit make-up gebruikt.
gewoon simpelweg omdat ik het niet wilde.
nu denk ik daar anders over en zou ik het best eens willen proberen.
maar aangezien ik t buitenbeentje van de school ben krijg ik daar zeker kutreacties en thuis enzo ook iedereen zo ooooooo jij hebt make-up op.
word je eindelijk tuttig??
en dat soort reacties.
daar zit ik dus echt niet op te wachten.
en ik weet dus niet hoe ik daarop moet reageren.
voor mij dus een rede om het nog steeds niet te doen terwijl ik het wel wil.
wat moet ik doen??
owja en is waterproof mascara ook echt waterproof??
want ik krijg sppr snel tranen in mn ogen bij het lachen.

x hopeloos meisje

Laatst gewijzigd op 02-08-2010 om 08:52.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-07-2010, 11:43
Verwijderd
Waarom zou je die reacties krijgen als je make up gaat dragen? Je bent toch niet de enigste op school? Je moet het juist niet gaan dragen omdat je al het buitenbeentje van de school bent. Doe wat je zelf wil en trek je weinig aan van andere. Je begint toch niet gelijk met heel veel make up, gewoon met een beetje mascara beginnen en lipgloss ofzo en meer niet.

Ik heb altijd de waterproof mascara van de hema, en die vind ik erg fijn. Na het zwemmen zit het er ook nog gewoon op.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2010, 11:50
moyra
moyra is offline
hmm ...
het is te zien welke mascara je neemt natuurlijk maar de meeste waterproof mascara's zijn dus wel degelijk waterproof
als je snel tranen in je ogen krijgt van het lachen moet je er wel op letten dat je niet in je ogen gaat wrijven anders krijg je " panda ogen"
alvast veel succes
Met citaat reageren
Oud 31-07-2010, 12:25
Verwijderd
Citaat:
Waarom zou je die reacties krijgen als je make up gaat dragen? Je bent toch niet de enigste op school? de enigste ben ik zeker niet, maar ik krijg overal reacties op, ze letten er zelfs op hoe ik mijn pennen vasthoud en mijn boeken in mijn tas doe zodat ze weer wat te zeuren hebbenIk heb altijd de waterproof mascara van de hema, en die vind ik erg fijn. Na het zwemmen zit het er ook nog gewoon op. okee, als ik besluit om met make-up te beginnen zal ik die eens proberen
Met citaat reageren
Oud 31-07-2010, 12:26
Verwijderd
Citaat:
hmm ...
het is te zien welke mascara je neemt natuurlijk maar de meeste waterproof mascara's zijn dus wel degelijk waterproof
als je snel tranen in je ogen krijgt van het lachen moet je er wel op letten dat je niet in je ogen gaat wrijven anders krijg je " panda ogen"
alvast veel succes
oke thanx 4 the tip
Met citaat reageren
Oud 31-07-2010, 22:03
Volk
Volk is offline
Citaat:
haai,
maar aangezien ik t buitenbeentje van de school ben krijg ik daar zeker kutreacties en thuis enzo ook iedereen zo ooooooo jij hebt make-up op.
en dat soort reacties.
wat moet ik doen??

x hopeloos meisje
Ik heb op mijn 21ste voor het eerst make-up gebruikt dus ik kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt. Als je make-up gebruikt om te accentueren in plaats van om te schminken zal het allemaal wel meevallen met de reacties. Je familie zal waarschijnlijk wel een opmerking of twee maken, maar dat is alleen maar om je te plagen. Dat is na een dag of 2 ook weg.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2010, 11:14
Verwijderd
Citaat:
Ik heb op mijn 21ste voor het eerst make-up gebruikt dus ik kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt. Als je make-up gebruikt om te accentueren in plaats van om te schminken zal het allemaal wel meevallen met de reacties. Je familie zal waarschijnlijk wel een opmerking of twee maken, maar dat is alleen maar om je te plagen. Dat is na een dag of 2 ook weg.
hebben ze bij jou ook reacties gegeven??
en hoe reageerde jij daarop?
ik word nl nogal snel boos als mensen van die opmerkingen maken.
hoe heb jij het opgelost?
Met citaat reageren
Oud 01-08-2010, 13:16
Verwijderd
Begin ook niet met meteen je hele gezicht opmaken, want dan valt het heel erg op en waarschijnlijk doe je het dan ook niet goed . Doe gewoon eerst alleen mascara en verder niets. Als je normaal of donker haar hebt zwarte mascara, als je blond of rood haar hebt donkerbruine mascara. Je moet er niet zo veel opdoen dat er klontjes in komen, dat doen veel jonge meisjes vaak maar daar word je niet mooier van!
Als je het koopt bij bv. een parfumerie of de body shop kan de vrouw die in de winkel werkt je voordoen hoe je het op moet doen, maar dan is het wel duurder dan bij de drogist. Op youtube staan ook wel filmpjes hoe het moet, bv. deze.

Als je mascara leuk vindt staan en je draagt het een paar maanden, ga dan pas eens bedenken of je misschien ook eens lipgloss of oogschaduw wil gaan gebruiken. Maar doe niet alles in één keer.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2010, 14:07
Verwijderd
Citaat:
Begin ook niet met meteen je hele gezicht opmaken, want dan valt het heel erg op en waarschijnlijk doe je het dan ook niet goed . Doe gewoon eerst alleen mascara en verder niets. Als je normaal of donker haar hebt zwarte mascara, als je blond of rood haar hebt donkerbruine mascara. Je moet er niet zo veel opdoen dat er klontjes in komen, dat doen veel jonge meisjes vaak maar daar word je niet mooier van!
Als je het koopt bij bv. een parfumerie of de body shop kan de vrouw die in de winkel werkt je voordoen hoe je het op moet doen, maar dan is het wel duurder dan bij de drogist. Op youtube staan ook wel filmpjes hoe het moet, bv. deze.

Als je mascara leuk vindt staan en je draagt het een paar maanden, ga dan pas eens bedenken of je misschien ook eens lipgloss of oogschaduw wil gaan gebruiken. Maar doe niet alles in één keer.
Nee ik was ook niet van plan om er echt als een barbie uit te gaan zien
mijn haarkleur zit een beetje tussen blond en bruin in.

maareeh hoe zouden jullie omgaan met van die reacties, want dat is op dit moment echt het enigste dat me tegenhoud
Met citaat reageren
Oud 01-08-2010, 16:52
Volk
Volk is offline
Hoe ik reageerde op reacties? Ik haalde mijn schouders op en ging verder met waar ik mee bezig was.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2010, 17:55
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
haai,
en dat soort reacties.
wat moet ik doen??

x hopeloos meisje
Ik ben 14 en ook een beetje een buitenbeetje en draag ook wat make-up (foundation en mascara), maar zolang je niet te veel opdoet (bijv. een beetje mascara en een beetje lipgloss, evt een dun laagje foundation in de goede kleur) zullen de reacties wel meevallen hoor.
Oud 01-08-2010, 19:50
Catch
Catch is offline
Toen ik voor het eerst make-up op had was dat eigenlijk omdat mijn moeder dat wel leuk vond. Ik voelde me er eigenlijk niet zo lekker bij en ik was bang dat het veel te veel was. Achteraf stond het leuk, ik had een minibeetje rose oogschaduw op en dat was het. Anyway, mensen reageerden verbaasd maar wel op een leuke manier. Als ik jou was zou ik het gewoon eens uitproberen. Desnoods doe je zo weinig op dat alleen jij het ziet, zodat je aan het idee kunt wennen.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2010, 21:00
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik begon zelf pas heel laat met make-up (Rond m'n 21ste ofzo), want ik vond het altijd vreselijk en 'te meisjesachtig'. Ik begon met alleen mascara en omdat ik van mezelf nogal lichte wimpers heb, viel dat meteen al op. En dat bedoel ik op een positieve manier.
Daarna ben ik wat gaan proberen met oogpotlood en af en toe oogschaduw enzo, maar ik probeer meestal niet teveel op te doen. Tenzij ik uitga, dan mag het wel wat 'heftiger'.

Dus begin 'rustig' met alleen mascara en ga daarna gewoon wat andere dingen proberen. Bij de Kruidvat bijv hebben ze een goedkope en leuke make-up afdeling voor tieners. Omdat het zo goedkoop is, kan je het wel riskeren om iets te kopen wat mss toch niet helemaal 'jouw ding' is. Door te proberen kom je er vanzelf achter wat bij jou wel of niet werkt.

En schijt aan de mening van anderen. Echt hoor, in je andere topic zei je ook al dat je geen converse durfde te kopen omdat iedereen dan zou gaan zeiken en dat je het pispaaltje bent. Dat moet je niet toelaten. Als jij iets mooi/leuk vind moet je dat gewoon dragen. Als mensen moeilijk gaan doen moet je ze gewoon negeren. Hoe minder reactie ze krijgen, hoe oninteressanter het voor ze wordt om je te pesten. Echt waar, 't werkte voor mij ook. ... Wees niet bang en laat dat ook merken.

Trouwens, die treiteraars zijn wrs net zo onzeker als jij, daar kan je ook gebruik van maken.
(voorbeeld: Ik werd regelmatig gepest en 1 meisje was het ergst. Ze bleef maar doorgaan en toen ze weer eens een opmerking maakte over m'n gewicht, heb ik een opmerking terug gemaakt over haar Acne en chagrijnige schurftkop. Daarna durfde ze niet meer.)
Oud 02-08-2010, 08:50
Verwijderd
Citaat:
Ik begon zelf pas heel laat met make-up (Rond m'n 21ste ofzo), want ik vond het altijd vreselijk en 'te meisjesachtig'. Ik begon met alleen mascara en omdat ik van mezelf nogal lichte wimpers heb, viel dat meteen al op. En dat bedoel ik op een positieve manier.
Daarna ben ik wat gaan proberen met oogpotlood en af en toe oogschaduw enzo, maar ik probeer meestal niet teveel op te doen. Tenzij ik uitga, dan mag het wel wat 'heftiger'.
kan ik idd wel doen ik ben ook niet iemand die graag als een barbie ofzo door t leven gaat dat 'te meisjesachtig' gedoe herken ik wel bij mezelf. mij zul je ook nooit in een rok ofzo spotten en al helemaal niet met van die kettinkjes met hartjes eraan enzo.

Dus begin 'rustig' met alleen mascara en ga daarna gewoon wat andere dingen proberen. Bij de Kruidvat bijv hebben ze een goedkope en leuke make-up afdeling voor tieners. Omdat het zo goedkoop is, kan je het wel riskeren om iets te kopen wat mss toch niet helemaal 'jouw ding' is. Door te proberen kom je er vanzelf achter wat bij jou wel of niet werkt.dat wist ik niet, bij mij in het dorp zit wel een kruidvat, ik zal er eens binnenlopen.
ik kan denk ik ook niet teveel make-up enzo opdoen omdat ik vaak heftig reageer op verzorgingsproducten, ik krijg best snel uitslag van deo en anti puistjes rollers enzo.
mascara kan ik ws wel tegen want dat zit niet direct op mijn huid maar met oogpotlood enzo moet ik ff iets meer uitkijken denk ik.
lipgloss weet ik niet maar dat is ook niet echt iets voor mij(vind het altijd zo'n vies idee dat als je aan het eten bent dat het op je brood zit)

En schijt aan de mening van anderen. Echt hoor, in je andere topic zei je ook al dat je geen converse durfde te kopen omdat iedereen dan zou gaan zeiken en dat je het pispaaltje bent. Dat moet je niet toelaten. Als jij iets mooi/leuk vind moet je dat gewoon dragen. Als mensen moeilijk gaan doen moet je ze gewoon negeren. Hoe minder reactie ze krijgen, hoe oninteressanter het voor ze wordt om je te pesten. Echt waar, 't werkte voor mij ook. ... Wees niet bang en laat dat ook merken.
die instelling heb ik ook lange tijd gehad, gelukkig. alleen merk ik dat het de laatste tijd lastig is om het vast te houden.
ik ben wel makkelijker geworden in het omgaan met sommige opmerkingen die ik telkens krijg.
bijvoorbeeld als iemand zegt o wat ben jij lelijk, is mijn antwoord steevast, dat komt omdat jij mijn grootste voorbeeld bent. of als ze zeggen jij bent gek zeg ik dat is beter dan een pestkop.

Trouwens, die treiteraars zijn wrs net zo onzeker als jij, daar kan je ook gebruik van maken.
(voorbeeld: Ik werd regelmatig gepest en 1 meisje was het ergst. Ze bleef maar doorgaan en toen ze weer eens een opmerking maakte over m'n gewicht, heb ik een opmerking terug gemaakt over haar Acne en chagrijnige schurftkop. Daarna durfde ze niet meer.)
okee, nooit zo aan gedacht, of eigenlijk wel, maar ik durf nooit heel erg uit te vallen tegen anderen. heb wel eens een opmerking gemaakt tegen een rotkind dat altijd opmerkingen maakte over mijn grote voeten dat ze een moederskindje was en dat ze beter daar kon gaan uitjanken als we ruzie hadden(die moeder werkte op school als onderdirecteur en die ging altijd naar iedereen toe die ruzie had met ''haar charlotte'', dat is denk ik ook een van de redenen dat niemand die charlotte mocht) toen kwam die moeder dus naar mij toegelopen en moest ik excuses aanbieden, had het gedaan maar volgens mij kon iedereen zien dat ik dr geen bal van meende. later durfde ze niet meer tegen mij omdat ze wist dat ik de klas met me mee had
trouwens wel fijn om te merken dat ik niet de enigste ben.

Laatst gewijzigd op 04-08-2010 om 08:23.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2010, 08:59
Verwijderd
Als mensen er iets van zeggen, moet je maar gewoon denken: ze zien dat je iets aan je uiterlijk hebt gedaan, dat was ook de bedoeling, en misschien vinden ze het juist wel mooi
Dus als iemand zegt "hee je hebt make-up op!" dan antwoord je gewoon: "ja, leuk he!". En als ze gemener zijn en iets zeggen als "met make-up zie je er ook niet uit" dan zeg je "dat vind jij, maar ik vind het wél mooi". Doe gewoon alsof het je helemaal niets kan schelen wat ze van je zeggen
En ja, je ouders gaan vast grapjes maken omdat hun jongensachtige meisje ineens een beetje vrouwelijk wordt. Ik snap dat je je dan schaamt, dat zou ik ook gedaan hebben . Maar ze doen dat, denk ik, omdat ze stiekem trots zijn dat je een volwassene aan het worden bent en niet zo goed weten hoe ze dat moeten zeggen. Dus probeer maar gewoon een beetje mee te lachen met hun grapjes.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2010, 13:55
Verwijderd
Citaat:
Als mensen er iets van zeggen, moet je maar gewoon denken: ze zien dat je iets aan je uiterlijk hebt gedaan, dat was ook de bedoeling, en misschien vinden ze het juist wel mooi
Dus als iemand zegt "hee je hebt make-up op!" dan antwoord je gewoon: "ja, leuk he!". En als ze gemener zijn en iets zeggen als "met make-up zie je er ook niet uit" dan zeg je "dat vind jij, maar ik vind het wél mooi". Doe gewoon alsof het je helemaal niets kan schelen wat ze van je zeggen
En ja, je ouders gaan vast grapjes maken omdat hun jongensachtige meisje ineens een beetje vrouwelijk wordt. Ik snap dat je je dan schaamt, dat zou ik ook gedaan hebben . Maar ze doen dat, denk ik, omdat ze stiekem trots zijn dat je een volwassene aan het worden bent en niet zo goed weten hoe ze dat moeten zeggen. Dus probeer maar gewoon een beetje mee te lachen met hun grapjes.
ja snap ik wel.

het probleem is dat hoe gek het ook klinkt ik er een hekel aan heb als mensen trots op me zijn.
ik weet niet hoe het komt ofzo.
maar ik heb dan altijd zoiets van ja leuk toch wat ik heb gedaan maar dan doen anderen ineens alsof zij eraan geholpen hebben ofzo terwijl dat niet is
Met citaat reageren
Oud 06-08-2010, 11:12
Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Geen groot probleem, je hebt niet bepaald je ouders zien doodgaan. Gewoon doen waar je zin in hebt, is de mening van iemand anders belangrijker dan die van jou?
Oud 07-08-2010, 13:55
Verwijderd
Citaat:
Geen groot probleem, je hebt niet bepaald je ouders zien doodgaan. Gewoon doen waar je zin in hebt, is de mening van iemand anders belangrijker dan die van jou?
nee de mening boeit me niet,
maar ik ben behoorlijk gevoelig voor bepaalde opmerkingen...............
Met citaat reageren
Oud 07-08-2010, 22:53
anomiempje
anomiempje is offline
Op mijn 13e ben ik ook begonnen met make-up te gebruiken, of eigelijk alleen mascara omdat ik hele korte en licht wimpers heb. in het begin zij iedereen dat het leuk stond en dat het mooi was, maar nu is het een gewoonte dat niemand het eigelijk merkt. sinds een paar weken draag ik ook af en toe blauw/groene oogpotlood/oogschaduw om het een andere draai te geven zegmaar. maar ik doe geen foundaision of blush ofzo op. By the way ik ben nu bijna 15
Met citaat reageren
Oud 20-08-2010, 02:28
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
Als je zou besluiten om met foundation te beginnen zou ik aanraden om dan naar een parfumerie te gaan en je daar te laten adviseren. Ze hebben daar goede foundations voor ongeveer 13/14 euro (is misschien veel voor iemand van 13, maar zeker de investering waard). Ze helpen je daar dan met het uitkiezen van de juiste kleur foundation. Merk dat veel meisjes in de categorie 13 tot 16 een te donkere foundation dragen en dat dit er totaal niet uitziet. Ik heb me dream satin liquid van maybelline laten aansmeren door een verkoopster bij ici paris xl. Ben er heel tevreden over want je ziet gewoon echt niet dat ik het op heb.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2010, 11:36
Rivka
Rivka is offline
Met foundation moet je idd wel goed kijken of het ook de juiste kleur is. Ik heb een tijd een te donkere foundation opgehad (mijn huid is wel abnormaal licht) en daar loop je behoorlijk mee voor gek. Je kan het best wat op je vinger nemen en het aan de binnenkant van je onderarm smeren. Als het dezelfde of bijna dezelfde kleur is als je huid zit je goed .
Reageren

Regels voor berichten