Advertentie | |
|
![]() |
|
Bij de feedback hebben ze van die kits met versterker, strap en tas vanaf 149 euro, maar ze zijn er zelfs goedkoper. Voor een beginner hoef je echt geen superdure gitaar te hebben.
Dit pakketje is ook wel nice. Zit ook een stemapparaat, standaard en DVD bij.
|
Verwijderd
|
als je puur en alleen voor een gitaar zelf wilt gaan, adviseer ik ibanez jackson LTD of de PRS SE serie, die hebben allemaal modellen rond die prijs
zelf zou ik de Esp Ltd eclipse aanbevelen http://www.rockpalace.com/product/ES...-Vintage-Black dit modelletje kost wat meer, maar is abosoluut het meeste gitaar wat je voor het geld kan krijgen geweldige matte finish, EMG 81/60 pickups die zowel kunnen fluisteren als gillen. mahonie body en ebben toets als dat je ding niet is kan je altijd nog kijken naar http://www.musicstore.com/en_EN/EUR/...GIT0018079-000 mijn gitaar is het niet, ze zijn me net ff te dun maar ze spelen heerlijk licht en klinken best goed http://www.musicstore.com/en_EN/EUR/...GIT0004224-007 rechttoe rechtaan een superstrat. floydie EMG's met decibel boost wat grappig is als je metal speelt alder body en maple hals, wat goed is als je zoals ik snel zweedhandjes krijgt tijdens het spelen ![]() http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/...GIT0018848-000 ik hoor hier ook behoorlijk veel goede dingen over iig, je kent mn standpunt maar ik adviseer je 1 ding koop geen epiphone, een vriend van me heeft een epi van 600 euro gekocht en al zn frets moesten er opnieuw ingeslagen worden en er zat een scheur in de nek. dat mag niet gebeuren voor een gitaar van die prijsklasse. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
dit lijkt misschien veel maar geloof me je moet een beetje een goed instrument hebben. zoals ik net al zei ik heb horrorverhalen over epiphone gehoord en ik vind het persoonlijk schandalig dat zoiets KAN gebeuren met een instrument van die prijsklasse, (dat en de elementen klonken zwaar verkouden) plus bij ESP gitaren van die klassen worden ze in korea gebouwd, korea is samen met japan en amerika het beste land voor productiegitaren. dan weet je teminste dat je geen druipers krijgt (uitgelopen verf) dat je fretboard schoon is en goed vast zit, je fretjes er allemaal goed ingetikt zitten, je electronica goed is je goede kwaliteit elementen hebt en hij goed afgesteld is. al met al is die ESP LTD een geweldige keuze en dan kan je dus voor de EC (het kleine broertje van de eclipse, die 2000 euro kost als je de ESP versie koopt) of een H serie, da's t kleine broertje van de horizon(die ook 2k kost als je m van ESP koopt) http://www.musicstore.com/en_EN/EUR/...GIT0019042-000 dat is een double cutaway met een floyd rose erin ik heb zelf ook een variatie op een floyd en ik het er persoonlijk een haat-liefde verhouding mee ik vind het geweldig wat voor dingen je ermee kan maar ze zijn hel om goed gestemd te houden,je snaren breken sneller dan de heup van een bejaarde en je kan een hoop wat je met een tremmy kan ook met je vingers Laatst gewijzigd op 14-08-2010 om 08:44. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Hm ik zou inderdaad niet voor zo'n starterset gaan, dat lijkt allemaal leuk maar daar ben je binnen een jaar overheen gegroeid, en dat is ook niet door te verkopen.
Als je nu een mooie gitaar aanschaft met een Roland Cube 15 of 20 watt versterker, of een Orange Crush 15 of 20 watt, dan zal de speler een heel stuk gemotiveerder zijn om die plank op te pakken, omdat er ook nog eens een mooi geluid uit komt. Verder kan ik de Vintage gitaren ook zeker aanraden, zijn zeer nette kopieën van de bekende modellen, maar dan voor de helft of minder van de prijs.. ziehier. Zo'n v100 of v6 bijvoorbeeld, zijn erg mooie gitaren, en mocht de nieuwe speler het toch niks vinden kan je ze ook nog voor een mooie prijs doorverkopen, wat je niet gaat lukken met zo'n triplex gitaar van 100 euro. Succes ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik heb er wel eens eentje in mn handen gehad en ik vind ze echt bagger hoor klinkt echt zo verkouden als dat je meestal hebt met budgetgitaartjes iig, ik vind zowiezo dat je pas een behoorlijke gitaar hebt vanaf 5/600 euro (met hele hoge uitzonderingen zijn er die het voor minder doen,maar dan moet je vaak de pickups eruit slopen om er andere in te zetten) |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
En tsja, vanuit een muzikanten perspectief is een gitaar vaak pas wat vanaf die prijzen maar dat gaat misschien wel weer een beetje te ver voor een beginner. Het is vaak natuurlijk ook 'hit and miss' met gitaren, je kan net een betere of een slechtere te pakken hebben. Ik heb in ieder geval vaak zat positieve ervaringen gehad met 'budget gitaren' (vind 300 euro ook al best een bedrag, maar goed het is relatief natuurlijk), en zo lang het hout en de constructie goed is kan je de pickups altijd nog vervangen, maar dan heb je in ieder geval wel een goede basis. ![]() Moraal van het verhaal voor OP in ieder geval; geen beginnerset kopen, liever een low/mid range van een merk wat in ieder geval nog ergens om bekend staat, dan kan je het eventueel ook nog doorverkopen mocht het gitaarspelen toch niet zo bevallen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
electrische gitaar leren spelen Verwijderd | 9 | 27-06-2005 19:00 | |
Muziek |
een goedkope instap electrische gitaar greatfeelin | 39 | 30-10-2003 22:20 | |
Muziek |
leren gitaar spelen Mjoez | 25 | 28-06-2003 11:10 | |
Software & Hardware |
[Audio] Gitaar aan PC? Verwijderd | 11 | 16-06-2003 17:40 | |
Muziek |
electrische gitaar tabs van "Loudness - Let it go" 0123456789 | 12 | 01-03-2003 00:59 | |
Muziek |
prijs drums/ electrische gitaar Apomes | 30 | 13-02-2003 21:13 |