Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-08-2010, 17:25
Heksjuh
Heksjuh is offline
Vanmorgen had ik strandtraining van mijn sport. We gingen eerst een stuk door de duinen rennen. Meestal kan ik wel goed meekomen met de rest van de groep, maar nu was ik al snel aan het hijgen en had ik het gevoel dat ik geen lucht meer kreeg. Ik was na het rennen en de rest van de training ook ontzettend aan het hoesten.
Nu vraag ik me af of mijn conditie gewoon slecht is, of dat er een andere oorzaak is. Ik kan normaal wel goed meekomen met het rennen en voor de zomer kon ik het rennen (in de zaal) meestal langer volhouden dan de anderen. Ik ben in tijden niet zo benauwd geweest tijdens het rennen.
Ik ben vorige maand heel vaak ziek geweest en de huisarts denkt dat ik een allergie heb. Kan dat er mee te maken hebben? Ik hoestte voor ik pillen tegen de allergie kreeg ook heel veel, het klonk hetzelfde als vandaag tijdens de training.

Kortom: heb ik gewoon een slechte conditie of zou het iets anders kunnen zijn?
Oud 15-08-2010, 17:30
Sudoku.
Sudoku. is offline
Er zou zeker wel wat anders aan de hand kunnen zijn, ik zou als ik jou was maar even een bezoekje aan de huisarts brengen. Succes!
Oud 15-08-2010, 17:52
Balance
Balance is offline
Hoe voel je je buiten de training? Moet je ook hoesten, voel je je wat grieperig, etc? Want als je een beetje ziekig bent, dan kan je conditie ook verminderd zijn. De omstandigheden waarin je nu rende waren trouwens ook heel anders dan als je in een zaal rent. Het kan best zijn dat jij een prima conditie hebt voor in de zaal, maar dat je bij een tandje zwaarder toch te kort komt. En je zegt dat je vóór de zomer prima kon rennen. Als dat betekent dat je de hele zomer niet gesport hebt, dan kan het ook nog zijn dat je conditie gewoon terug bij af is.

Persoonlijk zou ik pas langs de dokter gaan als je vaker merkt dat je buiten adem bent en dan specifiek bij activiteiten die je normaal prima kan doen.
Oud 16-08-2010, 16:29
Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Klinkt als inspanningsastma, ik had dezelfde klachten. Eigenlijk van het één op de andere dag kreeg ik geen lucht meer bij het hardlopen buiten. Binnen heb ik er bijna nooit last van en astma hangt vaak samen met allergieën. Even langs de dokter kan dus geen kwaad, lijkt me.
Oud 18-08-2010, 18:30
Heksjuh
Heksjuh is offline
Bedankt voor de reacties

Citaat:
Hoe voel je je buiten de training? Moet je ook hoesten, voel je je wat grieperig, etc? Want als je een beetje ziekig bent, dan kan je conditie ook verminderd zijn.
Buiten de training moet ik niet hoesten. Ik voel me niet honderd procent, dus dat kan er misschien wel mee te maken hebben.

Citaat:
Klinkt als inspanningsastma, ik had dezelfde klachten. Eigenlijk van het één op de andere dag kreeg ik geen lucht meer bij het hardlopen buiten. Binnen heb ik er bijna nooit last van en astma hangt vaak samen met allergieën. Even langs de dokter kan dus geen kwaad, lijkt me.
Daarom heb ik dit ook gepost, ik dacht dat het misschien samenhing met een (mogelijke) allergie en het hoesten deed me denken aan astma (ik ken met mensen met astma en heb die weleens gehoord na het rennen). Want het buiten adem zijn vind ik wel passen bij een slechte conditie, het hoesten niet.

Ik moet volgende week toch een allergietest doen, ik zal dan even vragen of het hoesten daarmee te maken kan hebben.
Oud 18-08-2010, 20:38
Balance
Balance is offline
Ik vind inspanningsastma wel raar samen gaan met het feit dat je voor de zomer nog nergens last van had tijdens het rennen. En als je je toch al niet honderd procent voelt zou ik in eerste instantie daar de verklaring in zoeken.
Maar als je toch al een allergietest gaat doen, kan je er inderdaad naar vragen.
Oud 19-08-2010, 17:31
Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Citaat:
Ik vind inspanningsastma wel raar samen gaan met het feit dat je voor de zomer nog nergens last van had tijdens het rennen. En als je je toch al niet honderd procent voelt zou ik in eerste instantie daar de verklaring in zoeken.
Maar als je toch al een allergietest gaat doen, kan je er inderdaad naar vragen.
Zo ging het bij mij ook hoor, echt van het ene op het andere moment . Het klinkt wat de klachten betreft wel echt hetzelfde, dus ik zou er zeker even naar vragen.

Regels voor berichten