Advertentie | |
|
![]() |
|
Je kunt het ook een beetje omdraaien. Je trekt de verantwoordelijkheid vanaf dag 1 erg naar je toe, maar moet je dat wel doen?
Natuurlijk moet je gemotiveerd zijn, willen aanpakken en een leergerichte houding hebben. Daar hoort veel vragen stellen ook bij, heel normaal. Toen ik nieuw was op mijn werk heb ik mijn collega een week achterstand bezorgd door mijn vragen. ![]() Zij horen je ook naar behoren in te werken. Dus: vraag of je de eerste dag/week met iemand mag meekijken en op die manier taken kunt oppakken. Je hoeft niet meteen voor de volle 100% aan de bak. Een goed bedrijf houdt juist rekening met het inwerken van iemand en dat daardoor ook de productie lager ligt. Wat ik zelf deed klinkt misschien heel laconiek: mezelf vooral niet te druk maken. Je hebt al genoeg spanning en de eerste maand is slopend. Je hebt ook nog helemaal geen vast ritme of routine! Accepteer dat, dan groei je er veel sneller in dan wanneer je je daarover frustreert. Begrijp je iets niet of word je al alleen gelaten terwijl je het idee hebt dat je dat nog niet aan kunt of wil? Aangeven! En vooral ook plezier maken. Nieuwe collega's leren kennen, sfeer proeven, het is ook leuk hoor. ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik trek altijd alle verantwoordelijkheid erg naar me toe, dat is helaas een valkuil op meerdere gebieden
![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Afstudeerstage Accountancy Redouane | 16 | 24-10-2012 16:48 | |
Werk, Geld & Recht |