Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-08-2010, 00:20
Verwijderd
Hallo allemaal,
Ik ben Adnan. Ik ben 17 jr. en zit in het 4e jaar van het vmbo(t). Ik doe dit jaar eindexamen en hoop zeker te slagen. Ik heb 3 jr. in het buitenland gewoond. In Pakistan om precies te zijn. Na groep 8 ben ik daarheen gegaan en heb daar 3 jr. gewoond. Ik had een cito-score van 526. Sinds oktober 2008 ben ik weer terug en zit gewoon weer op een normale Nederlandse middelbare school. Ik ben hier begonnen in het 3e jaar van het vmbo. Het 1e en 2e jr. heb ik niet gedaan. Het 3e jr. heb ik over gedaan. Nou is mijn probleem dat ik problemen heb met de Nederlandse taal. Ik begrijp heel veel Nederlandse woorden niet en ben heel slecht in grammatica etc. Hebben jullie wat tips voor mij want als ik de Nederlandse taal niet beheers is het lastig om mijn cse te halen. Bedankt alvast.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-08-2010, 06:59
Verwijderd
Uit dit stukje tekst kan ik in ieder geval niet opmaken dat je slecht bent in Nederlands
Is er bij jou op school/in de buurt niet een soort project voor buitenlandse scholieren waar je beter Nederlands kunt leren?
Met citaat reageren
Oud 23-08-2010, 00:36
Verwijderd
Ja wel maar weet je wat het is die lerares kan gewoon geen les geven vind ik. Ze is wel aardig enzo maar lesgeven kan ze niet. Ze weet eigenlijk niet wat mijn zwakke en sterke punten zijn. Maar bedankt voor je advies!
Met citaat reageren
Oud 23-08-2010, 09:03
Verwijderd
Volgens mij is het beste wat je kunt doen lezen, lezen, lezen. En als je dat niet leuk vindt, ben je waarschijnlijk nog niet de goede schrijver tegengekomen - ik had een hekel aan lezen in het Engels tot ik Roald Dahl ontdekte.

Succes ermee! En uit dit stukje kan ik ook niet opmaken dat je slecht Nederlands spreekt hoor, je doet het veel beter dan heel veel andere forummers die al hun hele leven in Nederland wonen
Met citaat reageren
Oud 23-08-2010, 13:00
Verwijderd
Dankje Etmakas dus jij zegt dat ik meer moet gaan lezen. Ok ik ga nu veel meer lezen dan ik nu doe!
Adnan
Met citaat reageren
Oud 23-08-2010, 16:22
Verwijderd
Het helpt misschien ook om tv te kijken, en dan de woorden die je niet kent op te zoeken.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2010, 16:24
Hengelodegekste
Hengelodegekste is offline
Heb een goeie tip voor je lees veel moeilijke boeken
en bij elk woord die je niet snapt zoek je het op in het woordenboek en bekijkt daarna de zin opnieuw en kijken of je het dan wel snapt , het kost veel tijd maar zo heb ik ook mijn engels verbeterd!
Oud 23-08-2010, 16:24
Sudoku.
Sudoku. is offline
Ik vind dat je het al erg goed doet!
En inderdaad veel lezen, daar steek je een hoop van op!
Reageren

Regels voor berichten