Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ok ik zal even heel uitleggen dan
Het gaan dus om een fonds wat de eurostox 50 volgt, de startwaarde bedraagt 3588 en als het fonds boven 90% van startwaarde gaat dus 3228 dan is er een mooie winst maar als hij dus onder de 3228 eindigt moet ik het volledige verlies nemen. Nu echter had mijn beleggingsadviseur zich vergist en gezegd dat verlies berekent wordt op 3228 echter moet dit op startwaarde 3588 berekend worden hetgeen een verschil van 8-9% zou maken. Dit was mondeling gezegd maar heb hier ook bewijs van in email dat dat me zo gezegd is. De bank heeft zelfs hun fout dus ook toegegeven. In overeenkomst van kopen staat het dus juist maar het werd me fout uitgelegd dus, ben zelf erachter gekomen dat ze het me fout hadden uitgelegd. Wat denkt u hier van? Alvast Bedankt Alex |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Op deze manier zijn zij blij en jij blij. Je kan er wel tegenin gaan, maar banken zijn ratten. Ze zullen er alles aan doen om je te pakken te nemen. En op een rechtzaak zit je denk niet te wachten. Die verlies je tegen een bank meestal. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Rekensommetje: Stel jij bent voor 5000 euro ingestapt en hebt 100 aandelen gekocht van 50 euro. Het is nu nog maar 4500 euro waard; dus 500 euro verloren. Elk aandeel is nu 45 euro waard. Jij hebt met de bank de schikking getroffen dat je eruit zou stappen en dat hun het verlies zouden betalen. Jij stapt eruit. Jij krijgt 4500 (want dat zijn de aandelen waard) en de bank betaald jou 500 euro 'schadevergoeding'. Vervolgens stap je (onmiddellijk) opnieuw in. Jij koopt weer 100 aandelen a 45 euro Dit maakt 4500 euro. Nu heb je 500 euro 'gratis' gekregen. Je kunt deze 500 euro ook gebruiken om nog meer aandelen te kopen. Dan leg je in totaal weer opnieuw 5000 euro in. De aandelen zijn 45 euro per stuk en heb je 111 aandelen. Wat zal het aan transactiekosten kosten? 2*20 euro maximaal, anders ben je opgelicht. Dus heb je 110 aandelen in plaats van 100. Als je zoiets niet begrijpt, moet je niet gaan beleggen, kneusie, en je geld lekker op een spaarrekeningetje houden. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Groeten |
Advertentie |
|
![]() |
|
|