Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-08-2010, 21:17
MooZboot
MooZboot is offline
Ik ben nu op vakantie dus ik heb gebrekkig internet.
Maar ik ben echt enorm aan de diaree terwijl ik niets bijzonders eb gegeten, het is gisteren middag begonnen en het komt er gewoon uit als water
Wat kan ik er tegen doen? Ik drink al lauwe cola, kan het te maken hebben met de keelonsteking van vorige week? En ik ben ook nog steeds niet ongesteld dat is ook al 2 maanden geleden voor het laatst
Oud 25-08-2010, 21:22
Verwijderd
Het kan door vanalles komen, het hoeft niet eens bedorven voedsel oid te zijn, ander voedsel en bv ander water kan soms al genoeg zijn om je darmen te irriteren. De een heeft daar meer last van dan de ander (sommige mensen hebben dat standaard op vakantie de eerste paar dagen oid, anderen hebben juist last van verstopping).
Het snelste resultaat zullen diarreeremmers geven (zoals immodium), als je die niet bij handen hebt kun je zoeken naar wat bindend voedsel, bv beschuit, banaan, appel met kaneel. Vermijd vet voedsel. Zorg ook dat je voldoende blijft drinken (afhankelijk van waar je bent is water uit flessen misschien handig ipv kraanwater). Iets zoutigs is ook belangrijk, bv een kopje soep.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2010, 09:20
Pluis
Pluis is offline
Diarree op vakantie komt meestal door een infectie door een of ander beest in je eten, en dan is het beter om géén diarreeremmers te gebruiken. als je de diarree stopt, dan blijft het beest in je darmen en duurt het dus alleen maar langer. Een dag diarree is niet erg, het belangrijkste is goed drinken, qua eten mag je gewoon nemen waar je zin in hebt. Duurt het langer, en heb je zoveel diarree dat je er niet meer tegenop kunt drinken, dan wordt het tijd voor ORS (oral rehydration salts). Verkrijgbaar bij iedere apotheek. Het is een poeder dat je moet oplossen in water, en zorgt ervoor dat je niet uitdroogt. De diarree stopt vanzelf wel.
Oud 27-08-2010, 19:00
MooZboot
MooZboot is offline
Maarten nou had ik diarree en nu hoef ik al 2 dagen niet meer te schijten en heb ik wel een vage pijn in m'n buik.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2010, 14:06
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Als je het niet vertrouwt, ga je gewoon naar de dokter
Oud 30-08-2010, 19:06
silentbob
silentbob is offline
ik zou gewoon wachten, heb ook wel eens gehad dat als ik echt ziek ben dat het er als water uitkomt(ook waterkleur)
Met citaat reageren
Oud 31-08-2010, 10:54
Verwijderd
stop met het drinken van kraanwater, in veel landen wordt het anders gezuiverd dan in nederland, mensen die in dat land wonen zijn er aan gewend en hebben er geen last van, maar jij merkt het verschil ws wel.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2010, 16:38
remy476
remy476 is offline
Ik pakte op vakantie van die diarree-remmers en die helpen goed. Dat van die ongesteldheid is vaag. Misschien zwanger? Onregelmatige periodes?

Regels voor berichten