Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-09-2010, 07:50
Chrissy101
Chrissy101 is offline
Hallo,

ik ben een student in Rotterdam en ik wil naast mijn opleiding (conservatorium) beginners muziekles geven, maar om niet zwart te moeten gaan werken moet ik een KvK nummer aanvragen.
Nu heb ik het een en ander al opgezocht op de site van KvK maar ik vroeg me af of er hier iemand wel al ervaring mee heeft?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-09-2010, 11:02
ganralph
ganralph is offline
Ben 1 keer bij de KvK geweest (voor een "bedrijfje" van mijn vriendin) en die man ging heel rustig met ons alle punten en mogelijkheden doornemen. Werden dus heel goed en uitgebreid geholpen.

Maar had je nog specifieke vragen?
Met citaat reageren
Oud 02-09-2010, 06:28
Verwijderd
Voor gewoon lesgeven heb je geen KvK nummer nodig. Zelfs geen VAR verklaring. Al je inkomsten moet je dan onder "overige inkomsten" opgeven bij de belastingdienst. (Wel declaraties maken, en bijhouden wanneer je wat op je rekening gestort krijgt, en onkostenbonnetjes bewaren). Dus je kunt je het inschrijvingsgeld voor de KvK besparen.

VAR is op dit moment nog nutteloos, omdat je hoogstwaarschijnlijk toch niet aan de BTW grens toekomt. (Tenzij je meer dan 30 uur per week gaat lesgeven). Dus je bent niet eens BTW plichtig. Je kunt je al die rekenarij besparen.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2010, 15:39
Verwijderd
Als je wel een VAR hebt al, dan moet je zoveel mogelijk aftrekposten verzamelen:

Lesboeken, CD's, een nieuwe pc, muzieknotatiesoftware, reiskosten, notenpapier, assesoires, telefoonrekeningen, KvK inschrijving.

Maar eerlijk gezegd, lijkt het me voor jou als student helemaal nog niet van toepassing.

Alleen als je als dirigent meer dan 1,5 orkest (ja, echt!!) hebt, dan moet je een zelfstandigen verklaring hebben. Voor de rest: zie mijn vorige post.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten