![]() |
|
N.a.v. dit topic van Freyja vroeg ik me af hoe het zit met offtopic gaan.
Ik ben namelijk van mening dat een zekere mate van offtopic helemaal niet slecht is, zeker niet als dat maar een deel van iemands post is. Ik ga ervan uit dat het grootste gedeelte van de forumbazen het met me eens is, anders zou idd die tag niet bestaan En als ik het goed begrijp is het in delen van het forum wél toegestaan, maar op seksualiteit niet? Of op meerdere subfora? Dittricht zei iets als dat we moeten kijken op welk subforum we ons bevinden, maar ik zou het dan zelf wel fijn vinden om te weten waar het wel kan en waar niet (en natuurlijk is een bepaald soort offtopic nérgens toegestaan, ik heb het over een zijdelingse opmerking die wél nut heeft). Sorry voor dit warrige bericht, maar ik snap het gewoon echt niet.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ook relevant binnen deze discussie is misschien het topic van N00dles: http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1808187
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Als je het beleid op Seks wilt bespreken, kun je daarvoor beter het topic dat daarvoor bestemd is/was gebruiken.
|
![]() |
||
Citaat:
Over het onderwerp zelf: ik heb zelf ook al een aantal keren aangegeven dat ik me niet kan vinden in het beleid zoals dat nu heerst op Seks en dat het niet bevorderlijk is voor de sfeer in mijn ogen, zowel in privégesprekken als tijdens overleg tussen de forumbazen onderling. Dat de tweede variant, zoals Dark Phoenix het hierboven noemt, wordt bestraft vind ik helemaal prima aangezien zieken niet hoort en niet werkt. Maar discussies die een andere wending nemen, maar wél het onderwerp van seks blijven aansnijden moeten wat mij betreft niet tot offtopic gerekend worden. Dat de forumbazen zeggen dat het lid maar een nieuwe discussie moet starten, werkt in mijn ogen ook niet, aangezien de forumbazen juist hiervoor zijn. Discussies die een andere wending nemen kunnen juist door hen worden afgesplitst wanneer dat echt nodig is, want op zo'n moment loopt de discussie al en heeft niemand er nog zin in om de hele discussie opnieuw te maken of zonder al dit posts in een nieuw topic verder te gaan. Ook de offtopic-tag (waarvan ik het vreemd vind dat forumbazen niet van het bestaan weten) moet niet worden bestraft, want deze is júist in het leven geroepen om dit soort discussies mét wat offtopic-gepraat toe te staan en zo een subforum levend en gezellig te houden. Misschien is het een idee om daar ook een knopje voor te maken, zodat iedereen weet dat deze tag bestaat.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Edit; ik vind het dus ook een beetje jammer als je dan afgestraft wordt omdat sommige posts semi-offtopic (type 1) zijn. Verder wat WolterB zegt. ![]()
|
Ik kom niet vaak op Seks, maar áls ik er kom, ben ik er gauw weer weg vanwege het beleid dat er wordt gevoerd. Een topic heeft bijvoorbeeld drie ontopic posts, en er staat meteen een waarschuwing van een FB die dreigt met bans als er offtopic wordt gegaan. Dan is voor mij de lol er wel weer af...
|
Verwijderd
|
Je kunt ook overdrijven he
![]() |
![]() |
|
Misschien zou je het dan wat anders moeten verwoorden. Er staat namelijk niet bij dat het topic is opgeschoond, alleen dat je ontopic moet reageren. Als ik de offtopic posts niet heb gezien, kan ik dat ook niet weten
![]()
|||
Citaat:
Citaat:
![]() Ik snap je punt wel, maar als je in elk topic leest dat het ontopic moet of er waarschuwingen uitgedeeld gaan worden snap ik wel wat Drukknoopje bedoelt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Maar goed, ik snap jullie punt en zal voortaan ook even vermelden dat het topic is opgeschoond. Laatst gewijzigd op 31-08-2010 om 14:32. |
![]() |
||
Citaat:
Verder ben ik het helemaal eens met wat WolterB zegt. Verder wil ik wel even Dittrich complimenteren voor de manier waarop er met onze kritiek wordt omgegaan. ![]()
|
Ook ik heb nu al enkele waarschuwingen gehad voor offtopic gedrag. Goed, ik ben heus niet áltijd even braaf, maar ik loop nooit te rellen of opzettelijk gemeen te doen. Mijn posts daar zijn meestal prima ontopic en wellicht zelfs nuttig. Echter, sommige dingen vragen om een flauwe (zij het grappige) voetnoot. Juist zo'n serieus onderwerp als seks mag wel wat minder beladen. En zijdelingse onderwerpen (zeker wanneer de oorspronkelijke vraag van de TS voldoende beantwoord is) hoe zijn die nou werkelijk offtopic? Heb nu soms de indruk dat wanneer er 1 woord offtopic is het meteen aangepast wordt en 'foei' Nou ik moet zeggen dat dat mijn postzin niet écht bevordert en dat het de sfeer op seks ook negatief beinvloed.
Uhm eigenlijk heb ik niets toe te voegen aan de voorgaande posters, ik ben het er vooral heel erg mee eens.
|
Er is momenteel ook op admin een discussie lopende over het te voeren beleid op seksualiteit (die was er al voordat dit topic geopend werd). Aan de ene kant willen we niet dat seksualiteit ontspoort in een tweede onzin maar aan de andere kant moet het natuurlijk wel leuk blijven om er te posten. Dit is zoals jullie hopelijk begrijpen behoorlijk lastig dus het kan even duren voordat er een goede oplossing is. We zijn er in ieder geval mee bezig en ik ga ervoor zorgen dat de opmerkingen die jullie maken serieus meegenomen worden in de discussie.
|
Hmmm... Mijn vraag is wel zo'n beetje beantwoord: in principe mág het dus gewoon, offtopic posten, maar er wordt nog even gekeken hoe het op seksualiteit ingevuld wordt en daarvoor is een apart topic?
![]() Van mij mag deze dan wel dicht, ik volg het topic over seks met belangstelling.
||
ik heb eigenlijk absoluut niks toe te voegen, behalve dan zoals drukknoopje zegt: de lol is er wel zo'n beetje af als je in elk beetje leuk topic om de oren wordt geslagen met posts zoals de hierboven aangehaalde 'even preventief'
en verder: Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Beleidszaken |
Offtopic snoopy | 1 | 31-08-2010 08:29 | |
Beleidszaken |
De meest interessante discussies ontstaan offtopic. hamer&sikkel | 17 | 06-09-2003 15:49 |