Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-09-2010, 17:12
MooZboot
MooZboot is offline
Maandag moet ik weer naar school, en ja ik ga al naar de 4e maar toch ben ik weer zenuwachtig, want ik heb met veel mensen ruzie gehad enzo.]
en ik weet zeker dat als ik de eerste dag op school aankom dat ik helemaal alleen moet gaan zitten want ik weet al bij wie ik in de klas zit, en die vinden mij niet bepaald aardig.
en ik moet dus het jaar alleen door, maar ik ben niet zo zelfverzekerd, en daarom best zenuwachtig.
wat moet ik nou doen?
Oud 02-09-2010, 17:16
Verwijderd
Niet teveel aan denken en gewoon daar met je verstand op nul naar toe gaan.. ! Heb ik ook gedaan..
Met citaat reageren
Oud 02-09-2010, 17:21
Picidae
Picidae is offline
Oke ik heb een soortgelijke situatie gehad, tijdje alleen in de voorste regionen van de klas doorgebracht. Later dat jaar ben ik maar naast een jongen gaan zitten die op een of andere manier ook wel vaak alleen terecht kwam. Bekijk het van de zonnige kant: het is goed voor je studieresultaten . Het jaar erop bleef ik zitten omdat die klas wél heel gezellig was .

Het komt vast gewoon goed, altijd wel iemand te vinden om een beetje mee op te schieten.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2010, 17:21
bakfietsje2
bakfietsje2 is offline
ehm... heb er gewoon schijt aan,
muziek in tijdens de les en denken, fck it
ik bedoel als je daarbuiten gewoon vrienden hebt dan is er toch geen probleem,
en wie weet misschien als je een keer een projectje moet doen dan word het wel wat beter,
niet dat je meteen dikke maatjes word maar wel net iets normaler
Met citaat reageren
Oud 02-09-2010, 18:03
Catch
Catch is offline
Misschien kun je, als het op school niet zo gezellig is, buiten school vrienden maken. Dat kan via een sportclub of een andere hobby die je samen met mensen doet. Probeer daarnaast op school toch een manier te vinden om het wat aangenamer te maken. Als je dit jaar niet meer ruzie maakt met anderen en je aardig en open opstelt kan dat nooit kwaad. In de 4e klas werden er bij mij clusters gemaakt, met de verschillende profielen bij elkaar. Dat kwam er bij mij op neer dat ik vaak van klas wisselde. Misschien is dat bij jou dit jaar ook zo en kom je eens bij anderen te zitten.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2010, 18:38
FluffyKitten
FluffyKitten is offline
H4 is nieuw jaar, nieuwe klas.
Oud 02-09-2010, 21:33
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
L&r > t&p
Oud 03-09-2010, 08:16
Verwijderd
Ik kan natuurlijk niet zo succes garanderen, maar het helpt als je kleren aantrekt die mooi zijn en waarin je je fijn voelt. Je zult veel met je nieuwe klas doen, maar als je naar de vierde gaat, heb je vanzelf ook veel contact met anderen uit je jaarlaag.
Als je bij iemand in de klas komt, leer je vanzelf nieuwe kanten van diegene kennen. Zij ook van jou. Als je geluk hebt, geven ze je een kans en kan je je opnieuw bewijzen. Niemand is gebaat bij ruzie en problemen in een klas.
Het kan ook zijn dat het inderdaad niet meer goed gaat komen tussen jou en je klasgenoten. Dan is het maar het beste om zoveel mogelijk energie te halen uit dingen die je doet met je vrienden en je klasgenoten een beetje te negeren. Als je havo of vwo doet, heb je na dit jaar nog een of twee jaar te gaan en hoe verder je komt, hoe meer contact je hebt met mensen uit parallelklassen.
Succes ermee.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten