Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-09-2010, 15:05
Verwijderd
http://www.physorg.com/news204349619.html

Wat vinden jullie van die ontwerp? Het ziet er echt heel slim uit, en het heeft allerlei voordelen. Wellicht zien we deze binnenkort wel rondfietsen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-09-2010, 15:47
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Dat ziet er wel gaaf uit
Hopelijk werkt het echt beter. Ik kan met me enigszins wel voorstellen want een ketting zorgt wel voor relatief veel wrijving.
Oud 22-09-2010, 16:55
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Het is wel apart, maar dit systeem is niet helemaal nieuw.

Ik heb als tester wel eens dergelijke ideeën mogen ondervinden, maar op dit moment is een ketting met derailleur systeem echt nog de beste optie. Dergelijke systemen voelen heel 'sponzig', dit is misschien moeilijk uit te leggen, maar zo'n systeem moet ook een bepaalde stijfheid hebben, Het idee is veel beter dan de huidige apparatuur, maar nog lang niet genoeg door ontwikkeld om echt fijn mee te fietsen.

Een leuk en duurzaam alternatief voor normale systemen is de Rohloff naaf met rubberen ketting. Tot 60000km fietsen zonder dat je er iets aan hoeft te onderhouden.

Voor een meer effectieve krachtoverbrenging op de schakel systemen van nu zijn ook trucjes, zoals de cranksystemen van Rotor, die het dode punt omzeilen door onderandere de éne crack iets meer dan 180 graden ten opzichte van de andere te zetten.

Ik ben wel benieuwd naar de doorontwikkeling van dit product, wie weet zie ik er ook nog iets van terug op de aanstaande bike motion in Utrecht
Oud 23-09-2010, 09:09
hookee
hookee is offline
Pulley system? Ik moest meteen denken aan de variomatic van DAF uit 1958. Nog steeds de beste vorm van transmissie, zonder schakelen (en even hard vooruit als achteruit ;-))

Betreffende dit systeem, ik zie:
- kabels die langs benen schuren.
- Stalen arm waar van alles (pijnlijk) tussen kan komen.
- regen/zand/stof zorgt wel degelijk voor slijtage

Als ze dit kunnen afschermen:
- Kabels die gevoelig zijn voor uitzetten/krimpen bij temperatuurswisselingen -> veel bijstellen.
- Een pedaalas die schuift (kogellagers? ->vet?) over een arm. Schuiven= slijtage.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2010, 21:20
Verwijderd
Rationeel naamzoek.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2010, 21:20
Verwijderd
Ertur en Stijnspoortniet ook trouwens.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2010, 14:03
Verwijderd
Leuk, maar moet nog veel ontwikkeld worden. Ik hoor dit soort dingen al sinds midden jaren negentig...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten