Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-10-2010, 02:17
Bubbeldoosje
Bubbeldoosje is offline
Ik heb bij een vrouw de katten verzorgd toen zij op vakantie was, ik doe dit vaker bij mensen die via internet op mijn advertentie reageren. Nu ben ik haar sleutels na het verzorgen van de katten (dit was vorig jaar ergens) kwijt geraakt. Ze vroeg een week geleden haar sleutels terug en toen kwam ik er dus achter dat ik ze kwijt was. Ze eist nu dat ik 60 euro ga betalen omdat dat volgens haar de kosten zijn voor het aanvragen van nieuwe sleutels bij de woningbouw waar ze woont. Ik vraag me af of ik haar verplicht ben dit geld te betalen, er is niks ondertekend of wat dan ook wat betreft de verzorging van de katten? Ik vind het best veel geld voor sleutels...
Oud 05-10-2010, 05:42
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik weet niet of je het verplicht bent, maar mij lijkt het wel zo netjes om nieuwe sleutels te betalen: jij bent ze kwijtgeraakt. Wel vreemd dat die vrouw pas zo laat haar sleutels terugvraagt.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2010, 06:27
Verwijderd
Jij hebt de sleutels kwijtgeraakt dus het is wel zo netjes om dat te betalen.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2010, 07:27
Volk
Volk is offline
Hoeveel sleutels zijn het dan? Want meestal kun je sleutels van de voordeur gewoon kopiëren en dan ben je maar 2.50 kwijt. Of zijn het echt van die sleutels die speciaal aangevraagd moeten worden?

Ik zou in ieder geval vragen of ze een bonnetje heeft voordat je betaalt. Of iets waarmee ze kan aantonen dat het inderdaad 60 euro is.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2010, 10:22
ganralph
ganralph is offline
Of bel de woningbouw...

Maar ik vind het inderdaad wel zo netjes om de schade te vergoeden als jij andermans spullen kwijtraakt.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2010, 11:18
Verwijderd
Ik vind het wel logisch dat jij dit betaalt, maar zou als ik jou was wel een bonnetje vragen voor je dat doet.

Woningbouwverenigingen vragen vaak zo veel geld voor extra sleutels zodat mensen er voorzichtig mee omgaan, elke sleutel die op straat ligt kan namelijk ook door een inbreker worden opgeraapt. Vaak kun je die sleutels ook wel na laten maken bij een schoenmaker maar moet je als je weggaat hetzelfde aantal originele sleutels inleveren als je in het begin hebt gekregen, anders moet je alsnog de kosten voor het bijmaken betalen.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2010, 12:25
deking23
deking23 is offline
met 60 euro mag je nog blij zijn.

wat de woningbouw waarschijnlijk doet is een heel nieuw slot in de deur zetten.
aangezien jij natuurlijk ook kan zeggen dat je ze verloren bent, en gewoon over 2 weken inbreekt.

dus als ik jou was zou ik gewoon betalen
Met citaat reageren
Oud 05-10-2010, 15:21
Verwijderd
Als je geen contract ondertekend hebt zit je in principe nergens aan vast.

Uit fatsoen betaal je dit gewoon als het echt 60 euro is.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2010, 15:38
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Als je geen contract ondertekend hebt zit je in principe nergens aan vast.
Jij wilt zeggen dat elke keer dat je iets aan iemand anders uitleent je eigenlijk een contract zou moeten tekenen?

Als ik jouw fiets leen en hij gaat stuk, dan verhalen we de schade toch op mijn wa-verzekering? Daar heb je geen contract voor nodig.

Dit is imho vergelijkbaar (maar ik kan het dus mis hebben). Het kattenvrouwtje lijdt schade door TS, dus is TS daar toch verantwoordelijk en aansprakelijk voor. (Het verschil is dat verlies waarschijnlijk niet onder een wa-verzekering valt.)

Het is misschien moeilijk bewijzen dat ze de sleutel ooit had, maar dat is een ander punt. En daar komt inderdaad het fatsoen bij kijken.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2010, 15:38
Verwijderd
Bij mij doet de woningbouw er standaard nieuwe sloten in als er een nieuwe huurder inkomt.
Ik had van mijn vorige woning ook niet alle sleutels meer, en dat was geen enkel probleem. Hij keek niet eens na welke sleutels ik wél ingeleverd had.

Kan natuurlijk dat die woningbouw het anders regelt, maar als ik jou was, zou ik het toch even navragen.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2010, 18:14
Ivo
Ivo is offline
Gaat het om sleutels van een flatgebouw? De toegangsdeuren tot het trappenhuis zijn dan vaak voorzien van sloten waarvan je de sleutels niet zomaar kunt laten namaken bij de plaatselijke sleutelboer/schoenmaker/ijzerhandel.

Overigens heel normaal dat wanneer jij iets van een ander gebruikt (al dan niet met toestemming) en daarbij schade veroorzaakt jij ook aansprakelijk bent voor die schade.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten