Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-09-2010, 15:27
xmanon
xmanon is offline
Ik zit nou in de 3e van VWO, en in de 2e heb ik geen goede docente gehand, ik heb dus een enorme achterstand in dit vak, vooral met de onderdelen Lezen, Grammatica en Spelling.
We zijn nu bezig met het hoofdstuk Lezen, en ik heb een nogal stomme vraag. Hoe kan ik in een paar woorden het onderwerp van een tekst uitleggen? Al mijn antwoorden bestaan meestal uit 2 of 3 zinnen. En dan nog zoiets: de hoofdgedachte, hoe vind ik die?
Alvast bedankt voor het helpen!

Laatst gewijzigd op 12-09-2010 om 17:44.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-09-2010, 15:32
Verwijderd
De hoofdgedachte is 1 zin. Je vindt de hoofdgedachte door de inleiding van de tekst, de tussenkopjes en de eerste zin vanelke alinea te lezen.

Meestal lees ik de hele tekst voor het onderwerp. Meestal gaat het wel over 1 specifiek ding en zo lukt het mij altijd om het onderwerp van de tekst uit te leggen.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2010, 16:06
Verwijderd
Een hoofdgedachte vinden, vind ik ook vaak moeilijk, maar het onderwerp is meestal vrij duidelijk uit de tekst te halen.

Ik vind het trouwens vrij storend dat je zo specifiek zegt dat het een Limburgse is. Volgens mij heeft dat er weinig mee te maken
Met citaat reageren
Oud 12-09-2010, 17:24
xmanon
xmanon is offline
Citaat:

Ik vind het trouwens vrij storend dat je zo specifiek zegt dat het een Limburgse is. Volgens mij heeft dat er weinig mee te maken

Nou... Jawel, ik verstond het voor geen meter
Niet dat ik er iets tegen heb, maar ik wilde alle details laten horen xd
Met citaat reageren
Oud 12-09-2010, 17:32
Verwijderd
Citaat:
Nou... Jawel, ik verstond het voor geen meter
Niet dat ik er iets tegen heb, maar ik wilde alle details laten horen xd
Ik zou het dan toch fijner vinden als je gewoon zegt dat je haar niet kunt verstaan door een accent. Nu komt het zo over van: 'Het is een Limburgse en daarom kan ze niks.' Ookal bedoel je het niet zo.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2010, 17:34
xmanon
xmanon is offline
Oke dan verander ik dat even voor als mensen het niet snappen. ben jij limburgs dan ofzo?
Met citaat reageren
Oud 12-09-2010, 17:37
Verwijderd
Citaat:
Oke dan verander ik dat even voor als mensen het niet snappen. ben jij limburgs dan ofzo?
Het maakt niks uit of ze wel of niet uit Limburg komt. Het staat er gewoon raar.

Citaat:
in de 2e hebben we les gehad van een Limburger die zelf vroeger op speciaal onderwijs heeft gezeten. Beter gezegd: ze kon dus niet goed uitleggen of legde het verkeerd uit.
Het komt nu echt zo over van, ze heeft op speciaal onderwijs gezeten én ze is nog Limburgs ook, dus ze kan helemaal niks.
Als je het vorig jaar al niet snapte dan had je ook gewoon om extra uitleg kunnen vragen. En als je uiteindelijk nog steeds niks van haar uitleg snapte dan had je het aan een leerling of aan een andere docent kunnen vragen.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2010, 17:43
xmanon
xmanon is offline
heb ik bij haar gedaan, maar haar uitleg was fout.. en de andere docenten zeiden: je moet aan je eigen docent om uitleg vragen

maar ja, daar gaat het nou even niet om.
ik heb antwoord op mijn vraag dus voor mij kan het topic worden gesloten. (:
Met citaat reageren
Oud 12-09-2010, 20:35
Verwijderd
Citaat:
Ik ben inderdaad Limburgs. Bedankt voor het veranderen.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2010, 17:28
xmanon
xmanon is offline
excuses, ik bedoelde het niet discriminerend ofzo
ik vergeet altijd dat het op internet heel anders over kan komen als de manier hoe je het in real life zegt :*
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten