Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-09-2010, 08:44
xSophie
xSophie is offline
ik ben gisteren uit geweest enja , veel gedronken enzo.. maar nu heb ik zo'n kater ik voel me egt niet goed! weet iemand wat je hiertegen kan doen? ik heb een kots gevoel en hoofdpijn, maar ik wil egt niet overgeven ik weet dat ik het verdient heb, khad maar niet zoveel moeten drinken maarja

x
Oud 19-09-2010, 09:12
Pluis
Pluis is offline
Tja, met katers kan ik nooit veel medelijden hebben.
Beste om een kater te voorkomen (voor de volgende keer) is om als je thuis komt een groot glas water te drinken. De hoofdpijn komt namelijk van een stukje uitdroging dat onstaat doordat het afbreken van alcohol nogal veel water kost. De misselijkheid komt door irritatie van je maag en daar kan je weinig aan doen, behalve wachten tot het overgaat.
Je kán paracetamol nemen, maar dat irriteert je maag wel een beetje extra dus dan loop je het risico dat het er weer uit komt. Oh en als je overgeeft zijn wel de prikkelende spullen uit je maag, dus wellicht dat je je dan iig qua maaggevoel beter voelt.
Oud 19-09-2010, 09:21
xSophie
xSophie is offline
ja kwetet, kvint het ook stom va mzelf, ik kan al niet goed tegen drank enzo , maar overgeven ben ik egt bang voor
Oud 19-09-2010, 09:28
Pluis
Pluis is offline
Ik heb overgeven ook een hele tijd eng gevonden, zeker op het moment dat het me al jaren niet meer overkomen was. Ik herinnerde me alleen nog de hele vieze smaak achteraf, en de misselijkheid eromheen.
Maar sinds ik een tijd geleden weer eens overgegeven heb weet ik weer dat het eigenlijk wel meevalt, het is vooral een heel gek gevoel om je buik zo voelen samentrekken.
Oud 19-09-2010, 09:38
xSophie
xSophie is offline
kheb nu pilletjes tegen het overgeven , ik hoop dat het werkt en dank je voor het advies maar ik denk niet dat ik me ooit nog zo zal laten gaan (:
Oud 19-09-2010, 11:52
*oma*
*oma* is offline
Ik heb dit ook vrij vaak gehad. Bij mij duurt het meestal tot het begin van de avond. Alleen heb ik dus geen problemen met kotsen. Je lichaam wil het er allemaal toch uit hebben, dus daar kun je je het best aan overgeven (haha). Bij mij helpt het om licht voedsel te eten, wat niet te zuur is, zoals komkommers. Ik heb namelijk een keer moeten ondervinden dat ontbijtkoek heel moeilijk uit te kotsen is. Sowieso eet ik dan ook vaak dingen die lekker smaken, want als je de hele dag moet overgeven dan komt het er zo snel weer uit, dat het nog hetzelfde smaakt. En verder wat Pluis zegt: je kunt er nu vrij weinig aan doen. Goed... sorry voor mijn vieze verhalen, maar ik hoop dat je er iets aan hebt. (Tips voor de volgende keer: drink niet teveel zoete drankjes, drink niet teveel verschillende drankjes door elkaar, drink niet te snel, drink tussendoor af en toe wat water en eet wat aan het einde van de avond. Pizza ofzo)
Oud 19-09-2010, 12:04
Verwijderd
Overgeven is niet fijn, maar soms lucht het wel echt gigantisch op, dan ben ik echt zoo opgelucht achteraf. Zelf drink ik altijd appelsap als ik erg misselijk ben, want als dat er weer uitkomt, geeft het geen enorm vieze smaak. Sinaasappelsap en melk komen er echt heel zuur en vies uit, zelfs als je het niet lang binnen hebt gehouden.
Oh, en iets met kaneel is ook goed te doen, als dat er weer uitkomt, smaakt het gewoon nog naar kaneel
Met citaat reageren
Oud 19-09-2010, 16:11
marrel
marrel is offline
Bouillion drinken scheelt tegen de misselijkheid. En rustig, niet te snel anders werkt het ave rechts. De avond zelf af en toe een cola ofzo tussendoor nemen en 's avonds als je thuis komt direct water drinken (halve liter).
Verder natuurlijk dikke vette pech. En het valt nog wel mee zo te horen als je nog niet eens echt loopt over te geven.
Oud 19-09-2010, 20:00
Verwijderd
Gewoon kotsen, lucht op. Heb ik ook wel eens gedaan, gewoon een vinger in je keel steken en weer doordrinken.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2010, 10:30
Catch
Catch is offline
Nou dat lijkt me een goed advies voor een jong meisje dat niet tegen alcohol kan en toch drinkt.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2010, 11:01
Pluis
Pluis is offline
Het is niet echt onze taak om deze jongedame te vertellen dat drank slecht is voor haar hersenen, haar lever en de groei van haar lijf. Dus tja, dan maar een wat lager IQ als ze later groot is.
Oud 20-09-2010, 11:28
*oma*
*oma* is offline
Jeetje, Pluis. Dronk jij vroeger nooit eens iets te veel?
Oud 20-09-2010, 11:30
Pluis
Pluis is offline
Nope, ik drink me nooit misselijk aan drank. Verder dan een beetje hoofdpijn is het nooit gekomen.
Oud 20-09-2010, 16:03
Verwijderd
water drinken
Met citaat reageren
Oud 20-09-2010, 17:00
Martiño
Martiño is offline
Probeer tijdens het stappen het alcohol drinken af te wisselen met af en toe een glas water of frisdrank. Dan voordat je gaat slapen een flink glas water plus twee paracetamol. Dan direct naar bed. Als je het gevoel hebt dat je moet overgeven: direct naar je teiltje of toilet, want het komt er toch wel uit. Niks is zo vervelend als midden in de nacht met kloppende hoofdpijn je bed moeten verschonen omdat het onder het braaksel zit.
Oud 20-09-2010, 17:24
Verwijderd
Overgeven, dan raak je nog de alcohol die in je maag zit kwijt.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten