Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-08-2010, 18:57
Bigmo93
Bigmo93 is offline
Eey beste mensen

Ik kan niet kiezen tussen deze 2 studies
Ik vind het allebei erg leuk en ben best goed in talen.

Het probleem is dat ik er maar 1 kan doen.
Er is eigenlijk nog een probleem en dat is ik weet niet hoeveel je verdient na je opleiding.
Weet iemand misschien hoeveel je ongeveer gaat verdienen na beide opleidingen?

Ik vind het allebei erg leuk en doe het niet voor het geld alleen.
Maar omdat ik het allebei erg leuk vind ga ik toch kiezen tussen het salaris.
Toch vind ik eigenlijk Trade Management Asia ietsjes leuker.
Als ik Tma zou doen dan zou ik voor de Japanse taal kiezen

Hoop dat iemand kan antwoorden.

P.S ik heb 2 á 3 dagen op internet gesurfd maar niks gevonden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-08-2010, 16:50
Pater Noster
Pater Noster is offline
Je kan beter nadenken over wat je wilt worden en met welke opleiding je dit het best kan bereiken. Wij kunnen niet voor jou beslissen welke opleiding het best of het leukst is.

Wat je er mee kan verdienen is niet te zeggen, als je na deze opleiding bij de Albert Heijn als vakkenvuller gaat werken is dat niet veel. Na een dergelijke hbo-opleiding zal je een bijpassende baan moeten vinden die jou interessant en leuk lijkt, en daar hoort een bepaald salaris bij. Je moet niet denken dat als je zo'n opleiding afrond je gelijk een dik salaris verdient. Het gaat er om wat je wilt worden, dat weet je zelf het beste.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2010, 19:33
Bigmo93
Bigmo93 is offline
Ik vind het eigenlijk erg leuk om te reizen. Bij Tma reis je erg veel tijdens je stage. En na je studie kan je in het buitenland werken wat me erg leuk lijkt. Een andere taal leren een hele andere wereld ingaan. Dat zou ik eigenlijk het liefst willen. @Pater Noster Bedankt voor de reactie je hebt me erg goed geholpen.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2010, 21:31
safa-sweety
safa-sweety is offline
hallo... ik wou eerst ibms doen mr ik heb me trug getroken. want ik ga Tma doen lijkt me suppeeer voor al die uitdaging in het buiterland en ik ga ook voor japanse kiezen... moet je doen meid is egt geweldig ervaring I think.

bij deze opleiding is nog niet bekend over de salaris.... mr daar doe ik het niet voor ik doe wat ik leuk vind en ik vind het leuk om ooit in japan te gaan werken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten