Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-08-2010, 10:38
Verwijderd
WIe is er allemaal verlegen en onzeker ? en wat heb jij gedaan om eraf te komen? Laat het hier achter
Met tips om eraf te komen?

Laatst gewijzigd op 26-08-2010 om 18:28.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-08-2010, 11:53
Sudoku.
Sudoku. is offline
Als kind was ik vreselijk verlegen. En het zit eigenlijk nog steeds wel in me. Alleen in veel mindere mate. Bij nieuwe mensen (vooral groepen) kan ik erg verlegen overkomen (ik ben dan niet erg spraakzaam en houd mij dan een beetje op de achtergrond). Echter, bij mensen die ik (goed) ken en waarbij ik me 'veilig' voel, ben ik de grootste kletskous die je je maar bedenken kunt. 'Mensenschuw' ben ik nooit geweest: ik kan juist totaal niet tegen alleen zijn en 'moet' mij bijna wel dagelijks tussen de mensen bevinden, anders word ik depressief. :')
Het was bij mij meer de angst om afgewezen te worden.

Ik heb hier ooit wel eens een training voor gevolgd op school, maar echt geholpen heeft het niet. Ik vergeleek mijzelf vroeger vaak met anderen, iets wat ik nu eigenlijk nooit meer doe. En ik moet zeggen dat ik mij nu veel prettiger voel. Ik heb mezelf ook aangeleerd gewoon te zeggen wat ik denk, en mezelf niet telkens af te vragen: 'Maar is het wel leuk genoeg wat ik zeg? Vinden ze het niet stom?' of gedachten in die richting. En dat heeft zeker geholpen! Zeker als mensen vervelend doen, bijt ik keihard van me af en dat is zó fijn. Haha.

Ik neem deel aan dingen, ook al vind ik het in de eerste instantie 'eng'. Ik ga gewoon naar feestjes, spreek af met mensen, enzovoorts. Als het maar vaak genoeg positief uitpakt (en dat gebeurt alleen door dingen gewoon te DOEN, en er niet over te piekeren), kom je er achter dat er niets engs aan is. Het wordt een gewoonte.

Edit: Volgens mij hoort dit topic eerder in 'Psychologie' dan in 'Liefde & Relatie'.

Laatst gewijzigd op 26-08-2010 om 12:09.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2010, 18:20
Changshan
Changshan is offline
Ik gebruikte msn om erachter te komen wat ik kon zeggen en toneel om het te leren toepassen zonder me te hoeven schamen. Nu ja, wat kort door de bocht, maar beide hebben geholpen.
Oud 26-08-2010, 18:26
Verwijderd
Misschien zou het handig zijn om er een 'groot onzekerheid topic + tips' ervan te maken?
Met citaat reageren
Oud 26-08-2010, 18:31
Sudoku.
Sudoku. is offline
Citaat:
Ik gebruikte msn om erachter te komen wat ik kon zeggen en toneel om het te leren toepassen zonder me te hoeven schamen. Nu ja, wat kort door de bocht, maar beide hebben geholpen.
Oh ja, dat is ook een hele goede.
Ga toneelspelen Het vak drama op school heeft me ook enorm geholpen!
Oud 15-09-2010, 20:58
washandje158
washandje158 is offline
Ik was eerder ook altijd best onzeker & verlegen, ik hield me altijd heel erg bezig met wat mensen van me vonden; heb ik wel leuke kleren aan? Zeg ik nu iets stoms? enz.
Maar de laatste tijd heb ik meer zelfvertrouwen gekregen, ik weet niet zo goed hoe, maar er is gewoon een knop omgegaan van; wat maakt het uit wat andere mensen van je denken?! Je bent goed zoals je bent!
Met citaat reageren
Oud 16-09-2010, 18:36
Verwijderd
Vroeger dachten mensen toen ik 3 of 4 jaar oud was dat ik autistisch was.
Alleen was gewoon super verlegen en durfde gewoon als kind nooit te praten (wat wel vreemd is want meestal schreeuwen kinderen altijd alles bij elkaar)
En nu ben ik echt niet meer verlegen gewoon omdat ik dan op een sport ben gegaan zoals boksen ofzo :]
Maar nu ben ik 15 en maakt het me niks meer uit wat mensen van me denken, als ze me niet leuk vinden gaan ze maar weg.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2010, 16:52
Henck
Henck is offline
Ga in de horeca werken, dan kom je wel over je mensenschuwheid heen

MVG,
Henck
Met citaat reageren
Oud 17-09-2010, 23:54
Verwijderd
Gewoon toch met iemand gaan praten of toch naar een feestje gaan, de enige manier om ervanaf te komen is door het te DOEN!!!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten