Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zoiets was het bij mij ook, groep 7 gedaan, groep 8 overgeslagen, en dan 'zonder' CITO naar een schakelklas, om vervolgens door te kunnen stromen naar het VMBO. Laatst gewijzigd op 11-09-2010 om 18:58. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Het zijn geen "vieze streken", maar een gevolg van het falende beleid van de overheid. Enerzijds worden scholen onder druk gezet om hoge CITO-gemiddelden te halen, want ouders kijken daarnaar. Anderzijds worden scholen door de overheid niet verplicht de CITO-toets af te nemen. De scholen kunnen dus makkelijk het gemiddelde opkrikken door zwakke leerlingen niet de toets te laten maken.
|
![]() |
|
Naast dat falende beleid wat Kazet al noemt, zijn er ook richtlijnen/regels wat betreft de leeftijd van leerlingen op de basisschool. Uit mijn hoofd moet een leerling de basisschool verlaten aan het eind van het schooljaar waarin hij/zij 12 jaar wordt (in het SBO 13 jaar), ongeacht of de leerling groep 8 heeft gedaan of niet. Daarnaast mogen ook kinderen waarvan duidelijk is dat groep 8 te hoog gegrepen is (die naar het praktijkonderwijs zullen gaan), (natuurlijk na overleg met de ouders) na groep 7 de overstap naar het praktijkonderwijs al maken.
Maar deze dingen hebben dus allemaal niets met de cito-eindtoets te maken. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder haalde ik gewoon goede cijfers voor mijn overige vakken. Maar het rare is wel dat ik tijdens de intake gesprek bij de middelbare school te horen kreeg dat ik bij hun eerst een CITO moest afleggen, maar ik zou er geen score voor krijgen...was alleen maar om te kijken of je op het juiste niveau zat. Achja... het is en blijft een vaag iets. Als het goed is hebben jou ouders een school verlatingsrapport meegekregen toen je weg ging bij de basisschool, daar zal wel het een en ander in staan. ![]() oh en ik was net 12 jaar ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|