Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-02-2009, 12:43
Verwijderd
Hallo iedereen.

Voor mijn lijst moet ik nog een paar boeken alleen word ik doodziek van die schrijvers die alleen boeken schrijven over moderne problematiek. Over drugs, alcohol, eerwraak en alles wat in het rijtje past.

Ik zoek daarom een Nederlandstalige (dus niet vertaald) Fantasy/Science-Fiction/Historische (literatuur-)schrijver. Heeft iemand aanraders?

Groeten,

Mordecai
Advertentie
Oud 19-02-2009, 13:54
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Mag het ook jeugdliteratuur zijn, want dan zeg ik: Tonke Dragt! (maar goed, als het voor je lijst is waarschijnlijk niet. Maar dan moet je het alsnog lezen, Ogen van tijgers of Aan de andere kant van de deur, je vindt ze vast leuk)

Verder weet ik er eerlijk gezegd niet heel veel van... Ik houd wel van boeken over moderne problematiek
Oud 19-02-2009, 14:03
Verwijderd
Ok, bedankt, maar het mag geen jeugdliteratuur zijn.
Oud 19-02-2009, 14:09
Kitten
Kitten is offline
Blokken (Bordewijk) is fantasie. Ik vond het wel een leuk boek. http://nl.wikipedia.org/wiki/Blokken_(boek)
Oud 20-09-2010, 11:54
jackbroscie
jackbroscie is offline
Een nederlandstalige fantasyschrijver: Tonke Dragt, Tais Teng, Jack Broscie (met De Doembrenger)
Oud 20-09-2010, 12:15
Larry Flint
Larry Flint is offline
Arthur Japin schrijft vaak semi historische romans geloof ik? Van science fiction en fantasy heb ik echt totaal geen verstand, sorry!
Oud 20-09-2010, 15:09
Infidel
Infidel is offline
Adrian Stone? Engels pseudoniem van een Nederlandse Fantasy-schrijver. Ik heb zijn eerste boek (Profeet van de Duivel) ook voor Nederlands gelezen, na veel pleiten en smeken. En op voorwaarde dat ik haar nooit meer zo voor het blok zou zetten en erna weer echte literatuur zou lezen.
Oud 20-09-2010, 17:00
Geel
Geel is offline
Het is inderdaad niet heel gemakkelijk om goede Nederlandse boeken te vinden die niet over het gezeur en gesleur van alledag gaat.
/nutteloze post
Oud 20-09-2010, 18:46
Verwijderd
John Vermeulen
Onder andere zijn ecothriller Hellepoel lijkt mij interessant, maar hij heeft ook veel sf en fantasy geschreven.

En verder hebben we nog (cult)klassiekers zoals Eddy C. Bertin (De Kokons van de Nacht o.a.), Johan Deseyn (Chaos o.a.), Patrick Bernauw (De Spookrijders o.a.), Johan Vandevelde...

Laatst gewijzigd op 20-09-2010 om 22:30.
Oud 20-09-2010, 21:48
Ieke
Ieke is offline
Thomas Olde Heuveld. Ik heb alleen leerling Tovenaar Vader&Zoon gelezen.
Oud 21-09-2010, 08:07
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Dit topic is al hartstikke oud hè

Maar Thomas Rosenboom is ook goed!
Oud 21-09-2010, 11:57
flyaway
flyaway is offline
Up
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten