Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-10-2010, 09:28
ChocoPepernoot
ChocoPepernoot is offline
Hallo,

Ik ben een jongen van 17 jaar en heb nu sinds een paar daagjes een vriendin. We hebben eerst een maand gedate vooral omdat we elkaar alleen van gezicht kende. In die maand tijd elkaar beter leren kennen en dus sinds kort hebben we verkering. Nu is het probleem alleen dat ik snel negatieve theorieën bedenk om hoe en wat.

Namelijk ik vraag me af of ze me wel leuk vind. Ik merk dat ze namelijk nog steeds nerveus is en niet overkomt alsof ze echt zichzelf kan zijn. Daarbij komt dat ik zelf ook nog niet helemaal los ben en het een beetje stroef loopt. We hebben al meerdere malen gezoend dat zijn ook de mooiste momenten. Maar elke keer als ze dan weg is heb ik het gevoel dat er iets niet klopt.

De reden waarom ik dit allemaal denk is als volgt... Ze sms't bijna nooit spontaan. Ik moet alle dates voorstellen en dan geluk hebben dat ze kan. Ik was jarig en toen wist ze niet echt hoe ze me moest feliciteren. Ik zoen altijd haar. We praten soms moeilijk nog door die nerveusheid en spanning die er is. We weten eigenlijk niet wat we moeten doen..

Is dit normaal moet ik gewoon met haar hier over praten? Ik zou gewoon willen dat alle spanning weg is en dat zij wat losser word... En ik zelf natuurlijk ook. Ik weet zeker dat ik haar leuk vind dat is duidelijk. En ja zij zegt wel dat ze me leuk vind maar op zon stille manier van *ja hoor*. Dit is ook me eerste relatie dus ik heb er weinig ervaring mee. Alvast bedankt voor tips en etc.

thx,
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-10-2010, 09:49
Akhlys
Akhlys is offline
Ik zou er niet vanuit gaan dat ze je niet leuk vindt, anders zou ze (lijkt mij) geen relatie met je hebben. Ik denk dan ook niet dat je constant van haar hoeft te verwachten dat ze signalen geeft dat ze je toch echt wel leuk vindt.

Verder is het jou eerste relatie. Is het ook haar eerste relatie? Als dat zo is, vind ik het niet meer dan logisch dat jullie zo voorzichtig bij elkaar zijn. Het is nieuw, het is spannend en het is niet helemaal duidelijk wat er nou eigenlijk verwacht wordt. Het kan ook zijn dat ze zo doet omdat het jou eerste relatie is en dus voorzichtig met jou wilt zijn.. Of ze heeft voor jou altijd vriendjes gehad anders waren en voor haar misschien makkelijker in de omgang? Je weet het niet, dus kan je er altijd naar vragen.

Ik zou het gewoon even aankijken, jullie hebben nog niet zo lang, dus wat niet is kan nog komen. Maak je er gewoon niet zo'n zorgen over en laat het op z'n beloop. Als het naar jou idee dan toch te lang doorgaat moet je het aankaarten bij je vriendin en er gewoon over praten.
Oud 09-10-2010, 10:41
ChocoPepernoot
ChocoPepernoot is offline
Ja ik kijk wel hoe het verder gaat kan best zijn dat als ik bij haar thuis ben dat ze heel anders is. Daarbij komt dat ze stuk jonger dan mij is en ik al *iets* volwassener. En dit is van ons beide een eerste relatie. Mijn twijfel is nog niet weg maar ik heb er vertrouwen in.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten