Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-08-2010, 12:51
Craig
Craig is offline
Hey!

Ik was een paar weken geleden op een jongerencamping in Nederland. Hield me telkens goed in met drank, maar 1 dag wat minder zeg maar haha. Ik was om 1 uur begonnen met drinken en had om 6 uur (bleek de volgende dag) al 1,5 kratje op. Ik heb gehoort van anderen dat ik me niet lekker voelde en heel veel gekotst heb. Heb schijnbaar ook bijna een uur in een WC hokje gelegen ja heel komisch allemaal maargoed. Ik ging schijnbaar ook uit het niets ineens keihard trillen en was niet aan te spreken. Heb een beetje op internet gezocht e.d. maar heb toch niet helemaal het antwoord gevonden.. Denken jullie dat ik een alcoholvergiftiging had? En volgens werknemers daar lag ik compleet K.O. in zo'n hokje dus dat wekte bij mij het idee dat ik in een lichte coma lag?
Klinkt waarschijnlijk allemaal vaag maar dit wekt bij mij vragen op.. Ik ben overigens 16 jaar en normaal vrij voorzichtig met drank en kan d'r meestal toch erg goed tegen haha.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-08-2010, 14:53
Verwijderd
Ik had ooit een gigantische kater, toen heb ik de dokter gebeld en toen zeiden ze dat als je normaal kunt reageren en niet extreem vreemd doet je geen alcoholvergiftiging hebt. Ik zou als ik jou was gewoon even van de drank afblijven en gezond eten en je lever zijn werk laten doen, dan komt het wel goed.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2010, 20:05
D3nisee
D3nisee is offline
nou het zou best kunnen dat je een alcoholvergiftiging had, maar het is ook meestal zo dat bijna 80% het weer uitkotst, net zoals bij jou. ik heb zelf ook een vriendin gehad die in een keer de fles rum leg dronk en niet wist dat dat zo sterk was, hij zat gelukkig niet helemaal vol meer maar toch 8 glasjes, maar die had ook een alcoholvergiftiging en heeft dat ook gewoon uitgekotst en had er verder geen last meer van. als je erg echt last van krijgt zou ik wel ff langs de huisarts gaan, maar als je gekotst heb is het er allemaal weer uit, maar ik zou wel ff rustig doen met drank.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2010, 23:07
zoef de haas
zoef de haas is offline
http://nl.wikipedia.org/wiki/Alcoholvergiftiging

ja dus.
Oud 25-08-2010, 11:07
Craig
Craig is offline
Ging me vooral om dat trillen en dat ik idd bijna in slaap viel maargoed.. Bedankt!
Met citaat reageren
Oud 27-08-2010, 23:55
Verwijderd
tja, wanneer heb je een alcoholvergiftiging... Je kan een promillage als grens stellen; een vriend van me heeft een keer 11 halve liters bier in een half uur gedronken en toen ik met de ambulance meegereden was naar het ziekenhuis vertelden ze dat hij net geen alcoholvergiftiging was omdat het promillage lager dan een of andere grens was. Maar die is dus ook weer voor iedereen verschillend. Je kunt ook zeggen dat je een vergiftiging hebt als je niet meer op prikkels reageert en niet meer aanspreekbaar bent, maar ik heb wel gevallen gezien van mensen die gewoon zo dronken in slaap waren gevallen dat ze gewoon niets merkten.
Denk dat het bij jou net op het randje was, je hebt jezelf nog enigszins nog weten te redden en ff helemaal wasted in een hokje liggen is zo slecht soms niet Gelukkig is het blijkbaar niet nodig geweest om een ambulance te bellen. Maar ben wel benieuwd wat je alcoholpromillage zou zijn ;p

drink de volgende keer dat 1.5 kratje in een middag en lange nacht weg ipv een middagje
Met citaat reageren
Oud 28-08-2010, 22:39
silentbob
silentbob is offline
is idd erg persoonlijk denk ik, een vriend dronk eens 8,5 liter bier(waar ik bij was dus weet zeker dat het zoveel was, hij drinky wel vaker zoveel maar daar was ik niet bij) en was mischien een beetje aangeschoten, meer niet
Met citaat reageren
Oud 30-08-2010, 15:27
bram_05
bram_05 is offline
36/5=7,2 biertjes oftewel 2,4 liter per uur...alcoholvergiftiging of niet, ik vind het sowieso een hele prestatie!
Oud 30-08-2010, 18:40
silentbob
silentbob is offline
Citaat:
36/5=7,2 biertjes oftewel 2,4 liter per uur...alcoholvergiftiging of niet, ik vind het sowieso een hele prestatie!
zo vind ik het juist minder klinken... in een uur kan ik dat ook makkelijk, alleen houd ik dat dan niet meerdere uren vol(als ik dronken wil worden, en genoeg geld heb, zuip ik eerst in een wat hoger tempo tot ik dronken ben en dan alleen nog maar 1 biertje per half uur/uur om het in stand te houden)
Met citaat reageren
Oud 02-09-2010, 09:51
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Self induced liquid lobotomy

Dat je daar zin in had joh! Misschien moet je eens met iemand anders dan forumers gaan praten.
Iemand die geleerd heeft- en facturen schrijft om mee te mogen praten over dit soort topics.

Ongeacht welk middel ik, verspreid over hoeveel tijd dan ook in hoedanige mat what-so-ever tot me neem, als ik ergens K.O. in een hokje lig of überhaupt tril-verschijnselen vertoon dan moet ik wel heel mongool bezig zijn.

Oja, leuke vrienden ook die jou trillend uren in een hokje K.O. je harses laten liggen fryen om er achteraf om het kampvuur verhalen over op te halen.
Oud 03-09-2010, 08:41
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Narie, nooit de beruchte K hole gehad?

@ topic: lol
Met citaat reageren
Oud 03-09-2010, 09:03
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Want een K-hole is qua fysieke status van het lichaam het equivalent van trillen en outgaan gaan van alcohol (en dan heb ik het dus niet over in slaap vallen)? Je mag me best hypocriet noemen hoor, maar doe het dan met een vergelijking die hout snijdt
Oud 03-09-2010, 09:14
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Lijkt helemaal niet op elkaar zelfs (al ben ik nooit out gegaan van alcohol), maar dit was je post

Citaat:
Ongeacht welk middel ik, verspreid over hoeveel tijd dan ook in hoedanige mat what-so-ever tot me neem, als ik ergens K.O. in een hokje lig of überhaupt tril-verschijnselen vertoon dan moet ik wel heel mongool bezig zijn.
Tja, je mag me best een mierenneuker noemen, maar volgens de letter zou ik zeggen dat ik in ieder geval ook wel eens heel mongool bezig ben geweest
Met citaat reageren
Oud 03-09-2010, 13:52
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Hehe, naja, semantische interpretatiefail zegmaardan

Toegegeven, ik heb in mijn leven geregeld ergens K.O. of in vergelijkbare toestand gelegen.
Maar niet in een 'hokje' ergens waar men (verantwoordelijken/vrienden!) mij niet in het zicht had en ook niet tegen m'n wil of zin of in potentieel levensbedreigende toestand.

Neemt niet weg dat ik wel eens mongoloïde gehandeld heb,
maar ik zal tegendeel dan ook niet beweren.
Mooie manier om m'n beet af te weren met zelfkritiek trouwens
Oud 03-09-2010, 22:26
Craig
Craig is offline
Niet lullig bedoelt hoor maar ik ging naar binnen toe (was op camping) om WATER te drinken en zij dachten niet: OMG alarm!!, wat ik hun niet kwalijk kan nemen. Dat ik daarna in een WC lig weten zij dan uiteraard niet. En als zij mij aan het zoeken zijn gaan ze niet even proberen alle gesloten deuren te openen om te kijken he. Of ben jij zo een held die dat wel zou doen? Alsjeblieft zeg. En met die mooie praatjes van je, hardstikke leuk en aardig maar bij je leeftijd staat toch echt 16. Dus je noemt mij een mongool, zegt dat je zelf "geregeld" ook K.O. gelegen hebt en komt met praatjes alsof je zoveel levenservaring hebt. Correct me if I'm wrong maar ik vind je echt idioot overkomen.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2010, 21:06
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Dat kan best als jij een getalletje naast een post laat bepalen in hoeverre je de post serieus neemt
Verder heb ik mijn uitspraken die jij vanwege dat getalletje 'mooie praatjes' noemt genuanceerd en weet jij ze desondanks helaas weer uit hun verband te interpreteren.

Met 'K.O. of in vergelijkbare toestand' doel ik op een verdoofde of hallunicerende toestand van alcohol of andere drugs, maar in gecontroleerde omgeving/situatie, in bijzijn van vertrouwelingen die alerter zijn dan ik in die toestand.

Zo ben ik bijvoorbeeld in het verleden bijvoorbeeld sterk verminderd aanspreekbaar geweest na gebruik van ketamine of mdma. Ik zorg er echter zoveel mogelijk voor exact te weten hoe ik de middelen die ik gebruik doseer, gespreid over hoeveel tijd ik ze tot me neem en luister naar welke signalen mijn lichaam geeft die hier op van invloed zijn. Waardoor ik me nog nooit heb hoeven afvragen of ik niet in een bedreigende situatie ben/was door vergiftiging, wat getuige dit topic voor jouw K.O. status wel gold.

Bij het nuttigen van alcohol is doorgaans niet echt sprake van bewust bezig zijn met 'dosering', maar eerder de snelheid waarop je 'zuipt' of ff rustiger aandoet. Of inderdaad zoals in jouw geval even wat water gaat drinken.

Je omschreef jouw K.O. in een hokje liggen als een voorval van excessieve beschonkenheid.
Als iemand van mijn vrienden duidelijk zo ongelofelijk zat is, water gaat halen en niet terugkomt dan ben ik inderdaad wel zo iemand die uiteindelijk wchokjes open gaan trappen. Jij niet dan? Alsjeblieft zeg
Oud 05-09-2010, 09:04
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Niet lullig bedoelt hoor maar ik ging naar binnen toe (was op camping) om WATER te drinken en zij dachten niet: OMG alarm!!, wat ik hun niet kwalijk kan nemen. Dat ik daarna in een WC lig weten zij dan uiteraard niet. En als zij mij aan het zoeken zijn gaan ze niet even proberen alle gesloten deuren te openen om te kijken he. Of ben jij zo een held die dat wel zou doen? Alsjeblieft zeg. En met die mooie praatjes van je, hardstikke leuk en aardig maar bij je leeftijd staat toch echt 16. Dus je noemt mij een mongool, zegt dat je zelf "geregeld" ook K.O. gelegen hebt en komt met praatjes alsof je zoveel levenservaring hebt. Correct me if I'm wrong maar ik vind je echt idioot overkomen.
Hij heeft een beetje een aparte schrijfstijl maar om hem daarom gelijk idioot te noemen vind ik dan weer negens voor nodig. Gelieve hier voortaan op te letten.

Ik moet zeggen dat ik het grotendeels wel met hem eens ben. Op het moment dat een van mijn vrienden na het overduidelijk drinken van te veel alcohol naar de wc verdwijnt en lange tijd wegblijft zou ook ik zo iemand zijn die uiteindelijk de hokjes open trapt. Je moet er toch niet aan denken dat iemand out gegaan is, keihard met z'n kop tegen de pot is geknald en daar al bloedend bewusteloos ligt te zijn. Afgezien van het feit dat dit natuurlijk niet de meest comfortabele plaats is om te liggen kan het bovendien z'n dood worden.

Ik weet niet hoe het met jou zit maar ik heb liever de zekerheid dat m'n vriend nog leeft en daarbij het risico dat ik voor lul sta bij een onbekende dan dat ik niks doe en de volgende dag hoor dat hij dood gegaan is.
Oud 11-09-2010, 10:24
Craig
Craig is offline
Ehm die camping was erg erg groot en er waren meerdere mensen daar die ik kende en zij dachten dat ik daar mogelijk naartoe was omdat dat dichterbij was vanaf de wc's naar mijn eigen tent toe .
Overigens zijn ze mij ook komen halen maar dat was na een uur toen ze 't wel erg lang vonden duren. Toen zat ik aan de bar water te drinken en werd ik door hun weggedragen..
Met citaat reageren
Oud 12-09-2010, 20:45
Rachelll
Rachelll is offline
zoooooooooo dom en ja je hebt zekerweten alcohol vergiftiging gehad! wees blij in godsnaam dat je nog leeft een meisje uit me buurt kwam niet meer uit die coma. haar maag moest leeggepompt worden alleen voor een kleine kans op leven. Alcohol is puur vergif daarom word je ook dronken het is gif ne je lichaam kan er niet mee omgaan!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten