![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar een dik iemand is niet per definitie ongezond. Mn vader is dik, maar bij een medische keuring kwam hij dr echt kerngezond uit. Hij is niet stevig, maar echt dik, ook zn hele leven al geweest. Waardoor het verder volgens mij ook komt dat het tegenwoordige 'schoonheidsideaal' dun zijn is, zoals al die modelletjes op de catwalk. Dun zijn wordt daardoor niet zo snel als iets ergs/vervelends gezien, en er wordt dus eerder verwacht dat een dun iemand tevreden is. Bij dikkere mensen is het zo dat men al verwacht dat zij zich hier al rot over voelen, alhoewel er toch echt wel vaak opmerkingen worden gemaakt hoor. Sja.. die dingen zijn er nu eenmaal gewoon |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ook wordt je heel snel bestempeld, door mensen die je niet kent, als anorexia persoon, want ja, heel veel mensen denken dat je niet vanzelf dun kan zijn, daar moet je wat voor doen. Misschien dat alleen mensen die dit zelf hebben meegemaakt het een beetje kunnen begrijpen. ik zeg dus niet dat dun zijn erger is dan dik zijn, het is allebij frustrerend, maar bij dun zijn wordt, tegenwoordig, veel negatiever over gedacht. ik weet ook nog heel goed dat ik tegen klasgenoten zei dat ik op kunstschaatsen wou waarop hun antwoord was: nou, daar ben je denk ik echt te dun voor. voor je het weet vlieg je met die schaatsen. het waren mijn vriendinnen en ik pikte die opmerking ook omdat ik ook. ik kan wel tegen geintjes. maar toen ik een keer een opmerking maakte ( ook tegen een vriendin die me een beetje zat op te fokken) dat ik tenminste wel chocola kan eten zonder er dikker van te worden kreeg ik de hele klas op me dak. toen ik uitlegde dat ik ook dun ben, toen kreeg ik als argument dat dat niet zo erg is omdat ik daar wat aan zou kunnen doen, meer eten dus. en dan kan je wel tegen een dun iemand zeggen dat die vanzelf wel diker wordt, dus dat je voor die tijd beter dun kan zijn, maar dat kan je ook tegen een dik iemand zeggen. want de meeste pubers die dik zijn worden naarmate ze langer worden vanzelf wel slanker. en tegenwoordig, moet je toegeven, dat dik zijn veel meer geaccepteerd wordt dan dun zijn. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is onterecht als mensen denken dat je er iets aan kunt doen dat je dun bent, net als dat mensen vaak denken dat het als je dik bent ook alleen maar door teveel eten kan komen. Er bestaan ontzettend veel vooroordelen, maar ik ben het er niet mee eens dat dun zijn negatiever wordt gezien dan dik zijn. Nog steeds worden heel veel mensen gepest puur om het feit dat ze dik zijn, of ze hier nu iets aan kunnen doen of niet. Bovendien loop je tegen vooroordelen op, zo zouden dikke mensen altijd gezellig en grappig, maar ook dom zijn. Hier klopt natuurlijk allemaal niets van, maar je loopt hier als dik mens wel tegenaan. Net als dat een dun mens tegen de vooroordelen aan loopt dat men meteen denkt dat je anorexia hebt of ongezond bent en dat soort dingen. Het valt in mijn mening gewoon niet te vergelijken. Het is waar dat dun zijn negatief wordt beoordeeld, maar dik zijn ook. Dit moet je los zien van elkaar. Jij bent dun dus hebt er last van dat dun slecht beoordeeld wordt, dan moet je je daarop richten. Mensen proberen in te laten zien dat jij er echt niet voor kiest zo dun te zijn. Maar je moet niet gaan vergelijken met dikke mensen, want die hebben ook net zoveel last. Er wordt vaak zat op straat ook nog geroepen met vetzak en dat soort dingen, dit hoor ik toch weer meer dan dat ze plank ofzo tegen iemand roepen. Je wordt gewoon op verschillende manieren afgerekend. Het wordt niet geaccepteerd als je als dun persoon daar ontevreden mee bent, en er wordt verwacht dat je wel tegen grapjes kunt en dat soort dingen want je bent immers dun en dat is 'niet erg'. Das dus een andere manier dan bij dik zijn, wat vaak ook als vies wordt gezien en dergelijke... |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Lijntopic #29 Mara | 499 | 16-01-2005 19:36 | |
Verhalen & Gedichten |
Uw Koninklijke Vadzigheid bracelance | 10 | 19-12-2004 18:13 | |
Lichaam & Gezondheid |
waarom af willen vallen? ExcommunicatedAngel | 43 | 30-06-2003 11:33 |