Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-10-2010, 01:21
Lotte
Lotte is offline
Hoi ik zit met een probleem. Ik volg al gedurende een langere tijd autorijlessen en ik ben er zelf inmiddels broodnodig aan toe om examen te gaan doen. Ik leer weinig nog bij in de lessen. Nu zit ik echter met het probleem dat ik examen-garantie heb en dat mijn rij-instructeur mij daardoor steeds niet af wilt laten rijden omdat hij 100% zeker wilt zijn dat ik in 1 keer afrijd.

Inmiddels kost mij dit al bakken met geld en begin ik het aardig zat te worden, zo moeilijk is het niet om mij een keer een examen te gunnen. In het begin was ik nog onzeker en dacht ik dat de rij-instructeur gelijk had maar inmiddels baal ik er flink van en wordt ik steeds zekerder over mijn eigen rij-vaardigheden en weet ik dus gewoon zeker dat ik aan een examen toe ben. De sfeer tussen de rij-instructeur en mij wordt er ook niet beter op terwijl ik wel altijd gewoon vriendelijk en redelijk dingen ter sprake breng.

Nu vraag ik me af hoe dit alles juridisch is geregeld, ik heb namelijk een soort overeenkomst met de rijschool. Kunnen zij mij maandenlang blijven uitpersen (door mij nog meer autorijlessen te laten betalen) door simpelweg te zeggen dat ik er niet klaar voor ben? Of moet dat ook nog gebaseerd zijn op redelijke argumenten ofzoiets. Wat zijn mijn rechten hierin? Weet iemand dat?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-10-2010, 16:27
Lente
Lente is offline
anders stop je met lessen tot de datum van je examen vaststaat?
Met citaat reageren
Oud 12-10-2010, 17:18
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik weet niet hoevaak je nu rijdt? Anders ga je bijvoorbeeld eens per twee weken rijden als je nu elke week rijdt. Ik les elke week een uur en heb ook wel eens een week niet gereden maar dat verschil merk je niet.
Oud 14-10-2010, 17:46
Spoonie
Spoonie is offline
gemiddelde ligt rond de 40 tot 45 lessen van 1 uur. Althans, bij goede rijscholen met een normaal persoon als leerling.
Oud 14-10-2010, 19:00
Anoniem__
Anoniem__ is offline
bedoel je van als je met de rijsschool 20uurs doet dan mag je alleen op de baan zonder dat iemand er bij zit. doe je maar enkele uurtjes dan moet je altijd begeleider bij je hebben. Maar zij kunnen je normaal niet dwingen om lessen te volgen! Je kan jezelf in schrijven normaal gezien in het examencentrum.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2010, 21:57
Lotte
Lotte is offline
Ik lees op www.cbr.nl dat je praktijkexamens alleen via rijscholen kan aanvragen.. Helaas kan dat dus niet, dat ik het zelf aan zou vragen.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2010, 10:11
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Volgens mij heeft Anoniem_ het over de situatie in België.
Oud 16-10-2010, 13:11
Lotte
Lotte is offline
Oh, ik had vandaag dus weer eens een proefexamen bij mijn rij-instructeur en het ging eindelijk wel een keertje goed, ik mag binnenkort dus examen doen, hij gaat het aanvragen! Hij vond wel mn laatste 3 minuten rijden echt niks, en dat klopt, want ik heb echt maar een beperkte tijd waarin ik me mentaal en fysiek kan concentreren (mijn hele spieren zijn stijf op een gegeven moment).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten