![]() |
||
Hallo mede leden,
Ik ben voor mijn moeder even wat aan het uitzoeken, maar ik kom er niet helemaal uit, dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen aan een antwoord. Citaat:
Alvast bedankt voor het lezen. Ik hoop op een aantal reacties die dit kunnen bevestigen of mij kunnen vertellen hoe het dan wel zit. Met vriendelijke groeten, Brands
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Wat jij zegt klopt maar dan kan het dus zijn dat als je heen en terug gaat met de chipkaart dat een papieren retourtje goedkoper is (omdat dat nu nog goedkoper is dan twee papieren enkeltjes). Dat is volgens mij wat brands bedoelde.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dus voor enkeltjes is chippen nu nog goedkoper, voor een dagretour maakt het niet uit. Ik heb geen ritten kunnen vinden waar het niet voor geldt, dus ik neem aan dat het voor iedere rit geldt. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Dat is niet helemaal correct. Er zijn trajecten waarbij het per retourtje kan schelen of je chipt of een kaartje koopt, waarbij de chipkaart dan goedkoper is. Voorbeelden zijn Utrecht > Eindhoven v.v. en Utrecht > Groningen v.v. Het loont dus de moeite om even te kijken op ns.nl wat de prijzen zijn voor je traject en om aan de hand daarvan te beslissen of het voor jou interessant genoeg is om tegen de nadelen op te wegen.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Utrecht-Eindhoven geeft bij mij toch echt aan dat de chip-ritprijs precies de helft is van een dagretour (eerste is €7,25, tweede dus €14,50) en een papieren enkeltje is duurder dan de chip-ritprijs (namelijk €7,60). Dus als je op 1 dag heen en terug reist, is chippen even duur als een retour-kaartje. (Utrecht-Groningen hetzelfde verhaal; chip-ritprijs = dagretour-kaartje / 2 )
Ik kan geen enkel traject vinden waar de chip-ritprijs lager is dan de helft van een retour-kaartje... Het is keer op keer precies de helft. (Dit geldt natuurlijk niet voor trajecten van andere vervoerders,want dan kan je simpelweg nog niet met de chip reizen.) |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik zei al dat het dagretourtje zou gaan verdwijnen, maar van wat ik er van heb begrepen zullen de chip-ritprijs en de prijs van het papieren enkeltje dan gelijk getrokken worden. Sowieso moet je nu dus nog helemaal niet kijken naar de prijs van een enkeltje, want nu bestaat een dagretour nog gewoon
![]() |
![]() |
|
Op de website van de ns kan je zien wat de prijzen zijn als je een gewoon kaartje koopt, en als je met de ovkaart chipt.
Dat wordt als reizen op saldo genoemd. Dat staat als je de reis plant zeg maar onder aan de prijzen voor de gewone kaartjes. Zo kan je op de site ff vergelijken wat goedkoper is. |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Ze heeft gisteren gereisd met haar ov-chipkaart ![]() Citaat:
Met vriendelijke groeten, Brands
|
Drie minuten, zie deze pagina. In de situatie die je schetst, kun je het beste blijven reizen met papieren kaartjes: een kaartje tot Zwolle tegen vol tarief en een kaartje vanaf Zwolle met korting.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verkeer & Vervoer |
Strippenkaart of OV-kaart? TheeEi | 153 | 18-02-2010 14:43 | |
Verkeer & Vervoer |
studenten ov chipkaart - doordeweeks inchecken, in het weekend uitchecken Hernuel Fan | 12 | 08-02-2010 21:25 |