Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-10-2010, 17:59
xNatasha
xNatasha is offline
Hallo,

Het klinkt misschien raar maar ik ben als de dood voor paarden!
Waarom?
Geen idee..
Hoe zou je deze angst weg kunnen halen?
Ik heb al zovaak geprobeerd bij paarden van mijn vriendinnen al gewoon 1 meter in de buurt te komen maar dan sta ik gewoon half te janken van angst.
En ik schaam me hier kapot voor ..

Kan iemand helpen?
Oud 03-10-2010, 18:22
Em.
Em. is offline
Van vrijwel iedere angst kun je afkomen door stapje voor stapje steeds iets verder te gaan. Dus niet op één meter afstand gaan lopen janken, maar veel rustiger. Bijvoorbeeld eerst plaatjes van paarden bekijken en zorgen dat je rustige/vrolijk blijft, als je merkt dat het minder gaat, leg je het weer even weg, ontspan je weer, probeer je het opnieuw. Als je dat kan, dan ga je filmpjes over paarden kijken. Of van een afstandje naar paarden kijken. En dan steeds iets dichterbij, heel langzaam, terwijl je rustig en ontspannen probeert te blijven. Lukt het even niet, ga je weer terug, ontspan je, probeer je het opnieuw. Op die manier. Als het goed is moet het werken. :')

Ik was vroeger best bang voor paarden, maar niet extreem. Meer dat ik ze heel hoog en groot vond en liever niet zo in de buurt was. Niet zo erg als jij zegt, in ieder geval. Maar daardoor hoef jij je nog niet stom te voelen dat je er wel bang voor bent, er zijn zoveel mensen bang voor iets wat helemaal niet nodig is. Ik ben als de dood voor spinnen (wat heel veel mensen hebben) en er bestaan nog honderduizendmiljoen andere angsten die eigenlijk niet nodig zijn of niet in die mate.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2010, 18:53
LW
LW is offline
Haha grappig, ik rijd zelf paard en moest dus even lachen om dit topic.
Probeer eens een paard te aaien die op stal staat en je sowieso niks kan doen, en ga zo stapje voor stapje verder.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2010, 18:56
xNatasha
xNatasha is offline
Oke ik zal proberen!
Oud 03-10-2010, 19:04
LW
LW is offline
En misschien beginnen bij een shetlander, deze zijn namelijk klein en dat geeft voor veel mensen een veilig gevoel.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2010, 19:06
Verwijderd
Wat Em zegt is inderdaad heel goed Probeer telkens dichterbij te komen en dan te ontspannen, als je merkt dat het toch te eng is, dan zet je een stapje terug en blijf je daar staan tot je weer ontspannen bent. Je hoeft je ook echt niet te haasten, als het niet lukt, dan probeer je het een dag later gewoon nog eens!
Met citaat reageren
Oud 03-10-2010, 19:11
LW
LW is offline
Houd wel in de gaten dat een paard een dier is, hij merkt dus als jij bang voor hem bent en dat kan op hem overslaan en vervelende situaties op leveren.
Dus mocht je bang worden, doe inderdaad op tijd een stapje terug.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2010, 19:27
Verwijderd
Een pony of een klein paard is inderdaad ook heel slim om mee te oefenen
Met citaat reageren
Oud 04-10-2010, 06:09
Verwijderd
kun je anders geen foto van een paard in je schoolagenda plakken ofzo, of is het alleen als je ze echt ziet,
want ik denk dat het beste is om gewoon telkens weer paarden te zien, of als je naar school fietst, kom je dan niet langs paarden ofzo? dan moet je gewoon elke keer op de terugweg iets langer blijven kijken
Met citaat reageren
Oud 04-10-2010, 06:26
Verwijderd
Hmm herkenbaar. Mijn oma is ook echt héél erg bang voor paarden. Als je dan met haar in een bos bent en daar komen paarden dan wordt ze helemaal gek. Ze heeft vroeger naast een paardenslachterij gewoond (geloof ik) en daar sloegen die paarden continu op hol.
Inderdaad wat Em. zegt. Ik denk niet dat een foto in haar agenda zal helpen Duckdog, dan zie je het paard niet in het echt.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2010, 17:50
xNatasha
xNatasha is offline
Mmm.. ik zal 's kijken!
Reageren

Regels voor berichten