het is helemaal niet gek dat je het eng vind, alle nieuwe brugklassers hebben er last van, en je bent heus niet de enige die nog niemand kent.
in een tent slapen is ook niet eng(behalve dan het s'nachts heel koud kan zijn)
ben je ook nog nooit op kamp geweest?
of dat al wel?
ik heb zelf meer dan 15 scoutingkampen gehad, en ik kan je vertellen, ik zou het zo weer doen,
kamp is hartstikke leuk, je leert idd je klasgenoten kennen zoals kika al zei, maar dat niet alleen, op kamp ga je meestal hele leuke dingen doen.
En als je op dat kamp gaat? dan heb je vantevoren je nieuwe klasgenoten toch al wel gezien? of ga jij net als ik 6 september pas naar school?
Het is juist wel goed dat je het nu hier verteld hebt dat je het eng vind, als ik ergens mee zit zet ik het ook altijd hier neer, gewoon omdat niemand een ander hier uit lacht ofzo, en iedereen heel begripvol tegen elkaar is.
Wat mijn tactiek zou zijn als ik nu overnieuw zou moeten beginnen op de middelbare, is gewoon contact zoeken met mensen die je aardig lijken, maar de kat een beetje uit de boom kijken is ook niets mis mee, een hele goede vriendin van mij, leerde ik ook kennen in de brugklas, de eerste schooldag vond ik haar maar een raar verlegen type, terwijl ze later wel verlegen bleek te zijn, maar ze is ook hele aardig, ga dus niet meteen oordelen maken over iemand, je mag natuurlijk wel contact zoeken met mensen die je aardig lijken.
wat je ook zeker niet moet doen is zeggen eej die daar die is lelijk!!
niet dat ik verwacht dat jij zoiets zult doen ofzo maar toch.
en als je dan voordat je op kamp gaat iemand hebt gevonden waar het wel mee klikt, kun je voorstellen om bij elkaar in de tent te gaan liggen, dan kan er mss wel een hele goeie vriendschap ontstaan!!
|