Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-08-2010, 13:42
davedavy
davedavy is offline
Ik ga dus naar de middelbare school , zondag al gelijk op kamp , ik zit hier heel erg mee en durf het niemand te vertellen , ik ben bang dat mensen me gaan plagen enz ik lich er gewoon wakker van , wat moet ik doen? Ik vind het gewoon , ik heb nog nooit in een tent geslapen en al helemaal niet met vreemde kinderen die ik niet ken
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-08-2010, 14:03
Verwijderd
Het wordt vast wel leuk! Op kamp leer je juist allerlei andere leerlingen kennen, waar je vervolgens mee om kan gaan.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2010, 14:15
Verwijderd
het is helemaal niet gek dat je het eng vind, alle nieuwe brugklassers hebben er last van, en je bent heus niet de enige die nog niemand kent.
in een tent slapen is ook niet eng(behalve dan het s'nachts heel koud kan zijn)
ben je ook nog nooit op kamp geweest?
of dat al wel?
ik heb zelf meer dan 15 scoutingkampen gehad, en ik kan je vertellen, ik zou het zo weer doen,
kamp is hartstikke leuk, je leert idd je klasgenoten kennen zoals kika al zei, maar dat niet alleen, op kamp ga je meestal hele leuke dingen doen.
En als je op dat kamp gaat? dan heb je vantevoren je nieuwe klasgenoten toch al wel gezien? of ga jij net als ik 6 september pas naar school?

Het is juist wel goed dat je het nu hier verteld hebt dat je het eng vind, als ik ergens mee zit zet ik het ook altijd hier neer, gewoon omdat niemand een ander hier uit lacht ofzo, en iedereen heel begripvol tegen elkaar is.
Wat mijn tactiek zou zijn als ik nu overnieuw zou moeten beginnen op de middelbare, is gewoon contact zoeken met mensen die je aardig lijken, maar de kat een beetje uit de boom kijken is ook niets mis mee, een hele goede vriendin van mij, leerde ik ook kennen in de brugklas, de eerste schooldag vond ik haar maar een raar verlegen type, terwijl ze later wel verlegen bleek te zijn, maar ze is ook hele aardig, ga dus niet meteen oordelen maken over iemand, je mag natuurlijk wel contact zoeken met mensen die je aardig lijken.
wat je ook zeker niet moet doen is zeggen eej die daar die is lelijk!!
niet dat ik verwacht dat jij zoiets zult doen ofzo maar toch.

en als je dan voordat je op kamp gaat iemand hebt gevonden waar het wel mee klikt, kun je voorstellen om bij elkaar in de tent te gaan liggen, dan kan er mss wel een hele goeie vriendschap ontstaan!!
Met citaat reageren
Oud 30-08-2010, 17:56
Verwijderd
mss heb je anders iets aan dit topic??

http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1812388
Met citaat reageren
Oud 30-08-2010, 19:26
gewoonmax
gewoonmax is offline
don't fear anything but fear itself

je angsten zijn eigenlijk waarsschuwingssignalen om je veilig te stellen en je voelt die angst nu waarschijnlijk omdat je dit in het verleden al eens mee hebt gemaakt. Wanneer je de angst voelt moet je er dankbaar voor zijn omdat het je wil beschermen en jezelf afvragen of die angst wel zo toepasselijk is op dat moment. Is het zo dan kan je er maar beter naar luisteren, maar is het niet, dan moet je jezelf ervan overtuigen dat die angst onzin is. Dit kan je doen door iets tegen de angst in te doen, ofwel je angst overwinnen.

In dit geval lijkt me dat gewoon gaan, en juist niet alles op je af laten komen, maar zelf het initiatief nemen om nieuwe mensen te leren kennen. Iedereen is er immers nieuw en iedereen wil graag vrienden maken, dat weet ik haast zeker.
Oud 30-08-2010, 20:49
Verwijderd
Misschien iets meer wat voor tieners&pubers.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2010, 20:13
Verwijderd
Je moet even wennen, maar na een paar maanden wil je niet meer terug naar de basisschool.

en ik ga nu even boeken kaften
Met citaat reageren
Oud 02-09-2010, 18:13
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Laat je nog even weten hoe het was?
Oud 04-09-2010, 09:06
davedavy
davedavy is offline
Ik ga morgen pas

Ik hoop niet dat ik heimwee krijg
Met citaat reageren
Oud 04-09-2010, 16:43
Verwijderd
Citaat:
Ik ga morgen pas

Ik hoop niet dat ik heimwee krijg
Neem eventueel een telefoon mee voor als het écht niet meer gaat. Dan kan je even je ouders bellen of iemand.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2010, 17:01
davedavy
davedavy is offline
Ik ben dus terug , het is maandag , en het kamp is afgelopen op woensdag. Ik kreeg dus toch heimwee
Met citaat reageren
Oud 06-09-2010, 17:02
Dingaantouwtje
Sonde!
Oud 06-09-2010, 18:15
Verwijderd
Ach maakt niet uit, met de schoolreisjes van groep 8 en klas 1 was ik ook eerder naar huis gegaan. Over een paar jaar houd je het wel gewoon vol.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2010, 22:18
Verwijderd
Citaat:
Ik ben dus terug , het is maandag , en het kamp is afgelopen op woensdag. Ik kreeg dus toch heimwee
iid zonde, maar ik heb vroeger een keer gehad dat ik bij men opa
Bleef slapen en ik kreeg echt zo'n heimwee (overigens de enige keer geweest) en toen na een paar uur had ik echt zoiets van heh waarom had ik nou heimwee. Dus misschien was het wel gwn over gegaan...
Met citaat reageren
Oud 08-09-2010, 17:43
Verwijderd
Jammer dat je heimwee had.

Nu kan natuurlijk het probleem onstaan dat je word gepest omdat je heimwee had. Trek je hier niks van aan. Je gaat het vast leuk hebben op school, voor je het weet ik het voorbij!
Met citaat reageren
Oud 21-09-2010, 17:53
davedavy
davedavy is offline
Ik heb nu 2 weken les , en vond de basisschool leuker , maarja , ben benieuwd wat ik zeg over een jaar... Iedereen zegt dat die in de begintijd ook terug wou nara de bas.school , maar nu niemeer, dusja ben benieuwd
Met citaat reageren
Oud 21-09-2010, 18:50
zuurstok
zuurstok is offline
Ken het ook, was even doorbijten maar daarna supertijd gehad
Met citaat reageren
Oud 21-09-2010, 20:34
Dingaantouwtje
Ik wou in het begin juist blijven Dit topic kan overigens inmiddels wel dicht.
Reageren

Regels voor berichten