![]() |
|
Verwijderd
|
Ja, de een heeft een snellere stofwisseling dan de ander.
Het kan inderdaad aan je bloedsuikerspiegel liggen. Hoewel als het alleen echt om pure energieafgifte gaat kan je beter zo complex mogelijke koolhydraten eten. Dus: Havermout voor ontbijt, zeer grof bruin brood, pindakaas. Dat soort dingen, door de vezels en de complexiteit doet je lichaam er veel langer over om die te verteren en heb je dus veel minder snel honger. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nee, heeft ze niet gezegd. Ze heeft me er wel een of andere pil voor gegeven ![]() ![]() ![]() Bedankt voor alle reacties!! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar dat zal wel mee vallen, want je leeft nog. Dus als antwoord: nee, dat kan eigenlijk niet kloppen ![]() De bloedsuikerspiegel schommelt bij iedereen wat gedurende de dag. Bij sommige mensen schommelt hij wat meer dan bij anderen. Sommige mensen voelen die schommelingen erger dan anderen. Het meest waarschijnlijk is dat hij bij jou wat meer schommelt dan gemiddeld én dat je er sneller last van hebt dan gemiddeld. Dat komt veel voor, en hierbij is het ook normaal dat het een paar keer geleidelijk verandert tijdens je leven. Je kunt je suikerspiegel beter onder controle houden met een regelmatig eetpatroon en door koolhydraten te eten die langzaam worden opgenomen, zoals uit volkorenbrood, groente, volkorenpasta en zilvervliesrijst, en geen snelle koolhydraten zoals uit snoep en frisdrank. Ook alcohol veroorzaakt een daling in de bloedsuikerspiegel, dus mogelijk moet je wat oppassen met alcohol, vooral als je weinig gegeten hebt. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Mijn huisarts, eigenlijk een andere dan normaal, had het eigenlijk weer over iets anders. Maar ze nam het in ieder geval serieus, al had zij het erover dat mijn lichaam en geest gescheiden zijn. En niet meer goed samenkomen
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Ik vind het goed dat je naar de huisarts gaat als je ergens last van hebt hoor, maar dit vind ik eigenlijk niet zo raar:
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
En ook dat je er meteen zo'n last van hebt?
Op mijn werk moet ik 5,5 uur achter elkaar aan werken. Eerder had ik hier nooit problemen mee, maar nu kan ik het gewoon weg niet volhouden omdat ik sta te trillen en mijn evenwicht ver te zoeken is. Ik krijg hoofdpijn (alhoewel dat best een andere oorzaak kan hebben: McDonald's = zeurend gasten/krijsende kinderen), en word ik moe en chagrijnig. Dat lijkt me toch niet normaal. |
![]() |
|
Ik heb ook hypoglycemie en moet om de twee/drie uur iets eten anders word ik licht in m'n hoofd, misselijk, wazig, etc. Precies de dingen die jij beschrijft. Wat Sarah schrijft helpt bij mij goed. Zorg dat je regelmatig eet en dan ook langzame suikers zodat je lichaam niet ineens een enorme piek in suikers krijgt en daarna helemaal niets meer. Ik zorg dat ik altijd iets te eten bij me heb zoals een evergreen of een pakje sultana's maar ook dextro energy voor als het echt fout gaat. Ik heb het ook niet altijd gehad voor zover ik me kan herinneren, het is gekomen op reisweek in 4 vwo. In begin is het lastig maar na een tijdje ga je je lichaam beter leren kennen en als je regelmatig leeft en eet hoef je er niet zo'n last van te hebben.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Het-Grote-Lucht-Je-Hart Topic #139 kroot | 500 | 17-12-2008 19:55 | |
Lichaam & Gezondheid |
Voeding & Gezondheidstopic # 20 Nonaj | 500 | 13-11-2007 08:15 | |
Lichaam & Gezondheid |
eetprobleem? love-THE-world | 333 | 19-06-2005 07:42 | |
Seksualiteit |
Met een spiraaltje pleeg je dan moord of niet Maradinus | 51 | 14-06-2003 13:04 | |
Drugs & Alcohol |
beschrijv jouw dinges kaaskont | 37 | 27-04-2003 12:22 |