Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-09-2010, 13:15
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Iedere muziekliefhebber met internet heeft ze wel: Bands die zwaar onbekend zijn, maar (in jou ogen) volkomen onterecht. Dit topic is voor artiesten/bands die een grotere schare luisteraars verdienen, en voor luisteraars die graag iets nieuws en origineel willen horen.

TS begint natuurlijk .

Ik wil jullie van harte de prachtige art-rock van Phideaux aanbevelen.
Number seven is een heerlijk album om mee te beginnen, een soort rock opera van nummers die in elkaar overvloeien, en je het verhaal vertellen over.. een muis.
Heerlijke vocalen, een prachtige vleugel die je doet zweven naar verre oorden in de paradijselijke hersenkrochten. Figurerende strijkinstrumenten, hier en daar een blazer, het is allemaal even mooi, en luistert de mooi genuanceerde gitaren lekker op. Luister wel in volgorde, dat maakt het nog veel mooier!
Oud 27-09-2010, 20:11
Issun
Issun is offline
Binnen het genre (wat op zich al onbekend is) zijn ze zeker niet onbekend, maar voor het grotere publiek denk ik wel: Explosions in the Sky.
Oud 27-09-2010, 20:34
Verwijderd
Palinckx. Jazz/experimenteel, intussen volgens mij helaas gestopt. Maar schitterend gewoon. Als je juweeltjes wil leren kennen, moet je eigenlijk naar de underground jazz-clubs, daar loop je altijd wel tegen iets aan.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2010, 21:18
Kate_1221
Kate_1221 is offline
Charlotte Martin: een geweldige zangeres, maar ongelooflijk onbekend.
Bat for Lashes: hele leuke muziek, wel weirde teksten, maar dat maakt haar nou net zo gaaf.
Florence and the Machine, hoewel ik het idee heb dat dat hier al aardig bekend begint te worden.
Andere gave bands zijn: The Weepies, Frou Frou, The Naked and Famous, The Dresden Dolls, Au Revoir Simone.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2010, 11:21
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Ik ga alles vanavond eens opzoeken!

Diablo Swing Orchestra is avant-garde jazzmetal band. Invloeden uit allerlei genres, ietwat psychedelisch soms, mooie hoge vrouwenstemmen, mooie mix tussen klassieke instrumenten en een stevige metalsound.
Oud 30-09-2010, 15:55
Verwijderd
Het john butler trio.
Je zal maar weinig andere vinden die beter met een 12-snarige gitaar om kunnen gaan dan deze man
Ik zat echt met mn mond open toen ik t hem voor het eerst hoorde.
http://www.youtube.com/watch?v=6VAkOhXIsI0
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten