Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
dat valt mij dus ook vies tegen... het is dus zo dat ik t/m 3VWO in nederland zat en dan naar egypte ben gegaan en het amerikaanse systeem ben ingegaan. het was wel makkelijker maar ik had niet verwacht dat ik er later zo veel problemen zou tegenkomen...als het amerikaanse diploma echt zo weinig waarde heeft dan betekent het dus dat ik 3 jaar heb verspild en dat het de waarde heeft van 2 niveau's lager (VMBO-T)
|
![]() |
|
Waarom neem je geen contact op met de universiteiten/HBO-instellingen waar je misschien wel zou willen studeren? Zij kunnen je vast vertellen wat je het beste kunt doen, en volgens mij is het bij veel instellingen zo dat ze je niet direct afkeuren als je alleen een Amerikaans high school diploma hebt, maar dat je bv. extra toelatingstesten moet maken om te kijken of je het juiste niveau hebt.
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
[QUOTE=Pater Noster;29907230]Klopt. Als je vwo 3 hebt afgerond mag je ook naar mbo, wat je nu dus ook mag met je high school degree. Je kan altijd proberen te vragen wat je hbo/wo-instelling van jouw keuze van je diploma vindt en kijken of ze je alsnog toe willen laten (al dan niet d.m.v. een toelatingstoets.)[/QU
Mn moeder wil over twee jaar naar egypte gaan en daar ook egt voorgoed blyven dus ja zal ik wel mee moeten alleen ik weet niet hoe ik mn studie af kan maken,ik doe op dit moment 3e jaars vmbo-tl,moet ik daarvoor eerst een amerikaans diploma hebben ofso om in egypte verder te kunnen studeren kan iemand me helpen a.u.b.??? ![]() |
![]() |
||
![]() |
[QUOTE=amiramor;30899289]
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Op deze website staat daar meer over: http://www.rijksoverheid.nl/document...-erkennen.html Wat je natuurlijk ook kunt overwegen is dat je tegen die tijd 16 of 17 bent en dus oud genoeg om op kamers te gaan, eventueel via kamertraining of begeleid wonen. |
![]() |
|
|