Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-11-2009, 19:43
=D
=D is offline
ik zit dus in mijn laatste jaar op een amerikaanse school en kom er dus achter dat een amerikaans diploma weinig voorstelt in Nederland... ik heb verder wel Nederlands gestudeerd t/m het niveau van 5VWO. Zou ik dan nog in Nederland kunnen studeren (HBO en eventueel universitair)? zo niet, zou ik nog iets kunnen doen waardoor dit wel mogelijk is
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-11-2009, 19:52
Sherlock
Sherlock is offline
je kan door je 5 vwo nog een jaar Vavo doen voor havo waardoor je HBO kan gaan doen
Oud 22-11-2009, 20:09
=D
=D is offline
@ tommy almighty haha ik ben vergeten te zeggen dat ik op een amerikaanse school zit maar in EGPTE XD mijn vader (die dus egyptisch is) was namelijk zo slim om mij naar egypte te sturen tewijl ik op het VWO zat.

@ jasperJD ik heb alleen het vak nederlands tot 5 VWO gestudeerd
Met citaat reageren
Oud 22-11-2009, 20:11
Sherlock
Sherlock is offline
Dan wordt het heel moeilijk om in Nederland je studie nog af te maken
Oud 22-11-2009, 20:22
=D
=D is offline
wow ik wist niet dat een amerikaans diploma ZO weinig waarde had in nederland... ik heb trouwens een SAT-score van 1700 en een goed gemiddelde maar dat zal allemaal weinig uitmaken denk ik
Met citaat reageren
Oud 22-11-2009, 20:23
Sherlock
Sherlock is offline
Volgens mij telt het als een Vmbo diploma maar dat kun je opzoeken
Oud 23-11-2009, 12:09
Pater Noster
Pater Noster is offline
Met een High School diploma kan je in Nederland een mbo-opleiding gaan volgen. Je kan er ook voor kiezen om op een ROC volwassenenonderwijs te volgen en zo je havo of vwo diploma te halen en daarna te beginnen met een hbo- of universitaire studie.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2009, 18:51
Juudt
Juudt is offline
Ik weet niet of je AP-classes doet? maar ik weet dat voor university college hier in Nederland je word toegelaten als je 4 AP classes (ligt er een beetje aan welke) gedaan heb.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2009, 19:25
Breg
Breg is offline
Ik weet niet precies hoe het in Nederland zit, maar bv. hier in Schotland kan je ook toegelaten worden met een Amerikaans high school diploma. Weet niet precies wat voor cijfers je moet hebben, maar volgens mij minimaal 1800 voor je SAT, maar dat zal per universiteit verschillen.
Oud 24-11-2009, 15:29
=D
=D is offline
hmm zo te zien ben ik nu dus flink de sjaak =S toch bedankt allemaal
Met citaat reageren
Oud 24-11-2009, 15:52
Verwijderd
Citaat:
hmm zo te zien ben ik nu dus flink de sjaak =S toch bedankt allemaal
Nee lees even wat Pater Noster zegt, hij heeft gelijk. Je kunt met je high school diploma MBO doen en daarna HBO, of 4+5-havo in 1 jaar op het VAVO (volwassenenonderwijs, vanaf 17 jaar word je toegelaten) en daarna HBO . Dus je hebt nog best kansen.
Daarbij zou je bij HBO's kunnen informeren of ze je op basis van je SAT-score een toelatingstest kunnen laten doen.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2009, 09:25
=D
=D is offline
dat valt mij dus ook vies tegen... het is dus zo dat ik t/m 3VWO in nederland zat en dan naar egypte ben gegaan en het amerikaanse systeem ben ingegaan. het was wel makkelijker maar ik had niet verwacht dat ik er later zo veel problemen zou tegenkomen...als het amerikaanse diploma echt zo weinig waarde heeft dan betekent het dus dat ik 3 jaar heb verspild en dat het de waarde heeft van 2 niveau's lager (VMBO-T)
Met citaat reageren
Oud 25-11-2009, 12:45
Breg
Breg is offline
Waarom neem je geen contact op met de universiteiten/HBO-instellingen waar je misschien wel zou willen studeren? Zij kunnen je vast vertellen wat je het beste kunt doen, en volgens mij is het bij veel instellingen zo dat ze je niet direct afkeuren als je alleen een Amerikaans high school diploma hebt, maar dat je bv. extra toelatingstesten moet maken om te kijken of je het juiste niveau hebt.
Oud 25-11-2009, 22:13
Pater Noster
Pater Noster is offline
Citaat:
dat valt mij dus ook vies tegen... het is dus zo dat ik t/m 3VWO in nederland zat en dan naar egypte ben gegaan en het amerikaanse systeem ben ingegaan. het was wel makkelijker maar ik had niet verwacht dat ik er later zo veel problemen zou tegenkomen...als het amerikaanse diploma echt zo weinig waarde heeft dan betekent het dus dat ik 3 jaar heb verspild en dat het de waarde heeft van 2 niveau's lager (VMBO-T)
Klopt. Als je vwo 3 hebt afgerond mag je ook naar mbo, wat je nu dus ook mag met je high school degree. Je kan altijd proberen te vragen wat je hbo/wo-instelling van jouw keuze van je diploma vindt en kijken of ze je alsnog toe willen laten (al dan niet d.m.v. een toelatingstoets.)
Met citaat reageren
Oud 28-09-2010, 14:53
amiramor
amiramor is offline
[QUOTE=Pater Noster;29907230]Klopt. Als je vwo 3 hebt afgerond mag je ook naar mbo, wat je nu dus ook mag met je high school degree. Je kan altijd proberen te vragen wat je hbo/wo-instelling van jouw keuze van je diploma vindt en kijken of ze je alsnog toe willen laten (al dan niet d.m.v. een toelatingstoets.)[/QU

Mn moeder wil over twee jaar naar egypte gaan en daar ook egt voorgoed blyven dus ja zal ik wel mee moeten alleen ik weet niet hoe ik mn studie af kan maken,ik doe op dit moment 3e jaars vmbo-tl,moet ik daarvoor eerst een amerikaans diploma hebben ofso om in egypte verder te kunnen studeren kan iemand me helpen a.u.b.???
Met citaat reageren
Oud 28-09-2010, 14:54
amiramor
amiramor is offline
[QUOTE=amiramor;30899289]
Citaat:
Klopt. Als je vwo 3 hebt afgerond mag je ook naar mbo, wat je nu dus ook mag met je high school degree. Je kan altijd proberen te vragen wat je hbo/wo-instelling van jouw keuze van je diploma vindt en kijken of ze je alsnog toe willen laten (al dan niet d.m.v. een toelatingstoets.)[/QU

Mn moeder wil over twee jaar naar egypte gaan en daar ook egt voorgoed blyven dus ja zal ik wel mee moeten alleen ik weet niet hoe ik mn studie af kan maken,ik doe op dit moment 3e jaars vmbo-tl,moet ik daarvoor eerst een amerikaans diploma hebben ofso om in egypte verder te kunnen studeren kan iemand me helpen a.u.b.???
Met citaat reageren
Oud 30-09-2010, 08:28
Verwijderd
Citaat:
Je hebt dan je vmbo-tl diploma al gehaald. Een amerikaans high school diploma voegt daar niets aan toe, dat is namelijk ongeveer hetzelfde als een vmbo-tl diploma. Je zou dan je diploma moeten laten erkennen in Egypte.
Op deze website staat daar meer over:
http://www.rijksoverheid.nl/document...-erkennen.html

Wat je natuurlijk ook kunt overwegen is dat je tegen die tijd 16 of 17 bent en dus oud genoeg om op kamers te gaan, eventueel via kamertraining of begeleid wonen.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2010, 09:00
Verwijderd
Als je moeder naar Egypte komt, kun/wil je dan niet gewoon in Egypte studeren?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten