|
|
Bekijk resultaten poll: De normen en de waarden van de islam. | |||
De moslims die in Nederland wonen moeten zich maar aanpassen aan onze normen en waarden. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
13 | 52.00% |
De moslims die in Nederland wonen mogen hun normen en waarden (gedeeltelijk) houden. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
12 | 48.00% |
Aantal stemmers: 25. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De norm bij mij en degenen met wie ik omga is, dat we geen hoofddeksel dragen. De norm bij mijn buurjongen en zijn vrienden is, dat ze een pet dragen. De norm bij islamitische vrouwen is, dat ze een hoofddoekje dragen. Aan welke norm moet de laatstgenoemde groep dan voldoen? Aan de eerste of aan de tweede? En hoe kan iemand de norm, een hoofddoekje te dragen, nou gedeeltelijk behouden? |
![]() |
|
De waarde hiervoor in Nederlands is gelijkheid. Hoofddoekjes getuigen niet van gelijkheid dus is dat niet volgens deze Nederlandse waarde.
Oosterse culturen hebben vast ook wel de waarde gelijkheid maar zij vullen dat in met andere normen dan in Nederland. Maar misschien is het wel een andere waarde want ik kan me niet echt indenken dat je ondanks dat je streeft naar gelijkheid, toch een hoofddoekje moet dragen. En hier wordt gezegd: 'ons' Daarmee worden de forummers bedoeld. Dus kun je dat voor jezelf wel bepalen. Moeten moslims zich volgens jou aanpassen aan jouw normen en waarden?
|
![]() |
Waar haal je die gelijkheid opeens vandaan? Vind je dat
mensen met een hoofddoekje ongelijk zijn aan mensen met een pet, met een hoed, of zonder hoofddeksel? Ik vind dat die vrouwen zich gewoon zo kleden mogen, dat ze zich het prettigst voelen. Geen enkele reden om moeilijk te doen dus. |
![]() |
||
Citaat:
Het is raar dat vrouwen een hoofddoek moeten dragen en mannen niet. Dat is toch geen gelijkheid?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Of gewoon alles verbieden zodat je die groep ook meeneemt. Maar ja, dat is ook weer zoiets....
||
Citaat:
het gaat om publiek domein en daar kan bij wijze van consensus besloten worden dat er iets niet gedragen mag worden, zoals bijvoorbeeld een ku klux klan muts.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Enquete profielwerkstuk, willen jullie die invullen?! -m-n- | 2 | 25-09-2007 21:17 |