![]() |
|
Om dit gedeelte van het forum eens wat nieuw leven in te blazen ook maar eens een benchmark topic. Hier wat text en uitleg.
-Download SuperPi Mod 1.5 (dat kan hier) -Open het programma. -Klik op Calculate(C) links bovenin -Selecteer 1M -Klik op ok Vervolgens gaat je computer het getal pi tot op een miljoen cijfers achter de komma berekenen. Hoe snel dit gaat is afhankelijk van de snelheid van je CPU en de snelheid en timings van je geheugen. Wanneer hij klaar is met berekenen even een screenshot maken en hier posten, gelieve ook het type en de kloksnelheid van zowel CPU als geheugen te noemen. Dit kun je uitlezen d.m.v. het programma CPU-Z. Nog een paar tips om een goede score te behalen: -Hoe hoger je CPU en geheugen geklokt zijn hoe sneller hij in staat is die berekening te doen, d.m.v. overklokken kun je deze dus verbeteren. -SuperPi maximaal 2 cores aansturen. Wanneer je dus een quadcore of zelfs hexacore gebruikt kun je het beste de overige 2 of 4 cores uitschakelen om je CPU hoger te kunnen klokken. -Zorg dat alle overbodige programma's uitgeschakeld staan. Let op! Ga alleen overklokken als je weet waar je mee bezig bent, anders kun je je computer ernstige schade toebrengen. Scholieren.com noch de topicstarter (ik dus in dit geval) kan aansprakelijk gesteld worden voor eventuele schade die het overklokken teweeg kan brengen. Hier de aftrap wat tevens als voorbeeld dienst doet: ![]() 9,126 sec CPU: Intel Core i5 750 @ 4560mhz Geheugen: 2x2GB OCZ Reaper DDR3-1333 @ 760mhz 8-8-8-24 Moederbord: Gigabyte P55M-UD4
Laatst gewijzigd op 27-05-2010 om 10:57. Reden: Downloadlink werkend gemaakt |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Beetje nutteloze test, sowieso omdat ie single-threaded is, maar vooruit dan maar...
![]() Core 2 Duo E8400 @ 3,6Ghz op standaard voltage 2 x 2GB 800Mhz CL4 geheugen dat synchroon loopt met de FSB. Krijg m ook wel op 4Ghz met het geheugen synchroon, maar dat komt misschien later nog wel eens.
|
![]() Core 2 Duo P8700 @ 2,53 Ghz (laptop) 4GB RAM ![]() Core 2 Duo E6400 @ 2,13 Ghz (Desktop) 1GB RAM ![]() Core 2 Duo T5300 @ 1,83 Ghz (laptop) 1GB RAM ![]() Pentium Dual-Core E5400 @ 2,7 Ghz (desktop) 3GB RAM Er is precies wel iets raar aan de hand met de laatste twee benchmarks, de laatste stap van 19 tot het einde duur soms een minuut of meer. Ik zal binnenkort nog eens opnieuw proberen. Laatst gewijzigd op 26-06-2010 om 08:09. Reden: extra benchmark toegevoegd |
![]() |
|
@florejaen: Wel opvallend dat de E5400 zo slecht presteert in verhouding tot de P8700, dat had ik niet verwacht. Heb je toevallig Intel EIST (Speedstep) in het BIOS enabled staan? Dit kan ervoor zorgen dat hij je processor automatisch terugklokt om energie te sparen.
|
Opzich doet hij het niet slecht tot de laatste stap, die duurt dan 62,6 sec bij de T5300 en de E5400... Heel raar, en als het EIST is dan zou hij er nog niet zo lang over moeten doen, tenzij hij terug gaat naar iets van 50mHz.
||
Citaat:
Heb em ook gekocht als desktop replace. (1.2 jaar geleden ong) Nog geen 1 game gehad die ik niet kan runnen op 1440x900. maar details moeten meestal wel omlaag, en de shaders zijn niet zo snel maar het is een samsung R710, koste rond de 900 euro toen. en ik ben er idd zeer tevreden mee. maargoed in mijn vorige laptop zat een sempron dus het is geen vergelijken ![]()
|
Het hangt ook van de geheugensnelheid af hè. Verder scheelt het OS ook, XP is weer wat sneller dan bijvoorbeeld Vista. Win7 zit er ongeveer tussenin. Maar inderdaad, voor je superpi gaat draaien kun je het beste zoveel mogelijk programma's uitschakelen.
|
Ik vind een hele seconde best veel, en mijn geheugen draaide toen gewoon op 800 mHz dus da's niet veel speciaals. Ik draai windows 7 en zoals je zelf zegt zit dat gewoon in het midden, en aangezien er weinig mensen met Vista werken leek mij het de programma's (Virusscanner/msn/internet/steam enzo)
|
De meeste mensen zullen hun geheugen slechts op 667mhz laten draaien naast een E8400, wanneer je het niet handmatig aanpast zal het gewoon 1:1 lopen. Verder is het buiten enkel de kloksnelheid goed mogelijk dat de timings van jouw geheugen strakker lopen dan die van gebruiker123.
Vergis je overigens niet in het aantal mensen dat nog met Vista werkt, dit is bij een zeer groot aantal OEM PC's geleverd en het gros van die mensen zal de overstap nog niet gemaakt hebben.
|
![]() |
ik zit op 22.819 sec met mn E5200, heb die processor erin gezet omdat ik je 'm lekker kan overklokken alleen ik moet t nog steeds doen sinds ik windows 7 draai. Op Vista heb ik hem op 3.4Ghz geklokt terwijl standaard 2.5 is haha =)
||
Citaat:
(Er is ook iets niet juist met die laatste minuut, welke nogal lang duurt iig) |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
|