Advertentie | |
|
![]() |
|
Autisme is naar mijn wete vooral een verzamelnaam. Er zijn nog verschillende soorten etc. En niet iedereen met autisme is gelijk, of liever, iedereen met autisme heeft weer net andere klachten/problemen. Maar de dingen die je noemt, zouden best onder autisme kunnen vallen.
Wat denk je overigens zelf dat autisme is?
|
Verwijderd
|
@Takkie dat klopt, autisme is een verzamelnaam, je kunt ook geen autisme hebben maar je hebt altijd een vorm ervan volgens mij.
Enuuuh Selimmm niet goed vrienden kunnen maken heb ik ook(pdd-nos) maar concentratieproblemen kan volgens mij overal bij horen. Ik zou het echt niet weten wat het dan is bij die klasgenoot, maar hoe doet hij het op school? heeft hij veel moeite met bepaalde vakken? of is hij heel erg geinteresseerd in 1 onderwerp? Is hij slecht in sport? |
![]() |
||
Citaat:
@Selimmm: Weet je toevallig om welke vorm van autisme het bij jouw klasgenoot gaat?
|
![]() |
Hoi Selimm,
Het is ook moeilijk om precies uit te leggen wat autisme is, omdat het een heleboel dingen bij elkaar zijn en bij elk persoon zich weer wat anders kan uiten, ook natuurlijk afhankelijk van de ernst van het autisme. In het kort kun je zeggen dat het een informatieverwerkingsprobleem is: mensen met autisme verwerken informatie anders in hun hersenen dan mensen zonder autisme. informatie is in deze alles wat je met je zintuigen registreert en wat je denkt. Hierdoor kunnen mensen met autisme het moeilijk vinden om bijvoorbeeld sociaal gedrag te begrijpen en hier op een goede manier op te reageren. Waardoor ze voor anderen dus 'vreemd' kunnen reageren |
![]() |
|
|