Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-10-2010, 14:06
Thedutchguy
Thedutchguy is offline
hallo allemaal,

een tijdje terug kreeg ik tijdens het opstarten de error :
Reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key

Weet iemand hoe je dit kan oplossen?
Eerder wou het nog eens helpen dat ik de Windows 7 cd erin deed en dat hij dan normaal opstartte. Maar nu krijg ik meteen de set-up om Windows te installeren
Ik zie op Google dat het een vaak komend probleem is, ook bij andere versies van Windows, (ik gebruik Windows 7)
Dingen in Bios veranderen willen ook niet helpen, maar weet niet zeker of ik het goed doe.

Alvast bedankt,

Bas
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-10-2010, 18:47
freyk
freyk is offline
Ik denk dat de harde schijf van je systeem defect is.

Ik kan het misschien mis hebben, dus vraag ik je om usbstick(s) en cd/dvd's eruit te halen en opnieuw je systeem te herstarten. Krijg je dan nog steeds deze melding, dan raad ik je aan om je systeem naar de buurtnerd of computerboer te brengen.
Oud 11-10-2010, 15:14
Thedutchguy
Thedutchguy is offline
hmm het zou best kunnen, want als ik Windows wil installeren, dat je je schrijf moet kiezen waar je windows op wil installeren, zegt die dat windows erniet opkan... maar kan ook liggen dat het geen legale cd is..
Ik had toen beetje zitten klooien met die harde schrijven en drukte eerst op formateren en daarna delete,
nu staat er nog maar 1 harde schrijf ipv 2.., is dit erg? want die 2 schrijfen zijn nu bij elkaar gevoegd
Met citaat reageren
Oud 11-10-2010, 15:38
Eryc
Eryc is offline
Citaat:
Ik had toen beetje zitten klooien met die harde schrijven en drukte eerst op formateren en daarna delete,
nu staat er nog maar 1 harde schrijf ipv 2.., is dit erg? want die 2 schrijfen zijn nu bij elkaar gevoegd
Nee, die harde schijven zijn niet weg, het is een "virtuele"2-deling in de schijf (een partitie) Als je deze verwijderd hebt, wordt alle data erop gewist, en bij de andere partitie gevoegd.

Probeer eens een nieuwe partitie te maken (eerst oude verkleinen, dan nieuwe maken)
en dan opnieuw te installeren.
Anders kun je met de herstelconsole proberen, met wat commands je harde schijf te formatteren (zwaar geavanceerd, schijfconfiguratie wordt gewist en opnieuw ingesteld)

Suc6!
Oud 11-10-2010, 17:31
freyk
freyk is offline
grote kans dat nu al je data weg is.
omdat je de boel geformarteerd hebt.
is er geen hulp in de buurt? want ik neem aan dat wij je vanaf dit forum niet verder kunnen helpen.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2010, 14:19
Thedutchguy
Thedutchguy is offline
Ja, ik heb een neef die erg handig is, en misschien breng ik hem ff naar een computer winkel om hem te laten nakijken/maken
En dat de data ervan is, is voor mij niet erg maar voor de pc dus ook gelukkig niet.

bedankt voor jullie hulp!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten