Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Desnoods kom je opdraven met een flutconditie. Één van de doelen van trainen is een betere conditie krijgen, niet? Ik ben geen fitness goeroe, maar hieronder even een lijstje van wat ik kan bedenken: Als je armspieren op zijn, kun je push-ups doen, en die lichter maken door ze vanaf je knieën te maken. Op die manier forceer je niet snel iets, en je kunt het vrij vaak achter elkaar doen. Buikspieren zullen nodig zijn. Sit-ups ken je zonder twijfel al. Dan helpt het ook als je benen een beetje in vorm zijn. Touwtje springen, en squat oefeningen helpen daarbij. Explosiviteit trainen is lastiger. Daarvoor weet ik niets behalve een zaak ophangen en er gewoon vaak tegenaan trappen/slaan. Rekoefeningen zijn wel aan te raden, vooral je benen. Bekijk hoe hoog je knieën kunnen komen zonder dat je voelt dat je lichaam tegenwerkt. Bekijk ook of je nog je knie naar links of naar rechts kunt uitstrekken, dat is nodig als je een knietechniek wilt maken die niet rechtdoor kan. Velen nemen twee kleine gewichten (0,5-1 kilo) en oefenen daarmee achter elkaar door stoten rechtdoor. Ik weet niet precies wat dit traint, armspieren, explosiviteit of whatever, maar het is een beweging die je vaak zult maken, en dus beter kan trainen. De volgende twee dingen zijn niet echt vereist, en ook niet zonder risico. Als je niet zeker weet dat je dit veilig kunt, of merkt dat het slecht gaat, doe het dan niet, en wacht tot een leraar je ermee kan helpen. Je nekspieren trainen helpt ook om klappen op te vangen en bij ontwijken. Je hebt dan iets van een gewicht nodig (lichter is beter) en een manier om dat aan te hoofd te bevestigen. Een touw met een gewicht eraan en dat tussen je tanden nemen is simpel, maar riskant; te groot gewicht + te dun touw = schade aan je tanden. Ja knikken, of je hoofd van links naar rechts bewegen werkt. Je schenen en voeten wat harden helpt ook. Al helemaal als je van plan bent om ooit buiten de amateurklasse een wedstrijdje te draaien, of als jouw gym ooit zonder scheenbeschermers traint. Wat je nodig hebt zijn dingen om tegenaan te trappen die absoluut geen scherpe hoeken hebben. Rond is het beste. Behalve gewoon gecontroleerd trappen en vaak herhalen ken ik daarvoor geen strategie. Begin zachtjes. Wees al helemaal voorzichtig met je wreef, en meer exotische technieken als trappen met de bal van de voet. Wees geen held. Als je wat tips in boekvorm wilt hebben, kan ik je het boek over Thaiboksen van Kru Tony Moore aanraden. Inclusief foto's en uitleg hoe of wat, het kan in ieder geval geen kwaad. Bovendien sta je, mocht je voor Thais kiezen en een traditioneel iemand treffen, dan niet voor lul de eerste keer dat ze je de bijbehorende dansen uitleggen. ![]() En een beetje offtopic: Citaat:
Verder heb je nogal een vooroordeel over kickboksen en andere vechtsporten. Je kunt echt niet een gym binnenlopen, zwaar opgefokt en agressief doen tegen iedereen, en verwachten dat de leraar en de groep dat accepteren. Dat soort types verdwijnen vanzelf weer.
|
![]() |
Ik denk dat uw website super awesome, ik wens u alle succes, want je verdient het, veel geluk en gefeliciteerd met deze prachtige site! horoscope ; voyance gratuite ; voyance ; question voyance ; tarot gratuit ligne ; conversation erotique .
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Ook een verhaal Roxjuh | 31 | 22-06-2004 22:20 |