Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-08-2010, 14:03
zatraki
zatraki is offline
Mensen het is paar jaar geleden dat ik ben gestopt. Ik was begonnen in 2006 en heb het ongeveer 1,5 jaar gedaan toen was ik echt actief bezig, ik had die adrenaline. Maar nu wil ik weer terug gaan kickboksen. Ik heb geblowd enzz maar ben gelukkig gestopt, wat kan ik het beste doen om te gaan beginnen zodat ik in een goeie vorm begin?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-08-2010, 15:08
Carn
Carn is offline
standaard cardio dingen / lenigheidsoefeningen. Ik weet niet wat voor warming-up je bij de lessen zelf kreeg maar dat zijn vaak dingen die je thuis prima kan doen.
Oud 31-08-2010, 16:05
zatraki
zatraki is offline
Ik doe ook fitness, ik wil mijn conditie pijl weer omhoog trekken. Ik wil gewoon weer vechten daar houdt ik van. Welke lenigheidsoefeningen kan gebruiken? Ik krijg gewoon die adrenaline vrij als ik ga vechten daarom vind ik dat bij mij passen

Laatst gewijzigd op 31-08-2010 om 20:10.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2010, 22:11
Carn
Carn is offline
je zegt zelf dat je al gekickboxed hebt; lijkt me logisch dat je tijdens je trainingen daar ook allerlei oefeningen hebt geleerd?
Oud 31-08-2010, 23:43
zatraki
zatraki is offline
benen rekken enzz
Met citaat reageren
Oud 19-09-2010, 15:22
KingKong1991
KingKong1991 is offline
Dankzij mijn hobby wielrennen is mijn conditie goed in orde en dat kickboks-gedoe vind meer voor vechtersbaszen en dat vind ik maar niks !!!
Vechten is gewoon olie dom en daarom vecht ik niet
en wat ik het mooiste vind, ik hoef nooit te vechten !!!
Ik ben 2 meter 20 lang en de gemiddelde lengte haald nauwelijks de 1 meter 70 en als zo'n iemand dan recht voor me staat om te vechten kan die mij amper goed en/of doeltreffend raken dus ze kijken wel uit hahahahahahaha
Met citaat reageren
Oud 19-09-2010, 15:48
PatoLoco
PatoLoco is offline
Citaat:
Dankzij mijn hobby wielrennen is mijn conditie goed in orde en dat kickboks-gedoe vind meer voor vechtersbaszen en dat vind ik maar niks !!!
Vechten is gewoon olie dom en daarom vecht ik niet
en wat ik het mooiste vind, ik hoef nooit te vechten !!!
Ik ben 2 meter 20 lang en de gemiddelde lengte haald nauwelijks de 1 meter 70 en als zo'n iemand dan recht voor me staat om te vechten kan die mij amper goed en/of doeltreffend raken dus ze kijken wel uit hahahahahahaha
Dat zou dan wel eens heel hard kunnen tegenvallen. Groot zijn is niet altijd'n voordeel en al zeker niet als je tegenstander weet waar hij mee bezig is.

Van vechtsporten krijg je trouwens ook'n verdomd goede conditie. Toch zeker als je er serieus mee bezig bent. En't is absoluut geen sport voor vechtersbazen, dat's gewoon'n idioot vooroordeel.

Jammer dat er nog altijd mensen zijn die zo'n idiote vooroordelen hebben. Niets mis met vechtsport. Integendeel, ik vind het één van de meest nuttige sporten. Je wordt sterker, leniger, kweekt goede conditie, meer zelfvertrouwen, erg intensief, je leert je verdedigen, etc.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2010, 15:26
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mensen het is paar jaar geleden dat ik ben gestopt. Ik was begonnen in 2006 en heb het ongeveer 1,5 jaar gedaan toen was ik echt actief bezig, ik had die adrenaline. Maar nu wil ik weer terug gaan kickboksen. Ik heb geblowd enzz maar ben gelukkig gestopt, wat kan ik het beste doen om te gaan beginnen zodat ik in een goeie vorm begin?
Hangt er van af wat voor tijd je ter beschikking hebt staan. Forceer niets, want daarmee raak je alleen maar verder achterop.
Desnoods kom je opdraven met een flutconditie. Één van de doelen van trainen is een betere conditie krijgen, niet?

Ik ben geen fitness goeroe, maar hieronder even een lijstje van wat ik kan bedenken:

Als je armspieren op zijn, kun je push-ups doen, en die lichter maken door ze vanaf je knieën te maken. Op die manier forceer je niet snel iets, en je kunt het vrij vaak achter elkaar doen.

Buikspieren zullen nodig zijn. Sit-ups ken je zonder twijfel al.

Dan helpt het ook als je benen een beetje in vorm zijn. Touwtje springen, en squat oefeningen helpen daarbij.

Explosiviteit trainen is lastiger. Daarvoor weet ik niets behalve een zaak ophangen en er gewoon vaak tegenaan trappen/slaan.

Rekoefeningen zijn wel aan te raden, vooral je benen. Bekijk hoe hoog je knieën kunnen komen zonder dat je voelt dat je lichaam tegenwerkt. Bekijk ook of je nog je knie naar links of naar rechts kunt uitstrekken, dat is nodig als je een knietechniek wilt maken die niet rechtdoor kan.

Velen nemen twee kleine gewichten (0,5-1 kilo) en oefenen daarmee achter elkaar door stoten rechtdoor. Ik weet niet precies wat dit traint, armspieren, explosiviteit of whatever, maar het is een beweging die je vaak zult maken, en dus beter kan trainen.

De volgende twee dingen zijn niet echt vereist, en ook niet zonder risico. Als je niet zeker weet dat je dit veilig kunt, of merkt dat het slecht gaat, doe het dan niet, en wacht tot een leraar je ermee kan helpen.

Je nekspieren trainen helpt ook om klappen op te vangen en bij ontwijken. Je hebt dan iets van een gewicht nodig (lichter is beter) en een manier om dat aan te hoofd te bevestigen. Een touw met een gewicht eraan en dat tussen je tanden nemen is simpel, maar riskant; te groot gewicht + te dun touw = schade aan je tanden. Ja knikken, of je hoofd van links naar rechts bewegen werkt.

Je schenen en voeten wat harden helpt ook. Al helemaal als je van plan bent om ooit buiten de amateurklasse een wedstrijdje te draaien, of als jouw gym ooit zonder scheenbeschermers traint. Wat je nodig hebt zijn dingen om tegenaan te trappen die absoluut geen scherpe hoeken hebben. Rond is het beste. Behalve gewoon gecontroleerd trappen en vaak herhalen ken ik daarvoor geen strategie. Begin zachtjes. Wees al helemaal voorzichtig met je wreef, en meer exotische technieken als trappen met de bal van de voet. Wees geen held.

Als je wat tips in boekvorm wilt hebben, kan ik je het boek over Thaiboksen van Kru Tony Moore aanraden. Inclusief foto's en uitleg hoe of wat, het kan in ieder geval geen kwaad. Bovendien sta je, mocht je voor Thais kiezen en een traditioneel iemand treffen, dan niet voor lul de eerste keer dat ze je de bijbehorende dansen uitleggen.

En een beetje offtopic:
Citaat:
Dat vechten op straat dom is, zelfverdediging daargelaten, ben ik met je eens, maar ik zou je toch sterk afraden om problemen met iemand te zoeken en daarbij te vertrouwen op dat diegene kleiner is.

Verder heb je nogal een vooroordeel over kickboksen en andere vechtsporten. Je kunt echt niet een gym binnenlopen, zwaar opgefokt en agressief doen tegen iedereen, en verwachten dat de leraar en de groep dat accepteren. Dat soort types verdwijnen vanzelf weer.
Oud 16-10-2010, 13:22
Garou
Garou is offline
Ik denk dat uw website super awesome, ik wens u alle succes, want je verdient het, veel geluk en gefeliciteerd met deze prachtige site! horoscope ; voyance gratuite ; voyance ; question voyance ; tarot gratuit ligne ; conversation erotique .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten