Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-10-2010, 10:51
Missy
Missy is offline
Tv. Pc. Laptop. Ipod.E-reader. Ipad en noem het allemaal maar op. Hoeveel tijd besteed jij per dag aan moderne technologie?

Hoelang per dag zit je voor een PC? En hoelang zit je dan op je geliefde forumpje? Hoelang per dag kijk je tv? Gebruik je je telefoon vaak of gebruik je hem alleen om te bellen?

Vind je alle moderne technologie handig of kan je ook prima zonder? Ga je flippen als je een paar dagen geen telefoon hebt? Of als je een dag niet op internet kan? Ben je misschien zelfs verslaafd?

Wat voor nieuwe ontwikkelingen op moderne technologie zijn handig of vind je interessant? En om er nog een beetje een opschep topic van te maken, welke moderne technologie bezit je allemaal (met illustratie uiteraard)?
Oud 12-10-2010, 11:06
Verwijderd
Forumen doe ik vrij veel, maar verder eigenlijk niets. Ik heb geen e-reader of ipod of laptop of wat dan ook. Ohja, bellen vind ik wel heel leuk. Maar ik kan prima zonder.

Zelf bezit ik qua technologie een mobiele telefoon en een tv zonder aansluiting. Die heb ik zelf gekocht, drie jaar geleden op de rommelmarkt voor tien euro. Hij doet het prima maar ik kijk alleen oude video's. Beneden staat een tv met aansluiting, maar zo interessant vind ik het allemaal niet. Alleen het journaal wel.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2010, 11:26
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Ik bezit alleen een tv (zonder aansluiting), dvd speler, telefoon (zonder internet aansluiting) en mp-3 speler.

Als ik eenmaal achter een PC ga zitten (als ik aan school/stage etc. moet), dan ben ik wel verslaafd aan surfen/soggen, maar als ik niet achter een pc moet, zal ik er ook niet over piekeren er achter te gaan zitten.

Ik kijk er wel naar uit binnenkort een digitale camera en een e-reader aan te gaan schaffen
Met citaat reageren
Oud 12-10-2010, 11:28
Carn
Carn is offline
Wat is moderne technologie? Ik maak al gebruik van computers sinds ik een jaar of 6 of 7 was, ik vind het niet modern. Zo kan je een magnetron ook onder moderne technologie scharen.
Oud 12-10-2010, 11:29
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Ik gebruik zelden of nooit een magnetron
Met citaat reageren
Oud 12-10-2010, 11:29
Verwijderd
Volgens mij bedoelt ze multimediatechnologie, als dat een woord is.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2010, 11:32
Verwijderd
Citaat:
Wat is moderne technologie? Ik maak al gebruik van computers sinds ik een jaar of 6 of 7 was, ik vind het niet modern. Zo kan je een magnetron ook onder moderne technologie scharen.
Ik vind een magnetron ook nog vrij modern, eigenlijk... ook al heb ik die ook al erg lang. Zo oud zijn al die dingen nog niet, ik vind iets dat ik al 20 jaar ken niet per se ouderwets of niet modern. Net zoals de tv, die ken ik al m'n hele leven en toch vind ik het moderne technologie.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2010, 11:36
Verwijderd
Ik kan echt prima zonder pc, laptop, mobiele telefoon en tv, geen probleem. In vakanties merk ik vaak ook dat ik vanzelf al veel minder achter de pc ga zitten of tv kijk, dan ga ik veel eerder een lekker dik boek lezen of naar buiten om lekker rustig rond te lopen en ergens iets te drinken. Dan heb ik echt geen behoefte aan een telefoon oid, juist niet zelfs. Maar als ik in de trein zit naar de universiteit, dan vind ik het wel weer heel fijn om te kunnen mailen en bellen. En als ik voor mijn studie achter de pc kruip, dan hoort sog'en daar ook echt bij, heerlijk

Ik vind het allemaal heel handig, maar ik kan zeker ook zonder. Het wordt wel lastig als ik bv echt iets voor mijn studie moet opzoeken/typen ofzo en geen pc/laptop heb, dus dat zou ik wel erg vervelend vinden, want dat heb ik dan gewoon nodig. Maar als ik qua studie niets op de pc hoef te doen, dan flip ik ook echt niet.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2010, 06:14
Verwijderd
ik luister minstens 2.5-3 uur per dag mp3, dan nog ns thuis de radio via internet, ik bel en sms echt heel weinig, maar ik zit ook wel iets van 2 uur op mn laptop
het werkt gewoon verslavend!!
Met citaat reageren
Oud 13-10-2010, 16:48
Verwijderd
Pfff. Ik werk op de computer (vertalen en tekstschrijven, en voor beide gebruik ik het internet ook intensief), dus mijn uren tikken daar nogal aan. Denk dat ik toch gemakkelijk tenminste 3 uur per dag achter de computer zit doordeweeks, en afhankelijk van hoeveel ik moet werken, en of ik schoolopdrachten op de computer moet doen (maar dan is het eerder animeren of foto's bewerken ofzo) kan dat gerust ook echt de hele dag zijn. Om dat te compenseren, zijn er genoeg weekenden waarbij ik de computer nauwelijks aanraak Tenminste, als ik niet hoef te werken in het weekend Maar als ik dan niet bij de computer ben, dan vind ik dat geen enkel probleem. In die zin ben ik niet verslaafd.

Ik heb wel ook vaak de computer aan staan als ik níet aan het werk ben, maar studiedingen doe. Voor de muziek, tussendoor mijn mail checken, af en toe beetje soggen.. dus ik vind het wel moeilijk om er helemaal vanaf te blijven als ik er gewoon bij kan

Ik heb geen tv, dus dat is helemaal makkelijk. En een aftandse ouwe telefoon. Ik bel niet veel, maar sms wel tamelijk veel met mijn beste vriendinnetje en mijn vriendje. Dat zou ik wel missen denk ik, als dat niet meer zou kunnen, voornamelijk omdat vriendinnetje en ik niet van bellen houden en niet bepaald bij elkaar om de hoek wonen. Maar het zou niet bepaald handig zijn als ik nooit kon bellen.

Verder heb ik helemaal geen hippe gadgets
Met citaat reageren
Oud 13-10-2010, 17:10
Rationeel
Rationeel is offline
ik maak geen gebruik van moderne technologie
Met citaat reageren
Oud 13-10-2010, 17:15
Verwijderd
Ik doe elke dag de koelkast open.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2010, 17:18
Verwijderd
Te veel.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2010, 17:51
Sherlock
Sherlock is offline
Ik ben een technerd dus ik moet alles hebben

Alleen zit het geld nooit mee
Oud 13-10-2010, 20:34
Lotte^^
Lotte^^ is offline
Ik ben denk ik het grootste deel van de dag dat ik niet slaap wel bezig met moderne technologie.
Ik zit erg veel achter de computer/laptop. Op school ongeveer 3/4 van de tijd. Ik zit per dag 2 uur in de trein, dan gebruik ik ook mijn laptop. Op een doordeweekse dag kom je dan rond de 8 uur uit. Als ik dan thuiskom ga ik vaak ook nog even op de computer. Ik denk dat ik gemiddeld 1,5 uur per dag tv kijk.
Heb ook altijd de ipod op in de trein.

Telefoon vind ik wat minder boeiend. Die gebruik ik voor tomtom en voor te bellen, maar beide doe ik niet zo veel. Die zou ik best even kunnen missen in tegenstelling tot het internet.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2010, 20:57
Verwijderd
Ipod classic van 120 gigabyte, daarmee luister ik altijd muziek, onderweg. Maar nu is het geheugen half kapot, na 2 jaar intensief gebruik. Verder: mobieltje (een hele oude van Nokia, maar dat maakt niet uit want die zijn tenminste niet kapot te krijgen en hebben een goede accu ).

En ik spendeer iets teveel tijd achter de computer.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2010, 08:26
Verwijderd
eigenlijk weinig, mijn mobiel is 20e eeuws, en ik zit wel iets te veel achter de computer, maar meer ook niet.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2010, 12:39
Verwijderd
Ongeveer 10 uur per dag.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2010, 12:48
Verwijderd
Ik kijk ongeveer 7 tot 10 uur per week tv, waarvan het grootste deel op de computer.
Internetten ligt er heel erg aan hoe druk ik het heb. Als ik vrij heb zoals nu kan ik gerust twintig, vijfentwintig uur per week bezig zijn met forumen, mailen enzovoort en daarbij nog een paar uur per week The Sims spelen, en een aantal uur per week met foto's en muziek bezig zijn. Ik ga niet flippen als ik een dag niet op internet kan. Volgens sommige definities van internetverslaving ben ik internetverslaafd, maar volgens de meeste niet, en meeste stemmen gelden.
Als ik het druk heb hou ik het op een halfuurtje privegebruik per dag. Hoe veel ik op het werk een computer gebruik, moet ik nog meemaken maar als ik zo naar anderen kijk zal dat ongeveer drie, vier uur per dag zijn.

Met mijn telefoon bel en sms ik alleen.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2010, 12:52
Verwijderd
Ik ben zo'n droevig exemplaar dat half gaat hypventileren als ik geen telefoon meer heb. Toen ik een keer mijn oplader bij mijn ouders had laten liggen reis ik gerust heen en weer omdat ik anders geen rust heb En sinds smartphones er zijn kan ik het niet laten om 24/7 mail/twitter/facebook te checken. En ik forum wel eens in bed Tv is nog steeds stuk en boeit mij vrij weinig want ik kijk alles op uitzendinggemist/internet na.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten