Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-10-2010, 11:12
peternoordijk
peternoordijk is offline
Nogal simpele vraag, maar ik kom er echt even niet uit. Ik doe namelijk mee aan een project via internet, en het heeft dus eigenlijk ook redelijk weinig met school te maken. Toch is het best wel belangrijk voor me op het moment, want het is een opdracht voor iets wat ik moet tekenen. Dit is de zin:
sort of like the north pole where santa lives, but a small village where him, his elves and the reindeer live.
Ik weet dat 'but' behalve en maar kan betekenen, maar ik vond het zo'n rare zin en het is ook nog eens zo belangrijk dat ik het zeker moet weten, dus ik dacht, laat ik het maar even hier vragen. Het is trouwens wel erg krom Engels, maar die gast die het schreef komt zelf uit Engeland dus het zal wel een beetje kloppen. Hij had nog een andere zin erna geschreven: "If we model something like that, we have the terrain done for the level". Ik geloof niet dat dit heel erg veel van belang is voor die 'but' maar goed.

Wat ik nu dus echt niet snap is of ik dat dorp en alles wel of niet moet tekenen. Ik had het ook al aan iemand anders gevraagt maar die kwam er ook niet uit.

Laatst gewijzigd op 16-10-2010 om 11:18.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-10-2010, 12:11
mathfreak
mathfreak is offline
Weet je zeker dat degene die dit schreef zelf een native speaker is? Him moet namelijk he zijn. Post hier eens de volledige beschrijving van de opdracht, zodat de context van die zin wat duidelijker wordt.
Oud 16-10-2010, 12:24
peternoordijk
peternoordijk is offline
Ik weet niet zeker of hij 100% engels is, maar ik weet wel heel zeker dat hij heel snel heeft zitten typen, vandaar waarschijnlijk de him en he fout. De hele context is niet erg veel. Dit is ongeveer alles:
  • And could you do some concept art for a level where we run around collecting presents? Thanks dude
  • Just one question: what kind of concept art do you want exactly? A map for the streets and such, concepts for houses (and in that case, a village or a city)? Just let me know
  • sort of like the north pole where santa lives, but a small village where him, his elves and the reindeer live. If we model something like that, we have the terrain done for the level. Thanks
  • ok cool . I'll do that tomorrow: I got some other things to do in 1 hour.
  • Thanks
Dat was alles. Ik had gister nog niet uitgebreid zitten lezen omdat ik toen sowieso geen tijd had om het uit te gaan werken.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2010, 13:13
Em.
Em. is offline
Ik haal er iets uit als 'een soort van Noordpool waar de Kerstman leeft, maar dan zo'n klein stadje waar hij, z'n elven en rendieren wonen'. Iets als 'niet de hele Noordpool, maar alleen zo'n klein stadje'.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2010, 13:20
peternoordijk
peternoordijk is offline
Citaat:
Ik haal er iets uit als 'een soort van Noordpool waar de Kerstman leeft, maar dan zo'n klein stadje waar hij, z'n elven en rendieren wonen'. Iets als 'niet de hele Noordpool, maar alleen zo'n klein stadje'.
Oke dat is genoeg voor mij
Heel erg bedankt voor de vertaling, ik kwam er echt niet uit
Met citaat reageren
Oud 16-10-2010, 15:40
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
een soort van Noordpool
A kind of/sort of dient als "een soort" en niet als "een soort van" te worden vertaald, aangezien "een soort van" een anglicisme is.
Oud 16-10-2010, 18:50
Verwijderd
Citaat:
Idd, zo interpreteerde ik het ook.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten